Na zimę wybieramy ciepłe kierunki

Według wstępnej analizy minionego sezonu letniego (na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX) przedstawionej w kolejnym raporcie PZOT (Polskiego Związku Organizatorów Turystyki), był on udany dla naszej branży turystycznej – przyniósł w stosunku do roku ubiegłego wzrost sprzedaży o 10,8 proc.
Klienci polskich touroperatorów najliczniej podróżowali samolotami (87,3 proc), potem wybierali dojazd własny (6,7 proc) i wreszcie autokar (5,9 proc.). Jednocześnie właśnie w wycieczkach autokarowych odnotowano największy przyrost sprzedaży w stosunku do zeszłego roku – o 23,5 proc. Pozostałe dwa sposoby podróżowania wybrało również więcej klientów niż w roku 2012 – samolotem o 10,3 proc; dojazdem własnym – 10,1 proc.
Jakie kraje najchętniej wybierali klienci polskich touroperatorów?
Na pierwszym miejscu znalazła się Grecja -22,7 proc. Kolejne miejsca zajęły: Turcja – 17,8 proc., Egipt – 14,3 proc., Hiszpania – 13,6 proc., Bułgaria – 6,8 proc., Włochy – 5 proc., Tunezja – 4,4 proc., Chorwacja – 2,9 proc., Cypr – 2 proc. i Portugalia – 1,8 proc.
Jeśli chodzi o stosunek do ubiegłego roku, to największy wzrost wyjazdów Polaków zanotowała Czarnogóra zajmująca 14. pozycję na liście tegorocznych hitów wyjazdowych (0,2 proc. rynku), której wynik jest wyższy aż o 82,5 proc.
Z krajów wymienionej powyżej pierwszej dziesiątki, wzrostem przyjazdów polskich turystów mogą się pochwalić: Grecja (42,5 proc.), Włochy (28,5 proc.), Cypr (24,6 proc.), Portugalia (17,6 proc.), Bułgaria (16,8 proc.), Turcja (7,1 proc.), Tunezja (6,9 proc.) i Hiszpania (2 proc.). Straty zaś zanotowały dwa kraje z pierwszej dziesiątki: Egipt (-22,1 proc) i Chorwacja (-3,8 proc.).
Nadchodzący sezon zimowy sprzedaje się coraz lepiej. Ostatni tydzień (od 28 października do 3 listopada) jest lepszy od analogicznego w roku ubiegłym o 10,8 proc. klientów i o 10,3 liczby rezerwacji. Najwyższy wzrost w stosunku do sprzedaży w roku 2012, odnotowano w wyjazdach autokarowych – 28,4 proc i samolotowych – 27,9 proc.
A jakie kierunki cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem w ostatnim tygodniu? Jeszcze nie myślimy o nartach, jeszcze śnieg za oknem nie działa na nasza wyobraźnię. Pierwsza dziesiątka ujawnia tęsknotę Polaków za słońcem i plażą nad ciepłym morzem zimowa porą. Najwięcej sprzedawano wyjazdów na: Fuerteventurę, do Hurghady, Szarm el-Szejk, Marsa Alam, na Teneryfę, Lanzarote, do Agadiru, na Maderę, do Taby, Monastiru. Wciąż najmniej kosztują Antalya (11. pozycja na liście, średnia cena – 1834 zł), Monastir (1904 zł), Szarm el-Szejk (2277 zł), Hurghada (2286 zł); najwięcej zaś: Teneryfa (3360 zł), Madera (3301 zł) i Agadir (3007 zł).
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty