Lufthansa kontra GDS-y

Lufthansa chce od 1 września wprowadzić dla użytkowników GDS-ów dopłaty dystrybucyjne (Distribution Cost Charge – DCC), w wysokości 16 euro od każdej transakcji. Oznacza to, że każdy klient przewoźnika dopłaci do biletu 16 euro, jeśli dokona rezerwacji za pośrednictwem jednego z globalnych systemów dystrybucji.
Argumenty przewoźnika przedstawił Jens Bischof, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Luftansa AG: „Linie lotnicze coraz mniej zarabiają na sprzedaży biletów. Pośrednicy natomiast wykazują coraz większą rentowność Chcemy się przeciwstawić temu trendowi i stąd wprowadzenie w życie nowej strategii sprzedaży.”
Zarząd Lufthansy spodziewa się że nowe zasady dystrybucji pozwolą na wzrost zysku EBIT o ok. 1,5 mld euro.
Nie trzeba było długo czekać na reakcję drugiej strony. Oto treść oświadczenia Amadeusa.
Holger Taubmann, starszy wiceprezes ds. dystrybucji w Amadeus IT Group napisał: „Amadeus uważa, że to turysta jest w samym centrum branży turystycznej. Dziś podróżujący szukają spójności, przejrzystości i możliwości dokonywania wyboru we wszystkich kanałach sprzedaży, a my jako branża możemy dawać im to, czego oczekują, łącząc i integrując ofertę wszystkich graczy.
LHG (Lufthansa Group) zdecydowała się pójść w innym kierunku, wprowadzając opłaty, które będą obciążać tylko niektórych podróżnych, w zależności od kanału, w którym kupują usługi linii lotniczych. Ci podróżni zapłacą więcej za tę samą usługę. Wyższe koszty mogą ponieść również agencje, jeśli zostaną zmuszone do zmiany sposobu pobierania treści od LHG, co oznacza wydatki związane z integracją i rozwojem oprogramowania. Ten drugi scenariusz rodzi ryzyko przerzucania kosztów na klienta końcowego, co oznacza, że rozwiązanie zaproponowane przez LHG postawi jego i/lub agencje turystyczne w niekorzystnej sytuacji.
Nowy model utrudnia też porównanie oferty przewoźników, ponieważ podróżujący będą zmuszeni skorzystać z wielu kanałów, aby znaleźć najlepszą taryfę. Ostatecznie, przemysł turystyczny jako całość może stracić na takim modelu dystrybucji.
Jak zawsze, Amadeus jest otwarty na współpracę ze wszystkimi partnerami i klientami, aby dbać o interes podróżnego i całej branży.”
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









