Linie lotnicze coraz bardziej dbają o bagaże

SITA, dostawca rozwiązań IT dla transportu lotniczego informuje, że w 2013 r. ilość bagażu przewiezionego drogą lotniczą osiągnęła rekordową wysokość. Jednocześnie spadł wskaźnik źle obsłużonego bagażu. W porównaniu z 2012 r. wynik ten był lepszy o ponad 21 proc.
Opublikowany 10. doroczny raport SITA dowodzi, że w 2013 r. wskaźnik źle obsłużonego bagażu wyniósł 6,96 sztuki na tysiąc pasażerów. Wynik jest więc dwukrotnie lepszy w porównaniu z sytuacją sprzed 10 lat, kiedy liczba obsłużonych pasażerów była o 65,6 proc. mniejsza niż dziś.
W ostatnim roku wskaźnik źle obsłużonego bagażu zmniejszył się o 21,2 proc., a roczne koszty, które branża poniosła z tego tytułu, spadły o 19,9 proc. W porównaniu z 2007 r, kiedy wskaźnik źle obsłużonego bagażu wynosił aż 18,88 sztuki na tysiąc pasażerów, aktualny koszt źle obsłużonego bagażu jest mniejszy o 50 proc. Znaczną poprawę uzyskano pomimo tego, że w 2013 r. liczba pasażerów wzrosła o ponad 5 proc. i wyniosła trzy miliardy.
Francesco Violante, dyrektor generalny SITA, powiedział: „Wszyscy przedstawiciele branży połączyli siły, aby rozwiązać problem ginącego bagażu, i odnieśli duży sukces. Co prawda jest wciąż wiele do zrobienia, ale 2013 rok był najlepszy w historii, co potwierdza zalety tak szerokiej współpracy. Jako dostawca usług dla branży transportu powietrznego, SITA wciąż inwestuje w innowacyjne technologie, aby obniżać wskaźnik źle obsłużonego bagażu. Obejmuje to rozwiązania dla pasażerów, takie jak samoobsługowe stanowiska odprawy bagażowej, a także nasz interfejs programistyczny BagJourney, który umożliwia integrację kompleksowego śledzenia bagażu z systemami linii i portów lotniczych, np. z wykorzystaniem aplikacji na smartfony i tablety.”
W 2013 r. pasażerowie zgłosili 21,8 mln sztuk źle obsłużonego bagażu. W 81 proc. przypadkach był to bagaż opóźniony głównie z powodu przesiadek. Choć przeładunek bagażu pozostaje problemem dla branży, sytuacja się poprawia.
W 2013 r. przeładunek podczas przesiadek odpowiadał za 45 proc. zagubionego bagażu. W porównaniu z 2012 r. wynik ten jest niższy o 23,2 proc., a to dzięki większej niezawodności komunikacji, która pozwala na zidentyfikowanie bagażu wymagającego szybkiego transferu. Ważną rolę odegrała również lepsza segregacja „gorącego bagażu” w samolocie oraz inteligentne urządzenia mobilne, w które wyposażony został personel lotniczy.
SITA od 20 lat dostarcza profesjonalne rozwiązania do śledzenia i monitorowania bagażu na potrzeby transportu lotniczego. Dziś rozwiązania SITA do zarządzania bagażem są używane przez ponad 200 lotnisk i 500 linii lotniczych. W 2013 r. oferowany przez SITA system BagMessage umożliwił dostarczenie ponad 1,8 mld sztuk bagażu pomiędzy systemami kontroli odlotu linii lotniczych a zautomatyzowanymi systemami bagażowymi.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
PLL LOT uruchamia świąteczny kalendarz adwentowy z codziennymi promocjami
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły świąteczną akcję promocyjną inspirowaną kalendarzem…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Wizz Air otworzył szóstą bazę operacyjną w Polsce. 11 nowych tras z Lotniska Warszawa-Modlin
Dziś, 1 grudnia 2025 roku, linia lotnicza Wizz Air uruchomiła bazę operacyjną na Lotnisku…
0 Komentarzy2 Minuty
1 grudnia 2025
Zielona Góra-Babimost ma nową halę Non-Schengen
Lotnisko Zielona Góra-Babimost zakończyło kluczowy etap modernizacji, obejmujący m.in.…
0 Komentarzy1 Minuty
1 grudnia 2025
Enter Air i Coral Travel z nową umową czarterową na sezon 2026/2027
Enter Air podpisał z Coral Travel Poland umowę czarteru obejmującą współpracę w sezonie…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Ryanair ogłasza ofertę Black Friday: drugi bilet za połowę ceny
Ryanair uruchomił wyprzedaż z okazji Black Friday, oferując promocję „drugi bilet za pół…
0 Komentarzy1 Minuta
28 listopada 2025
Enter Air podsumowuje III kwartał 2025 roku
Przychody Enter Air po trzech kwartałach 2025 roku osiągnęły 2 422,8 mln zł, a EBITDA…
0 Komentarzy3 Minuty
28 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły nowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi
PLL LOT uruchomiły nowe sezonowe połączenie z Warszawy do Rovaniemi w północnej…
0 Komentarzy2 Minuty









