Najdłuższa linia tramwajowa na świecie promuje Polskę w Belgii
Wizualizacje polskich regionów prezentowane są na tramwaju Kusttram, który kursuje na najdłuższej linii tramwajowej na świecie wzdłuż belgijskiego wybrzeża. Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) potrwa od czerwca do końca sierpnia, przyciągając uwagę turystów odwiedzających belgijskie nadmorskie miasteczka.
Tramwaj Kusttram został oplakatowany zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz, za pomocą naklejek i plakietek, przyciągając uwagę podróżujących. Kampania promocyjna POT ma na celu zróżnicowanie wizerunku Polski w Belgii, prezentując jej różnorodne atrakcje turystyczne i zachęcając do aktywnego spędzania czasu wakacyjnego.
Wizualizacje na tramwaju prezentują Warszawę, Dolny Śląsk, Małopolskę, Łódzkie i Wielkopolskę. Wymienione regiony i Warszawa są partnerami akcji oraz zapewniają nagrody w konkursie. Kampania POT trwa od czerwca do końca sierpnia, czyli w okresie, w którym nadmorskie miasteczka odwiedza 7 mln turystów.
Na tramwaju znajdują się wyselekcjonowane pod tym kątem produkty charakterystyczne dla wybranych na kampanię miejsc. I tak odbiorcy reklamy dowiedzą się, że w Małopolsce są wspaniałe szlaki rowerowe, na Dolnym Śląsku niesamowity kompleks zamków i pałaców, w Wielkopolsce różnorodne trasy wodne, w Łódzkiem piękne ogrody i parki, zaś Warszawa jest energetyczną destynacją city break.
Atrakcje polskich regionów na tramwaju
Motywem przewodnim kampanii jest konkurs bazujący na popularnej we Flandrii zabawie dla dzieci, aby nie nudziły się w czasie podróży. Zabawa polega na wymienianiu przez uczestników kolejno przedmiotów, które chcieliby wziąć na wakacje i dodawaniu następnego. Przegrywa ten, który pomyli kolejność. Hasła promocyjne polskiej kampanii ułożone są dokładnie w ten sam sposób i tak, gdy „Jadę do Polski to zabieram: rower, aby odkryć szlaki rowerowe Małopolski, plan miasta, aby zwiedzić tętniącą życiem Warszawę czy łódeczkę, aby popływać w Wielkopolsce”.
Drugim etapem letniej kampanii nad Morzem Północnym będzie planowana na lipiec dystrybucja 200 tys. podkładek w nadmorskich restauracjach. Także tu prezentowane będą promowane w konkursie regiony i Warszawa jako „European Best Destination 2023”.
Podkładki to popularne rozwiązanie stosowane w belgijskich lokalach gastronomicznych. Badania potwierdzają, że zamieszczona na nich reklama jest szczególnie skuteczna, gdyż ma bardzo długi czas ekspozycji (ponad pół godziny). Przekaz trafia bezpośrednio do odbiorcy, w czasie, gdy oczekuje on na zamówienie, co powoduje, że jest szczególnie podatny na przekaz. W lipcu restauracje na wybrzeżu przyjmują przede wszystkim turystów, a większość osób w czasie urlopu jest w dobrym nastroju, co zwiększa przyswajanie przekazu. Dzięki geolokalizacji podkładki dystrybuowane będą wyłącznie w lokalach nadmorskich, dokładnie na trasie tramwaju.
Nadmorską kampanię wesprą także działania w social mediach ZOPOT w Brukseli prowadzone przez całe lato. POT szacuje, że wakacyjna akcja dotrze do 8 mln odbiorców.
POWIĄZANE WPISY
26 lipca 2024
Historyczny rok dla Portu Lotniczego Poznań-Ławica. 18,9 mln zł zysku i nowy prezes zarządu
Port Lotniczy Poznań-Ławica odnotował przełomowe wyniki finansowe za rok 2023, osiągając…
0 Komentarzy3 Minuty
26 lipca 2024
Odkrywaj Wrocław na rowerze
Wrocław odkrywać można na wiele sposobów. Jedną z opcji jest… rower. W ramach akcji…
0 Komentarzy4 Minuty
26 lipca 2024
MultiSport dostępny w ośrodkach Grupy PKL
Grupa PKL łączy sport i rekreację przez cały rok, oferując wyjątkowe atrakcje w swoich…
0 Komentarzy4 Minuty
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Travelist.pl: wybrzeże wciąż na topie, ale wrzesień kusi cenami
Zbliżający się koniec lipca zachęcił ekspertów z portalu Travelist.pl do analizy…
0 Komentarzy3 Minuty
18 lipca 2024
Rekordowa frekwencja na Zamku Książ. 220 tys. gości w pierwszym półroczu 2024
Zamek Książ przyciągnął rekordową liczbę 220 tys. turystów w pierwszej połowie 2024 roku.…
0 Komentarzy1 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty