Najdłuższa linia tramwajowa na świecie promuje Polskę w Belgii
Wizualizacje polskich regionów prezentowane są na tramwaju Kusttram, który kursuje na najdłuższej linii tramwajowej na świecie wzdłuż belgijskiego wybrzeża. Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) potrwa od czerwca do końca sierpnia, przyciągając uwagę turystów odwiedzających belgijskie nadmorskie miasteczka.
Tramwaj Kusttram został oplakatowany zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, za pomocą naklejek i plakietek, przyciągając uwagę podróżujących. Kampania promocyjna POT ma na celu zróżnicowanie wizerunku Polski w Belgii, prezentując jej różnorodne atrakcje turystyczne i zachęcając do aktywnego spędzania czasu wakacyjnego.
Wizualizacje na tramwaju prezentują Warszawę, Dolny Śląsk, Małopolskę, Łódzkie i Wielkopolskę. Wymienione regiony i Warszawa są partnerami akcji oraz zapewniają nagrody w konkursie. Kampania POT trwa od czerwca do końca sierpnia, czyli w okresie, w którym nadmorskie miasteczka odwiedza 7 mln turystów.
Na tramwaju znajdują się wyselekcjonowane pod tym kątem produkty charakterystyczne dla wybranych na kampanię miejsc. I tak odbiorcy reklamy dowiedzą się, że w Małopolsce są wspaniałe szlaki rowerowe, na Dolnym Śląsku niesamowity kompleks zamków i pałaców, w Wielkopolsce różnorodne trasy wodne, w Łódzkiem piękne ogrody i parki, zaś Warszawa jest energetyczną destynacją city break.
Atrakcje polskich regionów na tramwaju
Motywem przewodnim kampanii jest konkurs bazujący na popularnej we Flandrii zabawie dla dzieci, aby nie nudziły się w czasie podróży. Zabawa polega na wymienianiu przez uczestników kolejno przedmiotów, które chcieliby wziąć na wakacje i dodawaniu następnego. Przegrywa ten, który pomyli kolejność. Hasła promocyjne polskiej kampanii ułożone są dokładnie w ten sam sposób i tak, gdy „Jadę do Polski to zabieram: rower, aby odkryć szlaki rowerowe Małopolski, plan miasta, aby zwiedzić tętniącą życiem Warszawę czy łódeczkę, aby popływać w Wielkopolsce”.
Drugim etapem letniej kampanii nad Morzem Północnym będzie planowana na lipiec dystrybucja 200 tys. podkładek w nadmorskich restauracjach. Także tu prezentowane będą promowane w konkursie regiony i Warszawa jako „European Best Destination 2023”.
Podkładki to popularne rozwiązanie stosowane w belgijskich lokalach gastronomicznych. Badania potwierdzają, że zamieszczona na nich reklama jest szczególnie skuteczna, gdyż ma bardzo długi czas ekspozycji (ponad pół godziny). Przekaz trafia bezpośrednio do odbiorcy, w czasie, gdy oczekuje on na zamówienie, co powoduje, że jest szczególnie podatny na przekaz. W lipcu restauracje na wybrzeżu przyjmują przede wszystkim turystów, a większość osób w czasie urlopu jest w dobrym nastroju, co zwiększa przyswajanie przekazu. Dzięki geolokalizacji podkładki dystrybuowane będą wyłącznie w lokalach nadmorskich, dokładnie na trasie tramwaju.
Nadmorską kampanię wesprą także działania w social mediach ZOPOT w Brukseli prowadzone przez całe lato. POT szacuje, że wakacyjna akcja dotrze do 8 mln odbiorców.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty