Lotnictwo będzie potrzebowało ćwierć miliona pilotów

Według szacunków międzynarodowych organizacji lotniczych, w ciągu następnych 10 lat światowy rynek lotniczy będzie musiał zatrudnić ponad 250 tysięcy nowych kapitanów. W Polsce w tym czasie będzie potrzebnych ponad dwa tysiące nowych pilotów i specjalistów branży lotniczej.
Ten rekordowy popyt stanowi duże wyzwanie dla ośrodków szkolących pilotów. Potrzebne są nowe, innowacyjne ścieżki kariery za sterami oraz nowoczesne systemy szkoleniowe.
Dostępne raporty i analizy wskazują na zmianę trendów w szkoleniu pilotów: coraz mniej z nich wywodzi się obecnie z wojska lub aeroklubów, natomiast coraz więcej z kursów organizowanych przez linie lotnicze oraz niezależne, certyfikowane organizacje. Z analiz UnitedSky wynika, że przyszli piloci coraz częściej wybierają prywatne szkoły gwarantujące wysoką jakość kursów, dostępność statków powietrznych, indywidualne i przyjazne podejście instruktorów oraz elastyczność czasową. – mówi Włodzimierz Soiński, prezes zarządu certyfikowanego Ośrodka Szkolenia Lotniczego UnitedSky.
Równolegle do prognozowanego rozwoju lotnictwa liniowego, notujemy w kraju duży wzrost zainteresowania lotami samolotami prywatnymi, zarówno w celach biznesowych, jak i rekreacyjnych. Jeszcze kilka lat temu prywatne przeloty kojarzyły się nam głównie z milionerami lub gwiazdami kina czy muzyki. Dziś oferty lotów indywidualnych są coraz bardziej dostępne i znacznie chętniej z nich korzystamy.
Jeszcze sześć, siedem lat temu w Polsce było zarejestrowanych ok. 400 prywatnych samolotów, dziś jest ich już ponad 1400. W tym samym czasie liczba prywatnych helikopterów zwiększyła się z 42 do blisko 200. Stąd też obserwujemy w UnitedSky coraz większe zapotrzebowanie na szkolenia PPL (Private Pilot Licence). Potencjał rozwoju jest ogromny, np. w Czechach, gdzie mieszka blisko cztery razy mniej ludzi niż w Polsce, prywatnych samolotów jest prawie o połowę więcej niż u nas. – dodaje Soiński.
Tym bardziej warto zwrócić uwagę na ścieżkę kariery, jaką jest zawód pilota. Co prawda samo szkolenie lotnicze to spory wydatek, natomiast jak potwierdzają doświadczeni piloci, to inwestycja która bardzo szybko się zwraca. Rynek w sektorze prywatnym jest obecnie bardzo chłonny, a piloci na wagę złota.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
WP Holding sprzedaje Fluege.de chińskiej grupie Tongcheng Travel
Fluege.de ma nowego właściciela. WP Holding zawarło umowę sprzedaży Invia Flights Germany…
0 Komentarzy1 Minuty










