Luter na cyfrowo

7 listopada 2016 – z chwilą rozpoczęcia obchodów jubileuszu reformacji Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) wprowadza do sieci swoją kampanię tematyczną „Luter 2017 – 500 lat reformacji w Niemczech”.
Petra Hedorfer, Przewodnicząca Zarządu DZT, powiedziała: „Marcin Luter jako postać symboliczna jest znakomitą „twarzą“ kampanii, wzbudzającą zainteresowanie wśród cudzoziemców, w tym 800 milionów protestantów, udających się do Niemiec z pobudek kulturoznawczych i religijnych. Nasza kampania tematyczna skupiona wokół jubileuszu reformacji konsekwentnie wpisuje się w cyfrową strategię DZT. W jej realizacji korzystamy z różnych, specyficznych dla rynku platform internetowych i wszystkich istotnych kanałów mediów społecznościowych. Tą kampanią rysujemy nowoczesny obraz Niemiec i umacniamy ich pozycję jako celu turystycznego wśród międzynarodowej konkurencji.“
W ramach przygotowań do startu kampanii już 5 października DZT wyniosła Lutra na arenę globalną w postaci instalacji holograficznej przy okazji głównych obchodów rocznicy zjednoczenia Niemiec w rezydencji ambasadora w Waszyngtonie.
Użytkownicy strony www.germany.travel już teraz mogą oglądać film animowany prezentujący w zabawnej formie istotne pod względem turystycznym dane i fakty z życia Lutra. W marketingu światowym zostaną wykorzystane okulary do rzeczywistości wirtualnej. W sześciu filmach 3600 zbudowany z klocków Playmobil Luter zabiera użytkowników w wybrane miejsca ze swego życia demonstrując ich walory historyczne i turystyczne. Lokalizacje najważniejszych ośrodków życia i działania Lutra – Miasto Lutra Wittenberga oraz Eisleben i Mansfeld, Torgau, Schmalkalden, zamek Wartburg w Eisenach, Erfurt, Augsburg, Coburg, Wormacja i Heidelberg – są dodatkowo przejrzyście rozmieszczone na interaktywnej mapie. Osiem „szlaków Lutra” ilustruje w 30 językach etapy życia reformatora. W internetowym centrum prasowym DZT przedstawiciele mediów znajdą przygotowane specjalnie pod kątem docelowego odbiorcy informacje i materiały zdjęciowe związane z tym tematem.
Zbudowany z klocków Playmobil Luter, zaprojektowany we współpracy z Centralą Kongresowo-Turystyczną w Norymberdze, działa w formatach ruchomych obrazów jako sugestywna postać wzbudzająca sympatię i jako taka posłuży celom kampanii w rozmaitych mediach w licznych globalnych akcjach marketingowych.
Oprócz wyjazdów prasowych przeznaczonych dla dziennikarzy reprezentujących media klasyczne w planach są podróże blogerów i influencerów do niezwykłych miejsc na szlakach Lutra, którzy potem będą dzielić się swoimi wrażeniami na wszystkich istotnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Youtube i Snapchat. Hashtag #luthercountry jest łącznikiem wszystkich akcji w mediach społecznościowych.
Główną swą uwagę w tej kampanii DZT kieruje ku ważnym rynkom źródłowym wykazującym silne związki z reformacją: Holandii, Szwajcarii, Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii i Węgrom oraz rynkom zamorskim: Stanom Zjednoczonym, Kanadzie i Korei Południowej.
W toku realizacji kampanii DZT współpracuje z licznymi partnerami, takimi jak Agencja „Luter 2017“, Kościół Ewangeliczny w Niemczech (EKD) i organizacje turystyczne w poszczególnych krajach związkowych oraz ważne miasta w Niemczech, w których żył i działał Luter.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










