Luter na cyfrowo

7 listopada 2016 – z chwilą rozpoczęcia obchodów jubileuszu reformacji Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) wprowadza do sieci swoją kampanię tematyczną „Luter 2017 – 500 lat reformacji w Niemczech”.
Petra Hedorfer, Przewodnicząca Zarządu DZT, powiedziała: „Marcin Luter jako postać symboliczna jest znakomitą „twarzą“ kampanii, wzbudzającą zainteresowanie wśród cudzoziemców, w tym 800 milionów protestantów, udających się do Niemiec z pobudek kulturoznawczych i religijnych. Nasza kampania tematyczna skupiona wokół jubileuszu reformacji konsekwentnie wpisuje się w cyfrową strategię DZT. W jej realizacji korzystamy z różnych, specyficznych dla rynku platform internetowych i wszystkich istotnych kanałów mediów społecznościowych. Tą kampanią rysujemy nowoczesny obraz Niemiec i umacniamy ich pozycję jako celu turystycznego wśród międzynarodowej konkurencji.“
W ramach przygotowań do startu kampanii już 5 października DZT wyniosła Lutra na arenę globalną w postaci instalacji holograficznej przy okazji głównych obchodów rocznicy zjednoczenia Niemiec w rezydencji ambasadora w Waszyngtonie.
Użytkownicy strony www.germany.travel już teraz mogą oglądać film animowany prezentujący w zabawnej formie istotne pod względem turystycznym dane i fakty z życia Lutra. W marketingu światowym zostaną wykorzystane okulary do rzeczywistości wirtualnej. W sześciu filmach 3600 zbudowany z klocków Playmobil Luter zabiera użytkowników w wybrane miejsca ze swego życia demonstrując ich walory historyczne i turystyczne. Lokalizacje najważniejszych ośrodków życia i działania Lutra – Miasto Lutra Wittenberga oraz Eisleben i Mansfeld, Torgau, Schmalkalden, zamek Wartburg w Eisenach, Erfurt, Augsburg, Coburg, Wormacja i Heidelberg – są dodatkowo przejrzyście rozmieszczone na interaktywnej mapie. Osiem „szlaków Lutra” ilustruje w 30 językach etapy życia reformatora. W internetowym centrum prasowym DZT przedstawiciele mediów znajdą przygotowane specjalnie pod kątem docelowego odbiorcy informacje i materiały zdjęciowe związane z tym tematem.
Zbudowany z klocków Playmobil Luter, zaprojektowany we współpracy z Centralą Kongresowo-Turystyczną w Norymberdze, działa w formatach ruchomych obrazów jako sugestywna postać wzbudzająca sympatię i jako taka posłuży celom kampanii w rozmaitych mediach w licznych globalnych akcjach marketingowych.
Oprócz wyjazdów prasowych przeznaczonych dla dziennikarzy reprezentujących media klasyczne w planach są podróże blogerów i influencerów do niezwykłych miejsc na szlakach Lutra, którzy potem będą dzielić się swoimi wrażeniami na wszystkich istotnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Youtube i Snapchat. Hashtag #luthercountry jest łącznikiem wszystkich akcji w mediach społecznościowych.
Główną swą uwagę w tej kampanii DZT kieruje ku ważnym rynkom źródłowym wykazującym silne związki z reformacją: Holandii, Szwajcarii, Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii i Węgrom oraz rynkom zamorskim: Stanom Zjednoczonym, Kanadzie i Korei Południowej.
W toku realizacji kampanii DZT współpracuje z licznymi partnerami, takimi jak Agencja „Luter 2017“, Kościół Ewangeliczny w Niemczech (EKD) i organizacje turystyczne w poszczególnych krajach związkowych oraz ważne miasta w Niemczech, w których żył i działał Luter.
POWIĄZANE WPISY
29 listopada 2023
Rainbow: zimą ciepłe kraje odwiedzi blisko 180 tys. turystów
W Rainbow zakończyły się pierwsze loty do wszystkich egzotycznych miejsc na zimę 2023/24.…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Atrakcyjna Mołdawia na wyciągnięcie ręki
Mołdawia jest jednym z nielicznych miejsc w Europie, które nadal pozostawia wiele do…
0 Komentarzy6 Minuty
25 listopada 2023
Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii
76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2023
W Trentino zaczął się sezon narciarski. Ubiegłej zimy największym rynkiem była Polska
W ubiegły weekend rozpoczął się sezon narciarski w Trentino. Czy w tym roku Polacy także…
0 Komentarzy4 Minuty
17 listopada 2023
Kiwi.com: tej zimy podróżnicy z Polski stawiają na Tajlandię i Indie
Mimo pory deszczowej, Azja jest dostępna praktycznie przez cały rok. Jednak wielu…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2023
Westminster Abbey głównym motywem Tatrzańskiej Świątyni Lodowej na Hrebienku
Najpopularniejsza zimowa atrakcja Tatr Wysokich – Tatrzańska Świątynia Lodowa – otwiera…
0 Komentarzy5 Minuty
14 listopada 2023
Saksonia – kraj na miarę światową
Od lat Saksonia jest uważana za jeden z najciekawszych w Europie kierunków podróży…
0 Komentarzy5 Minuty
8 listopada 2023
Ras Al Khaimah i Oman nawiązują partnerstwo w celu rozwijania produktów turystycznych
Urząd ds. Promocji i Rozwoju Emiratu Ras Al Khaimah (RAKTDA) ogłosił zawarcie…
0 Komentarzy3 Minuty
7 listopada 2023
Visit Hungary wznawia działania w Polsce. W 2023 Polska drugim największym rynkiem turystycznym dla Węgrów
Jeszcze przed pandemią Polska była dla Węgrów szóstym największym rynkiem turystyki…
0 Komentarzy3 Minuty