Mazowsze – 70 mln pomocy dla branży turystycznej i nowa kampania promocyjna

Urząd marszałkowski województwa mazowieckiego przeznaczy 67 mln złotych na pomoc mikro i małym przedsiębiorstwom z szeroko rozumianej branży turystycznej. Mikro przedsiębiorcy mogą się starać o maksymalnie 70 tys. zł, zaś mali przedsiębiorcy – maksymalnie do 164 tys.
Przypomnijmy że mikro przedsiębiorstwa zatrudniają do 9 osób, zaś małe – do 49 osób.
Konkurs zaplanowany jest na końcówkę lipca (w dniach 27 – 31 lipca). Wnioski będzie trzeba składać w drodze elektronicznej. Wnioski maja być bardzo proste. 1/3 puli trafi do firm mikro, 2/3 – do małych. Dotacja będzie miała formę bezzwrotną w przypadku utrzymania działalności i zatrudnienia przedsiębiorstwa przez okres co najmniej 3 miesięcy kalendarzowych, licząc od miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożony zostanie wniosek o wsparcie.
Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego, podkreślił: „Branża turystyczna, hotelarska i gastronomiczna poniosła największe straty. Dlatego chcemy przedsiębiorstwom z tej branży pomóc w zachowaniu miejsc pracy. Pomoc przeznaczona będzie dla małych i mikro przedsiębiorstw.”
Warunkiem otrzymania dotacji będzie utrzymanie w najbliższych miesiącach. miejsc pracy.
O dotacje będą mogły ubiegać się przedsiębiorstwa zajmujące się świadczeniem usług noclegowych, restauracje i stała placówki gastronomiczne, touroperatorzy, agenci i pośrednicy turystyczni, organizatorzy eventów i konferencji oraz organizatorzy imprez kulturalnych.
Dodatkowo, urząd marszałkowski rozpoczyna nową kampanię promocyjną trwającą właśnie z mediach.
Paweł Cukrowski, dyrektor departamentu kultury, promocji i turystyki, powiedział: „Kampania promocyjna ma pokazać Mazowsze, jako region ciekawy pod względem turystycznym. Kampania ma być wsparciem dla branży turystycznej, bo zachęca mieszkańców naszego województwa, ale i innych regionów, do spędzenia wakacji i weekendów właśnie na Mazowszu. Spoty reklamowe pokazują to, co mamy najlepsze – naturę, zabytki a także kuchnię, która słynie w całym kraju z rozmaitości smaków. Mam nadzieję, że spoty sprawią, że Polacy zdecydują spędzić urlopy bliżej niż zwykle, u nas.”
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
Gąsiory Turystyki 2025 przyznane! Poznajcie młode talenty polskiej branży turystycznej
W drugiej edycji konkursu Gąsiory Turystyki ponownie nagrodziliśmy nowe talenty branży…
0 Komentarzy6 Minuty
10 grudnia 2025
Mazowsze z nową strategią rozwoju turystyki biznesowej. MROT wyznacza kierunki dla branży MICE na lata 2026–2030
W Centrum Prasowym Foksal w Warszawie odbyła się konferencja podsumowująca projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
Air Astana spotkała się z branżą w Warszawie
Kazachskie Linie Lotnicze Air Astana zorganizowały 8 grudnia w Warszawie przedświąteczne…
0 Komentarzy2 Minuty
10 grudnia 2025
II Warszawskie Forum Turystyki i Rekreacji: nauka i praktyka o zarządzaniu turystyką w jednym miejscu
28 listopada 2025 roku w Warszawie odbyła się II edycja Warszawskiego Forum Turystyki i…
0 Komentarzy1 Minuty
8 grudnia 2025
Fly.pl partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia 2026 roku w Warszawie odbędzie się V Gala Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
8 grudnia 2025
XII Gremium Ekspertów Turystyki w Wałczu: edukacja jako klucz do przyszłości branży
W dniach 2-3 grudnia 2025 roku Centralny Ośrodek Sportu w Wałczu był gospodarzem XII…
0 Komentarzy5 Minuty
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty










