Luter na cyfrowo

AG

7 listopada 2016 – z chwilą rozpoczęcia obchodów jubileuszu reformacji Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) wprowadza do sieci swoją kampanię tematyczną „Luter 2017 – 500 lat reformacji w Niemczech”.

Petra Hedorfer, Przewodnicząca Zarządu DZT, powiedziała: „Marcin Luter jako postać symboliczna jest znakomitą „twarzą“ kampanii, wzbudzającą zainteresowanie wśród cudzoziemców, w tym 800 milionów protestantów, udających się do Niemiec z pobudek kulturoznawczych i religijnych. Nasza kampania tematyczna skupiona wokół jubileuszu reformacji konsekwentnie wpisuje się w cyfrową strategię DZT. W jej realizacji korzystamy z różnych, specyficznych dla rynku platform internetowych i wszystkich istotnych kanałów mediów społecznościowych. Tą kampanią rysujemy nowoczesny obraz Niemiec i umacniamy ich pozycję jako celu turystycznego wśród międzynarodowej konkurencji.“

W ramach przygotowań do startu kampanii już 5 października DZT wyniosła Lutra na arenę globalną w postaci instalacji holograficznej przy okazji głównych obchodów rocznicy zjednoczenia Niemiec w rezydencji ambasadora w Waszyngtonie.
Użytkownicy strony www.germany.travel już teraz mogą oglądać film animowany prezentujący w zabawnej formie istotne pod względem turystycznym dane i fakty z życia Lutra. W marketingu światowym zostaną wykorzystane okulary do rzeczywistości wirtualnej. W sześciu filmach 3600 zbudowany z klocków Playmobil Luter zabiera użytkowników w wybrane miejsca ze swego życia demonstrując ich walory historyczne i turystyczne. Lokalizacje najważniejszych ośrodków życia i działania Lutra – Miasto Lutra Wittenberga oraz Eisleben i Mansfeld, Torgau, Schmalkalden, zamek Wartburg w Eisenach, Erfurt, Augsburg, Coburg, Wormacja i Heidelberg – są dodatkowo przejrzyście rozmieszczone na interaktywnej mapie. Osiem „szlaków Lutra” ilustruje w 30 językach etapy życia reformatora. W internetowym centrum prasowym DZT przedstawiciele mediów znajdą przygotowane specjalnie pod kątem docelowego odbiorcy informacje i materiały zdjęciowe związane z tym tematem.
Zbudowany z klocków Playmobil Luter, zaprojektowany we współpracy z Centralą Kongresowo-Turystyczną w Norymberdze, działa w formatach ruchomych obrazów jako sugestywna postać wzbudzająca sympatię i jako taka posłuży celom kampanii w rozmaitych mediach w licznych globalnych akcjach marketingowych.
Oprócz wyjazdów prasowych przeznaczonych dla dziennikarzy reprezentujących media klasyczne w planach są podróże blogerów i influencerów do niezwykłych miejsc na szlakach Lutra, którzy potem będą dzielić się swoimi wrażeniami na wszystkich istotnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Youtube i Snapchat. Hashtag #luthercountry jest łącznikiem wszystkich akcji w mediach społecznościowych.
Główną swą uwagę w tej kampanii DZT kieruje ku ważnym rynkom źródłowym wykazującym silne związki z reformacją: Holandii, Szwajcarii, Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii i Węgrom oraz rynkom zamorskim: Stanom Zjednoczonym, Kanadzie i Korei Południowej.
W toku realizacji kampanii DZT współpracuje z licznymi partnerami, takimi jak Agencja „Luter 2017“, Kościół Ewangeliczny w Niemczech (EKD) i organizacje turystyczne w poszczególnych krajach związkowych oraz ważne miasta w Niemczech, w których żył i działał Luter.