Lotnisko Rzeszów-Jasionka chce być przyjazne rodzinie

Mniejszy stres dla rodziców i większa frajda dla najmłodszych pasażerów – to cele programu „Lotnisko przyjazne rodzinie”, który uruchomił Port Lotniczy „Rzeszów-Jasionka”. Inicjatywa skierowana głównie do podróżnych z małymi dziećmi obejmuje szereg udogodnień na tzw. ścieżce pasażera, a także liczne atrakcje zachęcające do regularnego korzystania z lotniska.
Adam Hamryszczak, prezes zarządu Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka”, powiedział: „W czasie pandemii lotniska regionalne jeszcze bardziej niż dotychczas rywalizują o względy pasażerów. Chcemy, by naszą przewagą była jakość obsługi, zwłaszcza jeśli chodzi o rodziny podróżujące z dziećmi. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom wprowadziliśmy rozwiązania podnoszące komfort i redukujące stres, który często udziela się pasażerom, co szczególnie da się zauważyć w okresie wakacyjnym.”
Pierwszy etap programu „Lotnisko przyjazne rodzinie” objął m.in. wydzielenie na lotniskowym parkingu specjalnie oznakowanych, szerszych niż standardowe miejsc dla rodzin z dziećmi. Mogą one także liczyć na pierwszeństwo obsługi podczas odprawy biletowo-bagażowej, kontroli dokumentów oraz kontroli bezpieczeństwa.
Znajdujące się w terminalu pasażerskim pokoje dla rodziców z dziećmi zostały doposażone, zaś punkty gastronomiczne rozszerzyły swoje menu o specjalne pozycje adresowane do najmłodszych. Mali pasażerowie otrzymają ponadto bezpłatnie opaski-niezgubki, na których rodzice będą mogli umieścić dane kontaktowe pomocne w razie zaginięcia dziecka.

Dodatkową atrakcją zachęcającą rodziny z dziećmi do korzystania z usług podrzeszowskiego lotniska będzie program „Mały podróżnik” premiujący nagrodami tych, którzy częściej wybierają się w podróż samolotem z Jasionki. Wszystkie elementy programu „Lotnisko przyjazne rodzinie” są identyfikowane wspólnym, kolorowym znakiem graficznym.
Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego, dodał: „Kryzys w lotnictwie wywołany pandemią wcale nie musi oznaczać stagnacji. Przeciwnie, to właściwy moment by wprowadzać nowe, ambitne rozwiązania, które podnoszą jakość świadczonych usług. Gratuluję zarządowi portu lotniczego tej inicjatywy i jestem przekonany, że będzie doceniona przez pasażerów. Tego rodzaju działania mogą być wzorem dla innych obiektów użyteczności publicznej, takich jak dworce kolejowe czy autobusowe.”
Lotnisko w Rzeszowie przetestuje technologię wykrywania koronawirusa
POWIĄZANE WPISY
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Ponad 10 mln zł na modernizację punktu kontroli bezpieczeństwa w Jasionce
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów podpisał umowę na dostawę nowoczesnego…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Rekordowy listopad na Lotnisku Chopina – ponad 1,8 mln pasażerów
Listopad 2025 okazał się rekordowym miesiącem w historii Lotniska Chopina w Warszawie.…
0 Komentarzy1 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty











Super, tylko czarterów z Rzeszowa jak nie bylo tak nie ma- no prawie nie ma…