Maciej Szczechura od lipca prezesem Rainbow, Grzegorz Baszczyński będzie w radzie nadzorczej

Grzegorz Baszczyński, dotychczasowy Prezes Zarządu, przechodzi do Rady Nadzorczej. Spółką pokieruje Zarząd składający się z managerów, którzy przejmowali zarządzanie touroperatorem w przeciągu ostatnich lat. Zgodnie z rekomendacją Rady Nadzorczej, na czele Zarządu ma stanąć Maciej Szczechura. W zarządzie pozostaną również Piotr Burwicz, który ma objąć funkcję Wiceprezesa oraz Jakub Puchałka. Zmiany nastąpią od początku lipca.
“Mogę powiedzieć, że przeprowadziliśmy w Rainbow modelową sukcesję” – mówi Grzegorz Baszczyński. “Najpierw pozyskaliśmy z rynku kilku doświadczonych managerów, którzy przez ostatnie 7 lat wdrażali się coraz mocniej w zarządzanie firmą. Następnie z Zarządu do Rady Nadzorczej przeszli moi wspólnicy. Ja pozostałem jeszcze na stanowisku Prezesa, pracując na co dzień z nowymi Członkami Zarządu. Sukcesywnie przekazywałem im jednak coraz więcej obowiązków i pozostawiałem coraz więcej decyzyjności. Przyszedł moment, kiedy ze spokojem i ja mogę przejść do Rady Nadzorczej, pozostawiając codzienne zarządzanie firmą kolejnemu pokoleniu. Przez ostatnie lata Rainbow osiągnął bardzo wiele. Udało się wyjść suchą stopą z pandemii, która była największym kryzysem w historii branży, zwiększyć udziały rynkowe w 2022 roku, umocnić pozycję lidera wyjazdów egzotycznych, rozwinąć spółki zagraniczne, aby wreszcie w tym roku odnotowywać rekordowe w historii firmy wyniki finansowe. Wynik jednostkowy Rainbow za pierwszy kwartał tego roku to ponad 23 mln złotych, wszystko wskazuje więc, że idziemy na rekord. Jesteśmy dużą organizacją, która w tym roku może zrobić 3 miliardy złotych obrotu. Z drugiej strony wciąż zachowujemy ducha przedsiębiorczości i młodzieńczą energię, która jest w DNA Rainbow od zawsze. Organizacja jest gotowa na następny krok. A ja? Całe życie organizowałem Klientom wakacje. Teraz wreszcie będę samemu miał więcej czasu na podróże.”
Rainbow działa na polskim rynku turystycznym od ponad 30 lat. W 2007 roku akcje Rainbow Tours S.A. zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Od wielu lat spółka znajduje się w ścisłej czołówce największych touroperatorów działających na rynku polskim, zajmując według ostatniego rankingu touroperatorów za rok 2022 trzecie miejsce pod względem przychodów ze sprzedaży, bezpośrednio za biurami TUI Poland i Itaka. Przychody skonsolidowane za rok 2022 wyniosły 2,39 mld złotych, co oznacza 86% wzrostu w stosunku do roku 2021 oraz 35 proc. więcej w stosunku do ostatniego przed pandemią Covid, rekordowego roku 2019.
Portfolio produktowe Spółki obejmuje wyjazdy do 125 krajów świata z wylotami do ponad 150 destynacji. W 2022 roku spółka wysłała na wakacje 544 tysiące Klientów. Rainbow posiada 144 biur własnych oraz franczyzowych, współpracuje z ponad 1400 punktami agencyjnymi. Silną rolę w sprzedaży odgrywa również kanał e-commerce i sprzedaży zdalnej, stanowiący już jedną trzecią sprzedaży touroperatora. W skład Grupy Kapitałowej Rainbow wchodzą również spółka White Olive, zarządzająca 5 hotelami własnymi w Grecji, oraz spółka w Turcji i oddziały zagraniczne w Grecji i Hiszpanii, zajmujące się realizacją usług incomingowych. Grupa Rainbow zatrudnia 730 osób.
“Grzegorz to ikona branży, osoba, która budowała ją od zera z kilkoma innymi pionierami. Możliwość uczenia się od niego to nieocenione doświadczenie” – mówi Maciej Szczechura. “Jestem przekonany, że jesteśmy zarządem, który jest dobrze przygotowany do realizowania strategii, którą wytyczyliśmy na najbliższe lata. Touroperator nie ma zbyt wiele majątku trwałego, jego majątkiem są pracujący w firmie ludzie. W Rainbow pracuje niesamowita ekipa. Wiele osób spędziło w firmie całe swoje zawodowe życie, niektórzy pracują jeszcze od 1990 roku, kiedy to firma wysłała swoich pierwszych Klientów za granicę To najwyższej klasy specjaliści, związani z turystyką na dobre i na złe. To oni są motorem tej firmy, stoją za jej dzisiejszą pozycją i wynikami. To zaszczyt, ale też ogromny komfort móc pracować z tak doświadczonym, mocnym zespołem. Nie zatrzymujemy się, mamy jasno sprecyzowane cele strategiczne i zamierzamy w najbliższych latach jeszcze nie raz pozytywnie zaskoczyć rynek.”
POWIĄZANE WPISY
26 września 2023
Wakacje 2024: Polacy planują wypoczynek z dużym wyprzedzeniem
Oferty na lato 2024 dostępne są od ponad dwóch miesięcy, a zainteresowanie nimi rośnie z…
0 Komentarzy9 Minuty
25 września 2023
Biura podróży – ceny październikowych wycieczek last minute nadal rosną
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 2 i 8 października 2023,…
0 Komentarzy3 Minuty
20 września 2023
Exim Tours wprowadza nową ofertę na lato 2024. „Planujemy wysłać blisko ćwierć miliona Polaków na wakacje”
Exim Tours, rusza z promocją na lato 2024. Touroperator na swojej nowej stronie…
0 Komentarzy1 Minuty
18 września 2023
Ceny w biurach podróży: wycieczki zaplanowane na październik droższe niż rok temu
0 Komentarzy5 Minuty
15 września 2023
Rainbow rusza ze sprzedażą objazdówek na lato 2024. W wakacje 2023 pojechało na nie 110 tys. klientów
W Rainbow rozpoczęła się sprzedaż oferty wycieczek objazdowych na sezon lato 2024.…
0 Komentarzy6 Minuty
14 września 2023
Exim Tours z nową stroną internetową, kampanią i konkursem
Exim tours uruchomił stronę internetową, z nową domeną exim.pl. Stronę promuje kampania w…
0 Komentarzy2 Minuty
11 września 2023
Biura podróży – skok cen październikowych wyjazdów
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 2 i 8 października 2023,…
0 Komentarzy4 Minuty
8 września 2023
O odrodzeniu branży po pandemii debatowano podczas Think MICE Mashup Meetings
10. edycja spotkania z cyklu Think MICE Mashup Meetings odbyła się 7 września 2023 roku w…
0 Komentarzy2 Minuty
8 września 2023
Nowa gwarancja Coral Travel na 270 mln zł
Coral Travel Poland Sp. z o.o., jeden z największych touroperatorów na polskim rynku…
0 Komentarzy1 Minuty