Małopolska z nową kampanią promującą turystykę kulinarną

Województwo Małopolskie startuje z nową kampanią promującą turystykę kulinarną. Jest to kontynuacja działań zachęcających do turystyki ekologicznej. Turystyka kulinarna to coraz popularniejsza forma podróżowania dla osób, które nie tylko chcą zwiedzać, ale także odkrywać lokalne smaki i tradycje.
Połączenie degustacji regionalnych potraw z poznawaniem kultury i historii danego regionu to dla turystów kulinarnych niezapomniane wrażenia. Województwo Małopolskie zachęca do odkrywania regionu poprzez zmysły i dołączenia do coraz większej społeczności ceniącej sobie turystykę kulinarną.
Turystyka kulinarna to przede wszystkim smakowanie potraw i produktów regionalnych, która jest połączona ze zwiedzaniem, poznawaniem historii i kultury danego miejsca. Do takiej formy podróżowania przez cały letni sezon turystyczny zachęcać będzie Województwo Małopolskie w ramach kampanii informacyjno-promocyjnej pod hasłem Małopolska – zasmakuj w podróży, której głównym celem będzie popularyzowanie oferty turystycznej regionu ze szczególnym uwzględnieniem tradycji kulinarnych i aktualnej oferty gastronomicznej i produktowej.
„Turyści coraz częściej podróżują nie tylko by podziwiać przepiękne widoki i zabytki, aktywnie wypoczywać, ale także by doświadczać nowych smaków, aromatów i poszukiwać kulinarnych inspiracji. Podczas tegorocznej kampanii pod hasłem „Małopolska – zasmakuj w podróży” będziemy starali się udowodnić, że nie tylko eskapady w najdalsze zakątki świata dostarczają nam nowych wrażeń smakowych i poznawczych, ale także te bliższe wyprawy potrafią zaskoczyć i zaintrygować. Małopolska ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o produkty regionalne, wielowiekowe tradycje kulinarne, rolnictwo ekologiczne i ofertę gastronomiczną. Mimo że większość osób zapytana o kulinarny symbol Małopolski w pierwszej kolejności wymienia krakowskiego obwarzanka i oscypek, gwarantuję, że tutejsza kuchnia ma do zaoferowania wiele niezwykłych smaków, a specjały poszczególnych subregionów są różnorodne i związane z bardzo odmiennymi tradycjami. A to wszystko w związku wielokulturowością i burzliwą historią regionu” – mówi Iwona Gibas z zarządu Województwa Małopolskiego.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty










