Koreańska super aplikacja travelowa Yanolja łapie kolejne miliardy to będzie wzór dla rynku

Czy super aplikacje zawładną travelowym rynkiem ? Ekspansja Yanolja w Korei a także plany Air Asia dają do myślenia.
Najbardziej popularna w Korei super aplikacja travelowa Yanolja pochwaliła się kolejną rundą finansowania. Otrzyma od japońskiego funduszu Softbank niebagatelną kwotę 1.7 mld dolarów.
Super aplikacje jako one stop shop święcą triumfy w Korei
Jak powszechnie wiadomo Koreańczycy są obsesjonatami na punkcie technologii. Życie w cyfrowym świecie osiągnęło najwyższy poziom właśnie w tym regionie globu. Warto więc rzucić okiem na to, co dzieje się w obszarze travel, być może te trendy przyjdą do nas szybciej, niż się wydaje.
Yanolja jako one stop shop – podejście twórców super aplikacji jest bardzo sensowne
Chcą oni by klient za jej pośrednictwem zaspokajał wszystkie potrzeby związane zarówno z klasycznym podróżowaniem, jak i codzinnym spędzaniem wolnego czasu. W aplikacji mamy, więc klasyczne usługi rezerwacji biletów, hoteli czy parków rozrywki. Uwypuklone są też najbardziej atrakcyjne destynacje krajowe takie jak Busan czy Jeju.
Obok turystycznego contentu bardzo mocno promowany jest ten związany z codziennym spędzaniem wolnego czasu. Mamy więc możliwość rezerwacji restauracji albo po prostu grania w najpopularniejsze mobilne gry. Wszystkie ważne potrzeby z zakresu spędzania wolnego czasu możemy zrealizować za pośrednictwem tej jednej super aplikacji.
Takie podejście przypadło do gustu użytkowników Yanolja cieszy się statusem Unicorna
Takie podejście do cyfrowej konsumpcji zdaje się bardzo podobać użytkownikom. Aplikacja rozwijają się w ekspotencjalnym tempie. Już w 2019 roku osiągnęła status Unicorna, tj. spółki wycenianej na miliard dolarów. Wtedy właśnie w aplikacje zainwestował Booking holding, wykładając 180 milionów dolarów. Obecna inwestycja anonsowana przez Softbank jest prawie 10 krotnie większa. Z takimi środkami super aplikacja z pewnością przyśpieszy swoją ekspansję.
Czy w Polsce możliwe są podobne rozwiązania, użytkownicy chcieliby wielu usług w 1 miejscu
Można spekulować, czy w Polsce możliwe jest podobne rozwiązanie. Z pewnością integracja wielu usług w jednym miejscu ma sens. Połączenie rezerwacji contentu stricte turystycznego z innymi (restauracyjnym) mogłoby dać dobre rezultaty. Taki przykładowy mix eSky, Panek Carsharing, Travelista, Pyszne.pl, Sky Casha dałby wiele użytecznego contentu w jednym miejscu. Droga do takiej integracji wydaje się jednak daleka.
Choć można pokusić się o próbę na mniejszej skali np. w obszarze transportu synergie wydają się oczywiste. Integracja Yanosika, Jak Dojadę, Sky Casha i Panka byłaby naprawdę jakościową zmianą. Może Koreańczycy pokażą nam jak to robić.
Wielkie travelowe brandy w Azji chcą być liderami E-commerce Air Asia ma wytyczyć ścieżkę
Swego czasu bardzo głośno było o planach potentata przewozów lotniczych w Azji, Air Asia uruchomienia wielkiej e-commercowej maszyny, której podstawom miała być wielomilionowa baza klientów przewoźnika. Tu także pojawiła się koncepcja super aplikacji. Ostatnio głośno o jej wejściu na rynek dystrybucji produktów spożywczych w Singapurze.
Ale z pewnością nie jest to jedyny pomysł na rozwój. Air Asia jasno deklaruje, iż Super App ma być pomysłem na uniezależnienie się od biznesu lotniczego, sam czas COVID-u miał być wykorzystany przez przewoźnika głównie na rozwój super aplikacji. Na razie w odróżnieniu od Azji, europejskim przewoźnikom nie udało się choćby skutecznie sprzedawać pakietów wakacyjnych. Porażki na tym polu odnotowały Wizz Air i Ryanair. Być może było po prostu za wcześnie.
Azja wydaje się być zwykle kilka lat do przodu przed nami jeżeli chodzi o cyfrowe/e-commercowe trendy. Zobaczymy, czy podejście ala Super Aplikacja, doczeka się pierwszych realizacji także u nas i jak to wpłynie na obraz turystycznego rynku.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty










