Kraje V4 chcą się wspólnie promować turystycznie

W Szczyrbskim Jeziorze w Tatrach Wysokich spotkali się w środę przedstawiciele ministerstw odpowiedzialnych za turystykę Czech, Polski, Słowacji i Węgier. Postanowili przeznaczyć na wspólną promocję 300 tys. euro.
Słowacja, która obecnie przewodniczy Grupie Wyszehradzkiej proponowała zwrócenie większej uwagi na prezentację w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Rosji, Chinach, krajach Zatoki Perskiej i w Australii.
Na cel wspólnej promocji cztery kraje przeznacza 300 tysięcy euro.
Zoltán Kovács, dyrektor sekcji ruchu turystycznego w słowackim ministerstwie transportu i budownictwa, powiedział: „Nasze wspólne działania w ostatnich pięciu lat przynoszą efekty. My chcielibyśmy zwiększyć sumę na wspólną promocję. Na Słowacji odnotowaliśmy co prawda wzrost liczby turystów z Chin o 100 proc. rok do roku, ale odwiedzają oni nas tylko na kilka godzin a potem jadą dalej. Na przykład w katalogach amerykańskich touroperatorów Bratysława jest przystankiem podczas rejsu statkiem z Monachium do Budapesztu. Rozmawiamy z touroperatorami, by Słowację odwiedzali na 2-3 dni, bo u nas jest co zwiedzać. Celem więc wspólnym krajów V4 jest, by namówić do odwiedzenia naszego regionu na jak najdłużej.”
Anna Krupka, sekretarz stanu w polskim MSiT, podkreśliła: „Podpisaliśmy plan marketingowy, który wskazuje najważniejsze kierunki promocji turystycznej w roku 2019. W Polsce odnotowaliśmy w ostatnim roku wzrost liczby turystów o 5 proc., dążymy do zwiększenia liczby sprzedanych noclegów.”
Dodała także, że polska strona postuluje stworzenie wspólnego produktu turystycznego.
József Kovács, sekretarz stanu ds. międzynarodowej komunikacji z kancelarii premiera Węgier, dodał: „W dziedzinie turystyki nasza współpraca idzie w dobrym kierunku. Każdy z naszych krajów ma wiele możliwości, by korzystać z tej współpracy a każdy kraj ma do zaoferowania coś innego od reszty.”
Warto dodać, że udział turystyki w PKB Węgier wynosi 10,7 proc. a Węgrzy chcą go zwiększyć do 16 proc. w roku 2030.
David Koppitz, pierwszy wiceminister w czeskim ministerstwie rowoju regionalnego, skonstatował: „Zgodziliśmy się, z tym że region V4 jest zróżnicowany, ma co zaoferować turystom i mamy wspólne możliwości promocji. Jedną z nich jest wspólna promocja na targach w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Azji Południowo-wschodniej i na Bliskim Wschodzie. Nasze kraje oferują zabytki historyczne i kulturalne, możliwości aktywnego wypoczynku.”
Dodał, że Czechy w ubiegłym roku odwiedziło 20 mln turystów w turystyka wygenerowała 170mld czeskich koron.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty










