Neckermann – 175 lat turystyki zorganizowanej to powód do świętowania

materiały prasowe

175 lat temu, 5 lipca 1841 roku Thomas Cook zorganizował w Anglii pierwszą wycieczkę koleją z Leicester do Loughborough. Datę tą przyjęto również za powstanie pierwszego biura podróży na świecie.

Dziś grupa Thomas Cook plc, do której należy Neckermann Podróże jest jednym z największych światowych koncernów turystycznych, z którym co roku podróżuje ponad 20 milionów turystów. Na polskim rynku Neckermann obecny jest od 20 lat i jest jedną z najbardziej cenionych przez polskich klientów marek turystycznych.

Ideą Thomasa Cooka było upowszechnienie turystyki. Jego marzeniem było, aby była dostępna dla każdego. Pragnął, aby podróżowało się taniej, łatwiej i bezpieczniej. Dążąc do popularyzowania turystyki wprowadził wiele innowacji, z których korzystamy do dzisiaj. To właśnie pomysłem Thomasa Cooka są m.in.: vouchery hotelowe (1868 r.), katalogi turystyczne (1858 r.) czy czeki podróżne (1874 r.).

Krzysztof Piątek, prezes Neckermann Podróże, powiedział: “Kiedy Thomas Cook w 1841 r. zaoferował pierwszą wycieczkę nie mógł spodziewać się, że przez te wszystkie lata jego nazwisko pojawi się na witrynach tysięcy biur podróży, samolotach i hotelach na całym świecie. Dziś z grupą Thomas Cook, do której należy Neckermann Podróże co roku podróżuje ponad 20 milionów turystów. Z całą pewnością 175 – letnia historia jest dla nas dużą inspiracją. Wizja naszej firmy nie zmieniła się znacząco na przestrzeni lat – pragniemy być ulubionym biurem podróży, oferującym klientom inspirujące wyjazdy wakacyjne, dopasowane do ich indywidualnych oczekiwań.”

Magda Plutecka, PR Manager Neckermann Podróże, dodała: “Świętując 175 lat turystyki zorganizowanej pragniemy zaciekawić klientów fascynującą historią podróżowania. Nasza firma posiada unikalną kolekcję materiałów archiwalnych, w tym dotyczących pierwszych wycieczek zorganizowanych przed Cooka. Z tej okazji zapraszamy na specjalną stronę: http://www.neckermann.pl/lp/175lat/, na której można znaleźć ciekawostki dotyczące historii turystyki, wyjątkowe zdjęcia czy obejrzeć stare filmy z wyjazdów. Będziemy również starali się przybliżyć naszą historię poprzez ciekawe newslettery wysyłane do klientów czy akcje w social media, w tym specjalne konkursy.”