Linie lotnicze coraz bardziej dbają o bagaże
SITA, dostawca rozwiązań IT dla transportu lotniczego informuje, że w 2013 r. ilość bagażu przewiezionego drogą lotniczą osiągnęła rekordową wysokość. Jednocześnie spadł wskaźnik źle obsłużonego bagażu. W porównaniu z 2012 r. wynik ten był lepszy o ponad 21 proc.
Opublikowany 10. doroczny raport SITA dowodzi, że w 2013 r. wskaźnik źle obsłużonego bagażu wyniósł 6,96 sztuki na tysiąc pasażerów. Wynik jest więc dwukrotnie lepszy w porównaniu z sytuacją sprzed 10 lat, kiedy liczba obsłużonych pasażerów była o 65,6 proc. mniejsza niż dziś.
W ostatnim roku wskaźnik źle obsłużonego bagażu zmniejszył się o 21,2 proc., a roczne koszty, które branża poniosła z tego tytułu, spadły o 19,9 proc. W porównaniu z 2007 r, kiedy wskaźnik źle obsłużonego bagażu wynosił aż 18,88 sztuki na tysiąc pasażerów, aktualny koszt źle obsłużonego bagażu jest mniejszy o 50 proc. Znaczną poprawę uzyskano pomimo tego, że w 2013 r. liczba pasażerów wzrosła o ponad 5 proc. i wyniosła trzy miliardy.
Francesco Violante, dyrektor generalny SITA, powiedział: „Wszyscy przedstawiciele branży połączyli siły, aby rozwiązać problem ginącego bagażu, i odnieśli duży sukces. Co prawda jest wciąż wiele do zrobienia, ale 2013 rok był najlepszy w historii, co potwierdza zalety tak szerokiej współpracy. Jako dostawca usług dla branży transportu powietrznego, SITA wciąż inwestuje w innowacyjne technologie, aby obniżać wskaźnik źle obsłużonego bagażu. Obejmuje to rozwiązania dla pasażerów, takie jak samoobsługowe stanowiska odprawy bagażowej, a także nasz interfejs programistyczny BagJourney, który umożliwia integrację kompleksowego śledzenia bagażu z systemami linii i portów lotniczych, np. z wykorzystaniem aplikacji na smartfony i tablety.”
W 2013 r. pasażerowie zgłosili 21,8 mln sztuk źle obsłużonego bagażu. W 81 proc. przypadkach był to bagaż opóźniony głównie z powodu przesiadek. Choć przeładunek bagażu pozostaje problemem dla branży, sytuacja się poprawia.
W 2013 r. przeładunek podczas przesiadek odpowiadał za 45 proc. zagubionego bagażu. W porównaniu z 2012 r. wynik ten jest niższy o 23,2 proc., a to dzięki większej niezawodności komunikacji, która pozwala na zidentyfikowanie bagażu wymagającego szybkiego transferu. Ważną rolę odegrała również lepsza segregacja „gorącego bagażu” w samolocie oraz inteligentne urządzenia mobilne, w które wyposażony został personel lotniczy.
SITA od 20 lat dostarcza profesjonalne rozwiązania do śledzenia i monitorowania bagażu na potrzeby transportu lotniczego. Dziś rozwiązania SITA do zarządzania bagażem są używane przez ponad 200 lotnisk i 500 linii lotniczych. W 2013 r. oferowany przez SITA system BagMessage umożliwił dostarczenie ponad 1,8 mld sztuk bagażu pomiędzy systemami kontroli odlotu linii lotniczych a zautomatyzowanymi systemami bagażowymi.
POWIĄZANE WPISY
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty
5 sierpnia 2025
Ryanair z rekordową liczbą pasażerów w lipcu 2025
Ryanair odnotował najwyższy miesięczny wynik przewozowy w historii działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 sierpnia 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Agadiru
Wizz Air ogłosił uruchomienie nowego połączenia z Lotniska Chopina w Warszawie do Agadiru…
0 Komentarzy1 Minuty
1 sierpnia 2025
Ryanair uruchamia sierpniową ofertę Prime Member
Ryanair zapowiedział kolejną odsłonę swojej oferty skierowanej do członków programu…
0 Komentarzy1 Minuty
1 sierpnia 2025
Wizz Air rozwija działalność w Polsce: nowe kierunki z Krakowa i Katowic
Wizz Air ogłosił dalsze rozszerzenie swojej obecności operacyjnej w Polsce, zwiększając…
0 Komentarzy1 Minuty
12 sierpnia 2025
Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki
Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty
5 sierpnia 2025
Ryanair z rekordową liczbą pasażerów w lipcu 2025
Ryanair odnotował najwyższy miesięczny wynik przewozowy w historii działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
4 sierpnia 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenie z Warszawy do Agadiru
Wizz Air ogłosił uruchomienie nowego połączenia z Lotniska Chopina w Warszawie do Agadiru…
0 Komentarzy1 Minuty
1 sierpnia 2025
Ryanair uruchamia sierpniową ofertę Prime Member
Ryanair zapowiedział kolejną odsłonę swojej oferty skierowanej do członków programu…
0 Komentarzy1 Minuty
1 sierpnia 2025
Wizz Air rozwija działalność w Polsce: nowe kierunki z Krakowa i Katowic
Wizz Air ogłosił dalsze rozszerzenie swojej obecności operacyjnej w Polsce, zwiększając…
0 Komentarzy1 Minuty
12 sierpnia 2025
Nowy system na paryskim lotnisku CDG usprawni przesiadki
Linie lotnicze Air France oraz właściciel lotniska Roissy-Charles de Gaulle (CDG), Groupe…
0 Komentarzy2 Minuty
11 sierpnia 2025
PKP Intercity wprowadza apteczki dla zwierząt w Pendolino
PKP Intercity we współpracy z Atelier Wartości, podmiotem ekonomii społecznej z…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów w 2025 roku
Od stycznia do lipca 2025 roku Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło ponad 50 tys. pasażerów.…
0 Komentarzy1 Minuty
8 sierpnia 2025
Wizz Air wdraża nowoczesne technologie pokładowe
Linia lotnicza Wizz Air wprowadza do swoich samolotów rozwiązania mające na celu…
0 Komentarzy2 Minuty
7 sierpnia 2025
Lipiec kolejnym udanym miesiącem dla Lotniska Zielona Góra-Babimost
W lipcu 2025 roku Lotnisko Zielona Góra-Babimost obsłużyło 10 628 pasażerów. Choć to…
0 Komentarzy1 Minuty