Małe biura podróży ponoszą duże koszty nowych metod płatności
Firmy z sektora turystycznego wydają rocznie 74,5 mld dolarów na zarządzanie płatnościami. Największe koszty ponoszą biura podróży, najmniejsze – branża lotnicza.
Jak wynika z raportu opublikowanego przez Amadeusa, firmy z branży turystycznej wydają średnio 5,3% swoich przychodów na zarządzanie płatnościami, w tym opłaty dla dostawców usług i inne koszty pośrednie. W skali całej branży chodzi o kolosalną sumę 74,5 mld dolarów. Mniejsze firmy płacą zdecydowanie wyższe prowizje. W przypadku firm osiągających przychody do 15 mln dolarów prowizje te stanowią 7,5 proc. przychodu. Dla porównania biura podróży generujące ponad 1 mld dolarów przychodu rocznie, płacą 3,8 proc.
Branża turystyczna z opóźnieniem wdraża innowacje w płatnościach, ale ma świadomość, że jest to niezbędne. Ponad 95 proc. respondentów ankiety zrealizowanej przez portal PYMNTS planuje wprowadzenie w najbliższej przyszłości nowych rozwiązań płatniczych, a 14 proc. chce wdrożyć „wiele takich rozwiązań”. Główną przyczyną podawaną przez respondentów są sugestie ze strony klientów (91 proc.) i lęk przed ich utratą (83,3 proc.).
Kierownicy ds. płatności wskazują, że barierą dla wprowadzenia innowacji jest duża liczba nowoczesnych dostawców takich usług. Aż 85 proc. firm odnotowało wzrost liczby akceptowanych metod płatności w ostatnich pięciu latach. Respondenci przyjmują średnio płatności realizowane za pomocą 9 metod, a w ostatnich kilku latach firmy dodały przeciętnie 3 nowe sposoby. Analogicznie, zdecydowana większość biur podróży (ponad 80 proc.) współpracuje z 3-10 różnymi dostawcami usług płatniczych, co jeszcze bardziej zwiększa złożoność. Jedynie 36 proc. firm turystycznych uważa, że innowacje w płatnościach pomogą obniżyć koszty funkcjonowania.
„Branża turystyczna osiągnęła punkt zwrotny w zakresie innowacji płatniczych. Następnych kilka lat będzie dla niej okazją do usprawnienia obsługi klienta oraz obniżenia kosztów dzięki innowacjom w technologiach finansowych. Firmom, które chcą wprowadzać innowacje w płatnościach zalecamy podejście strategiczne, czyli określenie tego, co stanowi zasadniczą przewagę konkurencyjną, a co można zlecić na zewnątrz. Następnie, podczas oceny przyszłych innowacji należy skupić się wyłącznie na tych, które usprawniają obsługę klienta lub zmniejszają skomplikowanie oraz koszty pośrednie i bezpośrednie” – powiedział Bart Tompkins, dyrektor zarządzający Amadeus ds. płatności.
„Branża turystyczna ma bardziej globalny charakter niż jakakolwiek inna. Wymaga zatem metod płatności dostosowanych do potrzeb klientów z różnych części świata oraz zgodności z lokalnymi przepisami prawa. Pomimo tych wyzwań jest jasne, że bardziej spersonalizowana obsługa klienta oraz innowacyjne rozwiązania płatnicze mogą zapewnić firmom działającym w branży przewagę nad konkurencją” – dodaje.
Badanie zostało zrealizowane przez portal PYMNTS w pierwszej połowie 2018 r. Rozmowy telefoniczne przeprowadzono z 78 kierownikami ds. płatności pracującymi w liniach lotniczych (9), hotelach (41) i u pośredników turystycznych (28). Respondenci pochodzili z przedsiębiorstw różnej wielkości, z których ponad 60 proc. generuje przychody rzędu ponad 100 mln dolarów rocznie. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie firmy Amadeus Payments, która obsługuje płatności o wartości ponad 117 mld dolarów rocznie dla ponad 1000 biur podróży.
POWIĄZANE WPISY
12 sierpnia 2025
TFG: Rynek turystyczny w Polsce z rekordowym I półroczem 2025 roku
Zgodnie z danymi Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG), w pierwszym półroczu 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Kiwi.com udostępnia serwer MCP do wyszukiwania lotów przez agentów AI
Firma Kiwi.com, we współpracy z partnerem technologicznym AIpic, udostępniła serwer MCP…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
HONOR i eSky prezentują fotograficzny przewodnik dla podróżników
HONOR i eSky.pl rozpoczęły wspólną kampanię skierowaną do podróżników, łączącą…
0 Komentarzy2 Minuty
6 sierpnia 2025
eSky: Śródziemnomorskie kierunki nadal dostępne w ofercie last minute
Z analizy przeprowadzonej przez internetowe biuro podróży eSky.pl wynika, że Polacy wciąż…
0 Komentarzy4 Minuty
5 sierpnia 2025
Miesiąc miodowy z Rainbow. Nowa oferta kierowana do par
Biuro podróży Rainbow zaprezentowało szeroką i zróżnicowaną ofertę dedykowaną nowożeńcom…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Kiwi.com: Zwrot pieniędzy za odwołany lot w 14 dni zgodnie z przepisami UE
Odwołany lot nie musi oznaczać chaosu – zgodnie z przepisami Unii Europejskiej…
0 Komentarzy2 Minuty
14 sierpnia 2025
Travelist: Góry wyprzedziły Bałtyk w rezerwacjach na sierpniowy długi weekend
Góry po raz pierwszy od lat wyprzedziły Bałtyk w rezerwacjach na sierpniowy długi weekend…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Wakacje.pl: Polacy wybierają mniej oczywiste miejsca w sezonie letnim 2025
Polacy coraz częściej kierują swoją uwagę ku mniej popularnym destynacjom turystycznym,…
0 Komentarzy4 Minuty
13 sierpnia 2025
eSky.pl: Kobiety w sile wieku coraz częściej podróżują solo
Coraz więcej kobiet w sile wieku wybiera podróże solo - z danych eSky.pl wynika, że w…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
TFG: Rynek turystyczny w Polsce z rekordowym I półroczem 2025 roku
Zgodnie z danymi Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG), w pierwszym półroczu 2025…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
Kiwi.com udostępnia serwer MCP do wyszukiwania lotów przez agentów AI
Firma Kiwi.com, we współpracy z partnerem technologicznym AIpic, udostępniła serwer MCP…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
HONOR i eSky prezentują fotograficzny przewodnik dla podróżników
HONOR i eSky.pl rozpoczęły wspólną kampanię skierowaną do podróżników, łączącą…
0 Komentarzy2 Minuty
6 sierpnia 2025
eSky: Śródziemnomorskie kierunki nadal dostępne w ofercie last minute
Z analizy przeprowadzonej przez internetowe biuro podróży eSky.pl wynika, że Polacy wciąż…
0 Komentarzy4 Minuty
5 sierpnia 2025
Miesiąc miodowy z Rainbow. Nowa oferta kierowana do par
Biuro podróży Rainbow zaprezentowało szeroką i zróżnicowaną ofertę dedykowaną nowożeńcom…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Kiwi.com: Zwrot pieniędzy za odwołany lot w 14 dni zgodnie z przepisami UE
Odwołany lot nie musi oznaczać chaosu – zgodnie z przepisami Unii Europejskiej…
0 Komentarzy2 Minuty
14 sierpnia 2025
Travelist: Góry wyprzedziły Bałtyk w rezerwacjach na sierpniowy długi weekend
Góry po raz pierwszy od lat wyprzedziły Bałtyk w rezerwacjach na sierpniowy długi weekend…
0 Komentarzy3 Minuty
14 sierpnia 2025
Wakacje.pl: Polacy wybierają mniej oczywiste miejsca w sezonie letnim 2025
Polacy coraz częściej kierują swoją uwagę ku mniej popularnym destynacjom turystycznym,…
0 Komentarzy4 Minuty
13 sierpnia 2025
eSky.pl: Kobiety w sile wieku coraz częściej podróżują solo
Coraz więcej kobiet w sile wieku wybiera podróże solo - z danych eSky.pl wynika, że w…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
TFG: Rynek turystyczny w Polsce z rekordowym I półroczem 2025 roku
Zgodnie z danymi Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG), w pierwszym półroczu 2025…
0 Komentarzy2 Minuty