Lidl agentem turystycznym w Polsce
Od jutra Lidl Polska będzie sprzedawać wyjazdy turystyczne jako agent turystyczny. Osobą odpowiedzialną za stworzenie produktu Lidl Podróże jest Adam Dudziński. Lidl nie będzie sprzedawał wycieczek w swoich sklepach, jedynie za pośrednictwem infolinii oraz poprzez stronę internetową.
Sieć handlowa Lid sprzedaje już usługi turystyczne w Niemczech (od 2006 roku), Austrii, Holandii, Francji, Szwajcarii, Rumunii, Włoszech.
Jak powiedział w rozmowie z portalspozywczy.pl, prezes Lidl Polska, Maksymilian Branicki: „Pierwszy raz zaangażowałem się w rozwijanie usługi Lidl Podróże w Rumunii, w której w latach 2011-2015 zajmowałem stanowisko prezesa firmy Lidl. W Rumunii projekt wystartował w 2016 roku, jednak nie miałem możliwości, aby go dokończyć, ponieważ w trakcie przygotowań do jego realizacji zostałem poproszony, aby rozwijać firmę Lidl w Polsce. Po powrocie do kraju zastanawiałem się nad wprowadzeniem takiego konceptu biznesowego u nas, jednak do uruchomienia marki Lidl Podróże potrzebna była osoba z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem w branży turystycznej. Taką osobą był Adam Dudziński. Prace nad projektem trwały rok. Cieszymy się, że możemy udostępnić tę usługę także w naszym kraju.”
Wycieczki Lidl Podróże sprzedawane będą za pośrednictwem infolinii oraz poprzez stronę www.lidl-podroze.pl. Co dwa tygodnie sieć będzie wydawała katalog z nowymi ofertami wycieczek udostępniany w wersji papierowej we wszystkich sklepach Lidla oraz w formie elektronicznej na stronie internetowej.
Lidl nie będzie sprzedawał wycieczek w swoich sklepach.
Według prezesa Lidl Polska, wycieczki z katalogów mają być sprzedawane według modelu biznesowego „hot deal”, który polega na tym, że wycieczki sprzedaje się w atrakcyjnej, najlepszej cenie dla danego terminu i miejsca. Termin ich dostępności będzie ograniczony tylko do czterech tygodni od momentu wydania katalogu.
Oprócz kilkudziesięciu ofert na wyłączność, dostępnych w katalogach, Lidl Podróże będzie oferował poprzez swoją stronę internetową kilka tysięcy wycieczek touroperatorów, z którymi podpisał umowy agencyjne.
Sieć chce postawić na wyjazdy niestandardowe związane ze zdobywaniem nowych doświadczeń i umiejętności – eventy, warsztaty tematyczne oraz kursy gotowania.
Cytowany przez portalspozywczy.pl, prezes Lidla dodał: „Celem sieci jest wspieranie polskiej gospodarki turystycznej – hoteli, obiektów turystycznych, ośrodków SPA oraz restauracji. W każdym z państw, które wprowadziło do oferty usługę Lidl Podróże, wzrosło znaczenie turystyki regionalnej. Chcemy pomóc polskim przedsiębiorcom poprzez współpracę z polskimi biurami podróży i hotelami. Podczas pracy w Rumunii zaobserwowałem, że oferta wycieczek krajowych była tam strzałem w dziesiątkę. Okazało się, że na ich rynku pełno było ofert na wyjazdy zagraniczne, tymczasem Rumuni potrzebowali wczasów nad rumuńskim morzem czy w górach. Myślę, że Polacy też chcieliby więcej podróżować po swoim kraju poznając poszczególne jego regiony. Dlatego zapraszamy do współpracy także mniejsze, lokalne biura podróży.”
W pierwszym katalogu Lidla, dostępnym w sklepach od 12 września, znajdą się oferty wycieczek do regionalnych polskich SPA, do Hotelu Belweder w Zakopanem (to najtańsza oferta z pierwszego katalogu – weekend za 309 zł), narciarskie wyjazdy we włoskie Alpy oraz propozycje wypraw w takie miejsca jak Szeszele, Malediwy, Senegal i Wyspy Kanaryjskie. Najdroższą ofertą z katalogu będzie wyprawa na Kilimandżaro w cenie 10 999 zł.
Maksymilian Braniecki podkreślił: „Nasi klienci oczekują pewności, że pojadą na wczasy i nie wydarzy się nic niespodziewanego. A nawet jeśli nie wszystko pójdzie planowo, to biuro podróży wytłumaczy się, dlaczego tak się stało. Dlatego zależy nam na jakości i poprzez call center chcemy utrzymywać kontakt z klientem. Doświadczenia z innych krajów pokazują, że bardzo wiele osób, które zaczęły jeździć na wczasy z Lidlem, rezerwuje ponownie wyjazdy z tą siecią handlową.”
Osobą odpowiedzialną za stworzenie produktu Lidl Podróże i zarządzającą nim jest Adam Dudziński, lider projektu Lidl Podróże, który z Lidl Polska jest związany od roku. Wcześniej zdobywał doświadczenie w branży turystycznej pracując jako szef sprzedaży czeskiego biura podróży Fischer w Polsce i product manager w Eurotours International, będący austriackim liderem turystyki przyjazdowej.
Sieć nawiązała do tej pory współpracę z touroperatorami, takimi jak m.in. Rainbow, Volare Travel, Prestige Tours czy Unique Moments. Lidl chce rozszerzać współpracę z touroperatorami i hotelarzami, dlatego na stronie internetowej lidl-podroże.pl będzie dostępna zakładka „zostań naszym partnerem”.
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 listopada 2023
Join Up zamierza zimą latać z Rzeszowa-Jasionki na Sri Lankę
Biuro podróży Join Up od 25 grudnia 2023 roku wprowadza ofertę przelotów z portu…
0 Komentarzy2 Minuty
10 listopada 2023
Pierwszy rejs Rainbow z Katowice Airport na Margaritę
W piątek, 10 listopada chwilę po godzinie 9:00, z Katowice Airport wystartował pierwszy…
0 Komentarzy2 Minuty
10 listopada 2023
Dagmara Krasińska nową Destination Commercial Director w Join UP!
Z początkiem listopada do zespołu Join Up Polska dołączyła Dagmara Krasińska, która…
0 Komentarzy1 Minuty
10 listopada 2023
Boże Narodzenie w biurach podróży: wzrost liczby rezerwacji i spadek cen
W 2023 roku ponad połowa klientów planuje spędzić Boże Narodzenie w krajach…
0 Komentarzy4 Minuty