Malta, Hiszpania, Cypr są najchętniej wybieranymi kierunkami w ofercie eSky

W styczniu 2025 roku Grupa eSky odnotowała wzrost sprzedaży pakietów dynamicznych, obejmujących przelot i nocleg. Liczba klientów korzystających z tej oferty osiągnęła blisko 17 tys., w ciągu jednego miesiąca co oznacza wzrost o 287 proc. Wartość transakcji wyniosła ponad 27 mln zł. Najczęściej wybierane kierunki to Malta, Hiszpania i Cypr.
Największy wzrost firma zawdzięcza polskiemu rynkowi: w styczniu 2025 r. odpowiadał on za 81 proc. klientów Grupy, którzy zarezerwowali podróż w formie pakietu dynamicznego. W przypadku Polski liczba takich użytkowników w styczniu zwiększyła się o 530 proc. r/r do niemal 14 tys. osób.
„Dla obecnych klientów podróż nie ogranicza się tylko do przelotu. Coraz częściej jest to również obcowanie z kulturą i lokalnymi społecznościami, a także sposób na zadbanie o swój dobrostan. Dlatego ewoluujemy z brokera biletów lotniczych w kierunku internetowego biura podróży, a pakiety dynamiczne pozwalają nam odpowiadać na rosnące oczekiwania współczesnych podróżników. Ci zaś szukają spersonalizowanych i elastycznych rozwiązań, a także możliwości dopasowania wyjazdu do konkretnych potrzeb, doceniając dowolność w wyborze terminów, długości pobytu, kierunków i obiektów noclegowych. Szeroki wybór i atrakcyjne ceny łączymy z wygodnym procesem rezerwacji i wieloma metodami płatności, a wszystko to z ochroną Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego” – podkreśla Jarosław Grabczak, Head of Commercial Product w Grupie eSky.
Fokus na wakacje i rolę touroperatora
W rozwoju produktu pakietowego Grupa eSky kładzie duży nacisk na segment wakacyjny, gdzie wyjazdy charakteryzują się dłuższym pobytem, większą liczbą osób per pakiet turystyczny, jak również większym zapotrzebowaniem na usługi dodatkowe w porównaniu z kilkudniowymi wypadami typu City Break. Generują więc większy obrót i wyższą marżę, a zmianę w stosunku do 2024 r. wyraźnie widać w danych: rok temu w styczniu odsetek osób podróżujących w ramach oferty Wakacje wynosił 38 proc. łącznej liczby podróżnych rezerwujących pakiety Lot+Hotel. Ci klienci odpowiadali wówczas za 51 proc. TTV generowanego łącznie z całej sprzedaży oferty. Z kolei już w pierwszym miesiącu 2025 r. każda z tych kategorii urosła odpowiednio o 6 i 5 p.p. r/r.
„W styczniu 2025 r. na polskim rynku obsłużyliśmy 639 proc. więcej osób w przypadku Wakacji (6 tys. osób) i 464 proc. więcej klientów w przypadku City Break (7,7 tys. osób). Pokazuje to, że klientom podobają się nasze rozwiązania, a dzięki ofercie pakietowej już w zeszłym roku weszliśmy do pierwszej dziesiątki największych touroperatorów w Polsce” – zauważa Jarosław Grabczak z Grupy eSky.
Warto dodać, że wśród podróżujących na wakacje w formule lot plus hotel wyjazdy rodzinne występują częściej niż w przypadku city breaków: na dłuższe urlopy z dziećmi wyjeżdża 27 proc. klientów eSky.pl, podczas gdy w krótkich zagranicznych wypadach towarzyszą one dorosłym już tylko w 14 proc. wyjazdów.
„Wiemy, że różne segmenty klientów szukają zupełnie różnych doświadczeń: jednym zależy na ciepłym morzu, piaszczystej plaży i hotelu z udogodnieniami dla całej rodziny, drudzy zaś potrzebują więcej aktywności i rozrywki w miejskim krajobrazie, a trzeci chcą spędzić jak najwięcej czasu w otoczeniu natury. Pakiety dynamiczne dają nam na tyle dużo elastyczności i możliwości personalizacji oferty, że jesteśmy w stanie zaspokoić potrzeby użytkowników z każdego segmentu” – podkreśla Grabczak.
Wakacje w opcji lot plus hotel polscy użytkownicy najchętniej rezerwują na Malcie, w Hiszpanii i na Cyprze. Kolejno plasują się Grecja, Włochy i Portugalia, a pierwszą siódemkę zamyka Chorwacja. Na city breaki wybieramy podobne kierunki, choć w nieco innej kolejności: prym wiodą Włochy, Malta i Hiszpania. Tuż po nich znajdują się Grecja, Cypr, Francja i Portugalia.
Metodologia
Analiza prezentuje dane sprzedażowe Grupy eSky w segmencie pakietów dynamicznych Wakacje (podróż od pięciu nocy) i City Break (podróż do czterech nocy) za styczeń 2024 r. oraz styczeń 2025 r. Pakiety Wakacje i City Break są wycieczkami w świetle prawa, a w cenie zawarta jest składka na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, Turystyczny Fundusz Pomocowy oraz ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) i Kosztów Leczenia (KL).
POWIĄZANE WPISY
11 czerwca 2025
Exim Tours rusza z nową kampanią wakacyjną
Exim Tours rusza w sezon letni z nową, zintegrowaną kampanią marketingową, promującą…
0 Komentarzy4 Minuty
11 czerwca 2025
Anex Poland uruchomił czartery do Antalyi z Bydgoszczy i Radomia
9 i 10 czerwca 2025 roku odbyły się pierwsze rejsy czarterowe Anex Poland z lotniska w…
0 Komentarzy1 Minuty
11 czerwca 2025
Polacy coraz chętniej wybierają luksus. Rainbow Elite spełnia marzenia o podróżach szytych na miarę
Globalny rynek podróży luksusowych w 2024 roku został wyceniony na 2509,71 mld dolarów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 czerwca 2025
Travelplanet.pl: Wakacje z dziećmi? Najchętniej do Turcji i Tunezji z biurem podróży
Rodzinne wakacje 2025 zapowiadają się intensywnie. Coraz więcej Polaków decyduje się na…
0 Komentarzy7 Minuty
9 czerwca 2025
Czworonogi nie mają urlopu. Prokop i Wakacje.pl ruszają z kampanią „NajlePSIE wakacje”
Co roku w okresie wakacyjnym kilka tysięcy zwierząt traci dom, bo właściciele wolą je…
0 Komentarzy6 Minuty
6 czerwca 2025
WOW India Travel nowym partnerem Polhotrep Travel Representation
Polhotrep Travel Representation ogłasza nawiązanie współpracy z kolejnym partnerem. Do…
0 Komentarzy1 Minuty
5 czerwca 2025
Słowenia jest dobra dla sektora MICE
3 czerwca przedstawiciele Słowenii przedstawili możliwości organizacji imprez dla sektora…
0 Komentarzy1 Minuty
3 czerwca 2025
Rainbow: nie tylko laptop na plaży. Workation staje się nowym standardem wyjazdów służbowych
Współczesne wyjazdy służbowe coraz częściej wykraczają poza klasyczne spotkania przy…
0 Komentarzy5 Minuty
2 czerwca 2025
Rainbow: TOP 10 destynacji na wakacje z niemowlakiem
Jeszcze dekadę temu wakacje z niemowlakiem uchodziły za wyzwanie. Dziś, dzięki coraz…
0 Komentarzy4 Minuty