Maroko: jesteśmy kierunkiem bezpiecznym

Przed zbliżającym się sezonem turystycznym Marokańczycy przypominają, że jednym z atutów ich kraju jest bezpieczeństwo. Prezentują też wizję rozwoju turystyki do 2020 roku.
Wspaniały klimat, kulturalna bliskość do Europy i bezpieczeństwo – to niektóre z atutów, dzięki którym Maroko jest atrakcyjne dla Polaków. Podczas konferencji prasowej 26 kwietnia Khalid Mimi, dyrektor Marokańskiego Narodowego Biura Turystyki, przypomniał, że mieszkańcy Maroka wyznają umiarkowaną odmianę Islamu, a gwarantem jej dominacji jest sam król.
„Ze względu na to, że Maroko jest monarchią konstytucyjną, żadna radykalna partia czy grupa nie może stać się dominująca i wpływać na opinię o tym, jakie mamy mieć podejście do Islamu.” – tłumaczył Khalid Mimi. „Pod tym względem Maroko wyróżnia się wśród krajów arabskich Północnej Afryki i dzięki temu jesteśmy krajem bezpiecznym.” – podkreślał.
Jak zaznaczył obecny na konferencji prasowej Ambasador Maroka w Polsce Youns Tijani, turystyka jest jednym z najważniejszych gałęzi marokańskiej gospodarki. Przynosi 10% wpływów do PKB, zapewnia bezpośrednio ponad 500 tysięcy miejsc pracy (5% rynku) i przynosi ok. 6 mld euro przychodów, co stanowi 2% całego marokańskiego eksportu.
W 2015 roku Maroko odwiedziły 54 tysiące turystów z Polski, władze tego kraju liczą jednak na znaczne zwiększenie tej liczby. Przypominają, że stale stawiają na rozwój infrastruktury turystycznej: autostrad, szybkiej kolei, lotnisk. W 2017 roku planowane jest uruchomienie szybkiego połączenia kolejowego, które pozwoli pokonać trasę Tanger-Casablanca w ok. 2,5 godziny.
Maroko może zaoferować turystom 207 500 miejsc noclegowych, a w 2016 roku przybędą nowe, m.in. nowy resort w Taghazout oraz trzy nowe Aquaparki na północy kraju. Jak podkreślał Khalid Mimi, w Maroku w bazę noclegową inwestują największe sieci hotelowe świata, jednak to nie tylko one stanowią o bogactwie infrastruktury. Przypomniał, że charakterystycznym dla Maroka typem zakwaterowania jest „rijad”, czyli apartamenty pozwalające turystom wczuć się w klimat Maroka i pomieszkać jak tubylcy.
„Nie uprawiamy turystyki hotelowej. Podstawą naszego produktu turystycznego jest poznanie kultury naszego kraju, spotkanie z mieszkańcami. Stawiamy na osobiste doświadczenie.” – mówi Khalid Mimi. Jednym z takich produktów jest królewski szlak turystyczny „Kingom of culture”, pozwalający turyście poznać życie poza hotelem.
Khalid Mimi przypomina też, że Maroko ma coraz więcej do zaoferowania turystom aktywnym, stawia na rozwój turystyki sportowej. Inwestuje w nowe pola golfowe, oferuje różne typy aktywności, np. wspinaczkę. Stawia też na kuchnię i wspiera jej promocję w Polsce. Konferencja prasowa miała miejsce w warszawskim lokalu N31, oferującym marokańskie menu.
W 2015 roku Maroko odwiedziło 10,3 miliona zagranicznych turystów. Nowa strategia „Wizja 2020” zakłada co najmniej podwojenie tej liczby w przeciągu czterech najbliższych lat.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










