Najwyższa fala portugalska na świecie „zalewa” Times Square

Na sławnym placu Nowego Jorku, Times Square, przez 15 dni można podziwiać najwyższą falę na świecie, w ramach akcji promocyjnej Turismo de Portugal realizowanej na rynku północno-amerykańskim, z budżetem o wartości 240 tysięcy euro.
Na jednym z budynków zainstalowano ekrany LED, na których wyświetlana jest fala o wysokości 24,38 m, na której w miejscowości Nazaré surfował Brazylijczyk Rodrigo Koxa.
Luís Araújo, prezes Turismo de Portugal, powiedział: „Celem akcji jest „nie tylko promocja naturalnych warunków jakie oferuje Portugalia do uprawiania surfingu ale także pokazanie kultury mocno związanej z oceanem i z ochroną środowiska począwszy od epoki Odkryć Geograficznych aż no nowej ery odkrywców w postaci surferów, zawodowych i amatorów”.
W czasie przygotowań tej kampanii, World Surf League poinformował o przeniesieniu swojej europejskiej siedziby z Francji do Portugalii co, w opinii lidera Narodowej Organizacji Turystycznej „jest docenieniem wyjątkowych warunków Portugalii sprzyjających uprawianiu surfingu oraz jak dobrze wiemy wielkiego rozwoju w tej dziedzinie”.
Połączenie umiarkowanego klimatu przez okrągły rok z regularnymi falami na całej linii brzegowej o długości 800 km powodują, iż surfing jest świetnym motywem komunikacji międzynarodowej Portugalii. Pod hasłem „Portuguese Waves” promowany jest kierunek jak i jego różnorodna oferta, co stanowi ważny czynnik strategii promocji, jaką kieruje się Turismo de Portugal.
W ramach Strategii Turismo 2027, która prezentuje wizje i cele jakie Portugalia pragnie osiągnąć w turystyce w ciągu najbliższych 10 lat, Stany Zjednoczone są przedstawione jako ważny rynek ze względu na jego wielkość i ze względu na możliwość wzrostu.
Luís Araújo dodał: „W 2017 r. rynek ten odnotował największy wzrost gości hotelowych w Portugalii o 35 proc.. Rozwój liczby połączeń lotniczych ze Stanami Zjednoczonymi spowodował przyrost ruchu turystycznego z tego kraju. Mówimy o turystach z dużą siłą nabywczą, podróżujących przez okrągły rok i którzy szukających miejsc autentycznych, z historią, dziedzictwem narodowym i dobrą kuchnią, czyli tak naprawdę wybierają różne miejsca w całym kraju.”
Kampania, powiązana z Miesiącem Portugalii w Stanach Zjednoczonych Ameryki, została zainaugurowana przez Premiera, António Costa, w obecności Ministra Gospodarki, Manuela Caldeira Cabrala, Sekretarz Stanu ds. Turystyki, Any Mendes Godinho, Prezesa Turismo de Portugal, Luísa Araújo, Prezydenta Nazaré, Waltera Chicharro, i rekordzistów świata, którzy surfowali na najwyższej fali, Brazylijczyka Rodriga Koxa i Amerykanina Garretta McNamary.
Luís Araújo wyjaśnił: „Oprócz profesjonalistów zaliczających się do elity zawodników surfingu na świecie i surferów uprawiających regularnie ten sport, coraz więcej osób nie pływających do tej pory na surfie zaczyna interesować się tym sportem i szukają pierwszych możliwości pływania podczas wakacji. Ta grupa surferów jest największa i mocno zróżnicowana: od osób młodych podróżujących indywidualnie lub w grupie po rodziny, gdzie to rodzice wprowadzają dzieci w tajniki surfingu. To właśnie są odbiorcy naszej akcji promocyjnej.”
Według Sekretarz Stanu ds. Turystyki, Any Mendes Godinho, „przeniesienie europejskiej siedziby World Surf League dowodzi, iż Portugalia jest najlepszym krajem w Europie do uprawiania surfingu a zarazem jednym z najlepszych na świecie. Na decyzję WSL na pewno wpłynął fakt, iż w całym kraju posiadamy plaże o świetnych falach i jesteśmy hubem lotniczym między Azją, Afryką i Ameryką. Ten wybór świadczy również o tym, że Portugalia coraz częściej jest doceniana jako kraj nie tylko do odwiedzenia ale także do zamieszkania i pracy”.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










