Na ferie Polacy jeżdżą uczyć się języków
Coraz większym powodzeniem wśród Polaków, cieszą się wyjazdy na ferie na kursy języków obcych. Najczęściej są to wyjazdy do Francji i Hiszpanii oraz na Maltę. Co ciekawe, mimo że jeżeli chodzi o języka angielskiego głównym kierunkiem pozostaje Wielka Brytania, to coraz chętniej wybierane są także Stany Zjednoczone.
Piotr Majdan, dyrektor generalny firmy Education First, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria, powiedział: „W porównaniu z zeszłym rokiem obserwujemy wzmożone zainteresowanie wyjazdami połączonymi z nauką języka obcego. Poza językiem angielskim i standardowymi kierunkami, którymi są Cambridge, Oxford, Londyn w Wielkiej Brytanii, dużym zainteresowaniem cieszą się Paryż i Barcelona, czyli języki francuski oraz hiszpański. W okresie ferii, kiedy w Polsce mamy niskie temperatury, popularnością cieszy się również Malta, gdzie jest ponad 20 st. Celsjusza. Chętnie wyjeżdżają również dorośli, którzy po okresie poświątecznym zauważają, że mają jeszcze dosyć dużo niewykorzystanego urlopu i chcą go spędzić produktywnie. Zamiast kolejnych wakacji w Egipcie wybierają zatem pobyt w Stanach Zjednoczonych, gdzie spędzają od dwóch do czterech. Wynika to z tego, że chcą połączyć przyjemne z pożytecznym i polepszyć swoje szanse zawodowe, ucząc się języka. Rezerwacje tego rodzaju podróży są przez Polaków dokonywane z coraz większym wyprzedzeniem. Nasze szkoły przyjmują studentów z całego świata, Polacy konkurują w nich o miejsce z Niemcami, Hiszpanami, Francuzami i Norwegami. Ale widzimy, że to się zmienia – w tym sezonie mieliśmy bardzo dużo rezerwacji już przed świętami. Zdarzało się jednak, że musieliśmy odmawiać, bo nie mieliśmy już wolnego miejsca w szkole.”
Kierunki wyjazdów wybierane przez Polaków nie różnią się przy tym zasadniczo od tych, na które decydują się Niemcy. W krajach skandynawskich, z uwagi na wyższą zamożność tamtejszych społeczeństw, chętniej natomiast są wybierane bardziej egzotyczne, ale i droższe, destynacje. Oni uczą się np. hiszpańskiego na plażach Kostaryki. Zainteresowanie intensywną nauką języków obcych rośnie w krajach rozwijających się na innych kontynentach. W Ameryce Południowej są to przede wszystkim Wenezuela, Kolumbia i Brazylia, w Azji – Japonia i Wietnam.
Piotr Majdan skomentował: „W Japonii nie ma jeszcze takiej świadomości, że język angielski jest potrzebny do sukcesu zawodowego. Duże przedsiębiorstwa japońskie operują po japońsku w swoim własnym kraju, stąd wielkiej potrzeby znajomości innych języków jeszcze nie ma. To się jednak powoli zmienia i młodzi Japończycy często wyjeżdżają za granicę nie tylko po to, żeby zwiedzać Europę, lecz także po to, by nauczyć się języka.”
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty