Neckermann – 175 lat turystyki zorganizowanej to powód do świętowania
175 lat temu, 5 lipca 1841 roku Thomas Cook zorganizował w Anglii pierwszą wycieczkę koleją z Leicester do Loughborough. Datę tą przyjęto również za powstanie pierwszego biura podróży na świecie.
Dziś grupa Thomas Cook plc, do której należy Neckermann Podróże jest jednym z największych światowych koncernów turystycznych, z którym co roku podróżuje ponad 20 milionów turystów. Na polskim rynku Neckermann obecny jest od 20 lat i jest jedną z najbardziej cenionych przez polskich klientów marek turystycznych.
Ideą Thomasa Cooka było upowszechnienie turystyki. Jego marzeniem było, aby była dostępna dla każdego. Pragnął, aby podróżowało się taniej, łatwiej i bezpieczniej. Dążąc do popularyzowania turystyki wprowadził wiele innowacji, z których korzystamy do dzisiaj. To właśnie pomysłem Thomasa Cooka są m.in.: vouchery hotelowe (1868 r.), katalogi turystyczne (1858 r.) czy czeki podróżne (1874 r.).
Krzysztof Piątek, prezes Neckermann Podróże, powiedział: “Kiedy Thomas Cook w 1841 r. zaoferował pierwszą wycieczkę nie mógł spodziewać się, że przez te wszystkie lata jego nazwisko pojawi się na witrynach tysięcy biur podróży, samolotach i hotelach na całym świecie. Dziś z grupą Thomas Cook, do której należy Neckermann Podróże co roku podróżuje ponad 20 milionów turystów. Z całą pewnością 175 – letnia historia jest dla nas dużą inspiracją. Wizja naszej firmy nie zmieniła się znacząco na przestrzeni lat – pragniemy być ulubionym biurem podróży, oferującym klientom inspirujące wyjazdy wakacyjne, dopasowane do ich indywidualnych oczekiwań.”
Magda Plutecka, PR Manager Neckermann Podróże, dodała: “Świętując 175 lat turystyki zorganizowanej pragniemy zaciekawić klientów fascynującą historią podróżowania. Nasza firma posiada unikalną kolekcję materiałów archiwalnych, w tym dotyczących pierwszych wycieczek zorganizowanych przed Cooka. Z tej okazji zapraszamy na specjalną stronę: http://www.neckermann.pl/lp/175lat/, na której można znaleźć ciekawostki dotyczące historii turystyki, wyjątkowe zdjęcia czy obejrzeć stare filmy z wyjazdów. Będziemy również starali się przybliżyć naszą historię poprzez ciekawe newslettery wysyłane do klientów czy akcje w social media, w tym specjalne konkursy.”
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty