Maciej Szczechura od lipca prezesem Rainbow, Grzegorz Baszczyński będzie w radzie nadzorczej
Grzegorz Baszczyński, dotychczasowy Prezes Zarządu, przechodzi do Rady Nadzorczej. Spółką pokieruje Zarząd składający się z managerów, którzy przejmowali zarządzanie touroperatorem w przeciągu ostatnich lat. Zgodnie z rekomendacją Rady Nadzorczej, na czele Zarządu ma stanąć Maciej Szczechura. W zarządzie pozostaną również Piotr Burwicz, który ma objąć funkcję Wiceprezesa oraz Jakub Puchałka. Zmiany nastąpią od początku lipca.
“Mogę powiedzieć, że przeprowadziliśmy w Rainbow modelową sukcesję” – mówi Grzegorz Baszczyński. “Najpierw pozyskaliśmy z rynku kilku doświadczonych managerów, którzy przez ostatnie 7 lat wdrażali się coraz mocniej w zarządzanie firmą. Następnie z Zarządu do Rady Nadzorczej przeszli moi wspólnicy. Ja pozostałem jeszcze na stanowisku Prezesa, pracując na co dzień z nowymi Członkami Zarządu. Sukcesywnie przekazywałem im jednak coraz więcej obowiązków i pozostawiałem coraz więcej decyzyjności. Przyszedł moment, kiedy ze spokojem i ja mogę przejść do Rady Nadzorczej, pozostawiając codzienne zarządzanie firmą kolejnemu pokoleniu. Przez ostatnie lata Rainbow osiągnął bardzo wiele. Udało się wyjść suchą stopą z pandemii, która była największym kryzysem w historii branży, zwiększyć udziały rynkowe w 2022 roku, umocnić pozycję lidera wyjazdów egzotycznych, rozwinąć spółki zagraniczne, aby wreszcie w tym roku odnotowywać rekordowe w historii firmy wyniki finansowe. Wynik jednostkowy Rainbow za pierwszy kwartał tego roku to ponad 23 mln złotych, wszystko wskazuje więc, że idziemy na rekord. Jesteśmy dużą organizacją, która w tym roku może zrobić 3 miliardy złotych obrotu. Z drugiej strony wciąż zachowujemy ducha przedsiębiorczości i młodzieńczą energię, która jest w DNA Rainbow od zawsze. Organizacja jest gotowa na następny krok. A ja? Całe życie organizowałem Klientom wakacje. Teraz wreszcie będę samemu miał więcej czasu na podróże.”
Rainbow działa na polskim rynku turystycznym od ponad 30 lat. W 2007 roku akcje Rainbow Tours S.A. zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Od wielu lat spółka znajduje się w ścisłej czołówce największych touroperatorów działających na rynku polskim, zajmując według ostatniego rankingu touroperatorów za rok 2022 trzecie miejsce pod względem przychodów ze sprzedaży, bezpośrednio za biurami TUI Poland i Itaka. Przychody skonsolidowane za rok 2022 wyniosły 2,39 mld złotych, co oznacza 86% wzrostu w stosunku do roku 2021 oraz 35 proc. więcej w stosunku do ostatniego przed pandemią Covid, rekordowego roku 2019.
Portfolio produktowe Spółki obejmuje wyjazdy do 125 krajów świata z wylotami do ponad 150 destynacji. W 2022 roku spółka wysłała na wakacje 544 tysiące Klientów. Rainbow posiada 144 biur własnych oraz franczyzowych, współpracuje z ponad 1400 punktami agencyjnymi. Silną rolę w sprzedaży odgrywa również kanał e-commerce i sprzedaży zdalnej, stanowiący już jedną trzecią sprzedaży touroperatora. W skład Grupy Kapitałowej Rainbow wchodzą również spółka White Olive, zarządzająca 5 hotelami własnymi w Grecji, oraz spółka w Turcji i oddziały zagraniczne w Grecji i Hiszpanii, zajmujące się realizacją usług incomingowych. Grupa Rainbow zatrudnia 730 osób.
“Grzegorz to ikona branży, osoba, która budowała ją od zera z kilkoma innymi pionierami. Możliwość uczenia się od niego to nieocenione doświadczenie” – mówi Maciej Szczechura. “Jestem przekonany, że jesteśmy zarządem, który jest dobrze przygotowany do realizowania strategii, którą wytyczyliśmy na najbliższe lata. Touroperator nie ma zbyt wiele majątku trwałego, jego majątkiem są pracujący w firmie ludzie. W Rainbow pracuje niesamowita ekipa. Wiele osób spędziło w firmie całe swoje zawodowe życie, niektórzy pracują jeszcze od 1990 roku, kiedy to firma wysłała swoich pierwszych Klientów za granicę To najwyższej klasy specjaliści, związani z turystyką na dobre i na złe. To oni są motorem tej firmy, stoją za jej dzisiejszą pozycją i wynikami. To zaszczyt, ale też ogromny komfort móc pracować z tak doświadczonym, mocnym zespołem. Nie zatrzymujemy się, mamy jasno sprecyzowane cele strategiczne i zamierzamy w najbliższych latach jeszcze nie raz pozytywnie zaskoczyć rynek.”
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty