Lidl agentem turystycznym w Polsce
Od jutra Lidl Polska będzie sprzedawać wyjazdy turystyczne jako agent turystyczny. Osobą odpowiedzialną za stworzenie produktu Lidl Podróże jest Adam Dudziński. Lidl nie będzie sprzedawał wycieczek w swoich sklepach, jedynie za pośrednictwem infolinii oraz poprzez stronę internetową.
Sieć handlowa Lid sprzedaje już usługi turystyczne w Niemczech (od 2006 roku), Austrii, Holandii, Francji, Szwajcarii, Rumunii, Włoszech.
Jak powiedział w rozmowie z portalspozywczy.pl, prezes Lidl Polska, Maksymilian Branicki: „Pierwszy raz zaangażowałem się w rozwijanie usługi Lidl Podróże w Rumunii, w której w latach 2011-2015 zajmowałem stanowisko prezesa firmy Lidl. W Rumunii projekt wystartował w 2016 roku, jednak nie miałem możliwości, aby go dokończyć, ponieważ w trakcie przygotowań do jego realizacji zostałem poproszony, aby rozwijać firmę Lidl w Polsce. Po powrocie do kraju zastanawiałem się nad wprowadzeniem takiego konceptu biznesowego u nas, jednak do uruchomienia marki Lidl Podróże potrzebna była osoba z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem w branży turystycznej. Taką osobą był Adam Dudziński. Prace nad projektem trwały rok. Cieszymy się, że możemy udostępnić tę usługę także w naszym kraju.”
Wycieczki Lidl Podróże sprzedawane będą za pośrednictwem infolinii oraz poprzez stronę www.lidl-podroze.pl. Co dwa tygodnie sieć będzie wydawała katalog z nowymi ofertami wycieczek udostępniany w wersji papierowej we wszystkich sklepach Lidla oraz w formie elektronicznej na stronie internetowej.
Lidl nie będzie sprzedawał wycieczek w swoich sklepach.
Według prezesa Lidl Polska, wycieczki z katalogów mają być sprzedawane według modelu biznesowego „hot deal”, który polega na tym, że wycieczki sprzedaje się w atrakcyjnej, najlepszej cenie dla danego terminu i miejsca. Termin ich dostępności będzie ograniczony tylko do czterech tygodni od momentu wydania katalogu.
Oprócz kilkudziesięciu ofert na wyłączność, dostępnych w katalogach, Lidl Podróże będzie oferował poprzez swoją stronę internetową kilka tysięcy wycieczek touroperatorów, z którymi podpisał umowy agencyjne.
Sieć chce postawić na wyjazdy niestandardowe związane ze zdobywaniem nowych doświadczeń i umiejętności – eventy, warsztaty tematyczne oraz kursy gotowania.
Cytowany przez portalspozywczy.pl, prezes Lidla dodał: „Celem sieci jest wspieranie polskiej gospodarki turystycznej – hoteli, obiektów turystycznych, ośrodków SPA oraz restauracji. W każdym z państw, które wprowadziło do oferty usługę Lidl Podróże, wzrosło znaczenie turystyki regionalnej. Chcemy pomóc polskim przedsiębiorcom poprzez współpracę z polskimi biurami podróży i hotelami. Podczas pracy w Rumunii zaobserwowałem, że oferta wycieczek krajowych była tam strzałem w dziesiątkę. Okazało się, że na ich rynku pełno było ofert na wyjazdy zagraniczne, tymczasem Rumuni potrzebowali wczasów nad rumuńskim morzem czy w górach. Myślę, że Polacy też chcieliby więcej podróżować po swoim kraju poznając poszczególne jego regiony. Dlatego zapraszamy do współpracy także mniejsze, lokalne biura podróży.”
W pierwszym katalogu Lidla, dostępnym w sklepach od 12 września, znajdą się oferty wycieczek do regionalnych polskich SPA, do Hotelu Belweder w Zakopanem (to najtańsza oferta z pierwszego katalogu – weekend za 309 zł), narciarskie wyjazdy we włoskie Alpy oraz propozycje wypraw w takie miejsca jak Szeszele, Malediwy, Senegal i Wyspy Kanaryjskie. Najdroższą ofertą z katalogu będzie wyprawa na Kilimandżaro w cenie 10 999 zł.
Maksymilian Braniecki podkreślił: „Nasi klienci oczekują pewności, że pojadą na wczasy i nie wydarzy się nic niespodziewanego. A nawet jeśli nie wszystko pójdzie planowo, to biuro podróży wytłumaczy się, dlaczego tak się stało. Dlatego zależy nam na jakości i poprzez call center chcemy utrzymywać kontakt z klientem. Doświadczenia z innych krajów pokazują, że bardzo wiele osób, które zaczęły jeździć na wczasy z Lidlem, rezerwuje ponownie wyjazdy z tą siecią handlową.”
Osobą odpowiedzialną za stworzenie produktu Lidl Podróże i zarządzającą nim jest Adam Dudziński, lider projektu Lidl Podróże, który z Lidl Polska jest związany od roku. Wcześniej zdobywał doświadczenie w branży turystycznej pracując jako szef sprzedaży czeskiego biura podróży Fischer w Polsce i product manager w Eurotours International, będący austriackim liderem turystyki przyjazdowej.
Sieć nawiązała do tej pory współpracę z touroperatorami, takimi jak m.in. Rainbow, Volare Travel, Prestige Tours czy Unique Moments. Lidl chce rozszerzać współpracę z touroperatorami i hotelarzami, dlatego na stronie internetowej lidl-podroże.pl będzie dostępna zakładka „zostań naszym partnerem”.
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Nad Como zakończyły się targi BILNI 2024
W niedzielę zakończył workshop BILNI 2024, jedna z największych imprez poświęconych…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2024
Rekordowy wzrost liczby polskich turystów w Niemczech. Ponad 4,1 mln noclegów w 2023 roku
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) uważa, że turystyka przyjazdowa jest na dobrej drodze…
0 Komentarzy4 Minuty
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty