Małe sprawne biura powstają także w czasie Covid – spersonalizowana usługa zawsze się sprzeda

Na jaki model biznesowy stawiają nowe mikro biura. Wiele wskazuje na to, że czeka je przyszłość.
Biuro TravelPoint24 jest przykładem na to, iż nawet w czasach dramatu w branży znajdują się chętni, by podołać wyzwaniu uruchomienia nowego przedsięwzięcia. Czy kameralne biura obsługujące podróże służbowe mają szanse na rynku? Wiele wskazuje na to że tak.
Kompaktowe biuro – bazuje na kasjerskiej perfekcji i personalnych relacjach
Dwójka przyjaciół znających się wcześniej z pracy w branży biur podróży o biznesowej specjalizacji połączyło siły, by wykreować nowy podmiot TravelPoint24.
Główną zaletą tej firmy ma być ultra spersonalizowana bazującą na przyjacielskich relacjach z klientem obsługa. Założyciele chętnie chwalą się swoimi pasjami budując otwarty klimat w relacjach z potencjalnymi klientami.
Jako biuro non-iata, wspierają się dostępem do kontentu biletowego za pośrednictwem jednego z najbardziej rozpoznawalnych na tym polu agentów tj Primapolu. Tu także mogą liczyć na więcej niż partnerskie relacje, a dodatkowo kontent biletowy agenta z Bielska Białej jest naprawdę silny. To będzie także jeden z atutów nowo powstałego biura.
Dzielenie się pasją do podróżowania może pomóc pozyskać partnerów B2B tj głównie inne biura szukające grupowych biletów lotniczych. Wieloletnie doświadczenie kasjerskie jest dodatkowym atutem szczególnie przy skomplikowanych wieloetapowych podróżach, na przykład do Afryki. Takie bilety bardzo trudno zarezerwować samodzielnie.
Kompaktowe biura i zautomatyzowane systemy wyjdą zwycięsko z post-covidowej rzeczywistości
Wydaje się, iż postawienie na powyższe atuty może okazać się strzałem w dziesiątkę. Malutkie biura nie potrzebują do przeżycia na rynku obrotów liczonych w milionach złotych miesięcznie. Dodatkowo specjalizacja w biletach grupowych, czy pakietach turystycznych szytych na miarę zapewnia wyższą niż standardową marżę.
W zasadzie kilku powtarzalnych klientów z segmentu firmowego/grupowego zapewni tego rodzaju biurom pewną przyszłość. Oczywiście muszą one dotrzymać obietnicy super-personalnej obsługi, wydaje się, iż technologia tu także im sprzyja.
Obok mikro-biur drugim wygranym będzie z pewnością segment narzędzi do samodzielnej rezerwacji. Danie pracownikom narzędzia do zarządzania swoimi podróżami zdaje się przyszłością branży. Zyskujemy tu wysoką transparentność, oszczędność czasu, plus moduł raportowy i możliwość definicji polityki podróży. Nie bez przyczyny na polskim rynku mamy coraz więcej chętnych do zagospodarowania tego tortu. Do międzynarodowych rozwiązań dochodzą rodzime start-upy jak Stery, czy Hotailors.
Zdecydowanie trudniejsza przyszłość czeka jednak średnie i duże biura, mogą mieć one istotne problemy z utrzymaniem obecnego modelu działalności. Rewolucja w segmencie TMC już jednak trwa, w Wielkiej Brytanii toczą się bardzo ciekawe panelowe dyskusje na ten temat. Z pewnością ten trend dotrze też do Polski.
Klient wciąż chce płacić za spersonalizowaną obsługę
Kluczem do zagospodarowania miejsca na rynku przez małe biura jest też gotowość klienta do płacenia za spersonalizowaną obsługę. Z pewnością często jest to świadomy wybór. Klient chce rozmawiać i mieć zapewnioną powtarzalną obsługę przez konkretną osobę. Zdarzają się przypadki, gdy małe firmy zapisywały nawet imię i nazwisko dedykowanego kasjera lotniczego w umowie z agentem.
Z drugiej strony klient B2B nie zawsze ma też pełną świadomość, ile taka spersonalizowana usługa kosztuje. Szczególnie w obszarze biletów grupowych i produktu pakietowego ustalenie tego może być dla niego trudne. Często jednak niespecjalnie przejmuje się lekkim przepłacaniem, zwykle bowiem działa w branży wysoko rentownej. Dodatkowy koszt rzędu kilkudziesięciu, czy nawet 100 zł za pasażera może nie robić na nim wrażenia.
Z pewnością taki stan rzeczy sprzyja biurom typu Travelpoint24.
Trzymamy kciuki za powodzenie projektu, gdyż jest to promyk nadziei na umęczonym kryzysem rynku obsługi podróży służbowych. Być może zwiastuje też wzmocnienie trendu, który doprowadzi do przyspieszenia automatyzacji procesów z jednej strony, a ekspansji super personalnych mikro biur – z drugiej. Po środku może nie zostać zbyt dużo miejsca.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty











[…] Małe sprawne biura powstają także w czasie Covid – spersonalizowana usługa zawsze się sprzeda […]