Luter na cyfrowo
7 listopada 2016 – z chwilą rozpoczęcia obchodów jubileuszu reformacji Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) wprowadza do sieci swoją kampanię tematyczną „Luter 2017 – 500 lat reformacji w Niemczech”.
Petra Hedorfer, Przewodnicząca Zarządu DZT, powiedziała: „Marcin Luter jako postać symboliczna jest znakomitą „twarzą“ kampanii, wzbudzającą zainteresowanie wśród cudzoziemców, w tym 800 milionów protestantów, udających się do Niemiec z pobudek kulturoznawczych i religijnych. Nasza kampania tematyczna skupiona wokół jubileuszu reformacji konsekwentnie wpisuje się w cyfrową strategię DZT. W jej realizacji korzystamy z różnych, specyficznych dla rynku platform internetowych i wszystkich istotnych kanałów mediów społecznościowych. Tą kampanią rysujemy nowoczesny obraz Niemiec i umacniamy ich pozycję jako celu turystycznego wśród międzynarodowej konkurencji.“
W ramach przygotowań do startu kampanii już 5 października DZT wyniosła Lutra na arenę globalną w postaci instalacji holograficznej przy okazji głównych obchodów rocznicy zjednoczenia Niemiec w rezydencji ambasadora w Waszyngtonie.
Użytkownicy strony www.germany.travel już teraz mogą oglądać film animowany prezentujący w zabawnej formie istotne pod względem turystycznym dane i fakty z życia Lutra. W marketingu światowym zostaną wykorzystane okulary do rzeczywistości wirtualnej. W sześciu filmach 3600 zbudowany z klocków Playmobil Luter zabiera użytkowników w wybrane miejsca ze swego życia demonstrując ich walory historyczne i turystyczne. Lokalizacje najważniejszych ośrodków życia i działania Lutra – Miasto Lutra Wittenberga oraz Eisleben i Mansfeld, Torgau, Schmalkalden, zamek Wartburg w Eisenach, Erfurt, Augsburg, Coburg, Wormacja i Heidelberg – są dodatkowo przejrzyście rozmieszczone na interaktywnej mapie. Osiem „szlaków Lutra” ilustruje w 30 językach etapy życia reformatora. W internetowym centrum prasowym DZT przedstawiciele mediów znajdą przygotowane specjalnie pod kątem docelowego odbiorcy informacje i materiały zdjęciowe związane z tym tematem.
Zbudowany z klocków Playmobil Luter, zaprojektowany we współpracy z Centralą Kongresowo-Turystyczną w Norymberdze, działa w formatach ruchomych obrazów jako sugestywna postać wzbudzająca sympatię i jako taka posłuży celom kampanii w rozmaitych mediach w licznych globalnych akcjach marketingowych.
Oprócz wyjazdów prasowych przeznaczonych dla dziennikarzy reprezentujących media klasyczne w planach są podróże blogerów i influencerów do niezwykłych miejsc na szlakach Lutra, którzy potem będą dzielić się swoimi wrażeniami na wszystkich istotnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Youtube i Snapchat. Hashtag #luthercountry jest łącznikiem wszystkich akcji w mediach społecznościowych.
Główną swą uwagę w tej kampanii DZT kieruje ku ważnym rynkom źródłowym wykazującym silne związki z reformacją: Holandii, Szwajcarii, Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii i Węgrom oraz rynkom zamorskim: Stanom Zjednoczonym, Kanadzie i Korei Południowej.
W toku realizacji kampanii DZT współpracuje z licznymi partnerami, takimi jak Agencja „Luter 2017“, Kościół Ewangeliczny w Niemczech (EKD) i organizacje turystyczne w poszczególnych krajach związkowych oraz ważne miasta w Niemczech, w których żył i działał Luter.
POWIĄZANE WPISY
16 kwietnia 2024
Michelin wprowadza Litwę do swojego przewodnika
Michelin ogłasza dodanie Litwy do swojego przewodnika, uzupełniając w nim tym samym…
0 Komentarzy3 Minuty
13 kwietnia 2024
Prawdziwie włoskie wakacje w regionie Emilia-Romania
Polacy z roku na rok coraz bardziej doceniają Emilię-Romanię jako kierunek wypoczynku.…
0 Komentarzy4 Minuty
10 kwietnia 2024
Mistrzostwa Europy 2024 w Niemczech – nowe możliwości dla turystyki przyjazdowej
Od 14 czerwca Niemcy skupią się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej…
0 Komentarzy4 Minuty
8 kwietnia 2024
Wenecja wprowadza opłaty za wstęp do miasta
Od 25 kwietnia 2024 roku Wenecja wprowadza pilotażowo opłaty za wstęp do najstarszej…
0 Komentarzy4 Minuty
4 kwietnia 2024
Grecja ogłasza program Rodos Week dla osób poszkodowanych przez pożary na Rodos
Ministerstwo Turystyki Grecji uruchomiło program „Rodos Week”, który zapewnia darmowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 kwietnia 2024
Litwa: liczba turystów z Polski stale rośnie
O działaniach marketingowych Litwy, planach dotyczących rozwoju sektora turystycznego,…
0 Komentarzy7 Minuty
2 kwietnia 2024
Chorwacja: żeglarskie królestwo Adriatyku
Adriatyk, jedno z najspokojniejszych i najbardziej przejrzystych mórz w basenie Morza…
0 Komentarzy7 Minuty
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Drezno i Kraina Łaby: 5,5 mln noclegów i 2,5 mln przyjazdów w 2023 roku
W roku 2023 Drezno i Kraina Łaby odnotowały rekordowe wyniki – 5,5 mln noclegów i…
0 Komentarzy2 Minuty