Kiwi.com: Zwrot pieniędzy za odwołany lot w 14 dni zgodnie z przepisami UE
fot. materiały prasowe
Odwołany lot nie musi oznaczać chaosu – zgodnie z przepisami Unii Europejskiej pasażerowie mają prawo do zwrotu kosztów w ciągu 14 dni. Kiwi.com była jedną z pierwszych internetowych agencji turystycznych, które przystąpiły do unijnej inicjatywy Współpracy na rzecz Ochrony Konsumentów, zobowiązując się do przetwarzania zwrotów za odwołane loty w ciągu 7 dni od momentu otrzymania środków od linii lotniczych.
Według danych Kiwi.com, odwołany lot jest jednym z trzech głównych czynników stresujących polskich podróżnych. Pozostałe to zagubiony bagaż oraz konieczność znalezienia najatrakcyjniejszej oferty lotów. W obliczu nieoczekiwanych zakłóceń Polacy stosują różne strategie radzenia sobie ze stresem. 39,4 proc. respondentów uważnie śledzi e-maile i aktualizacje lotów, a 36,3 proc. zachowuje bezpieczny odstęp między przesiadkami. Inne metody obejmują sprawdzanie oficjalnych stron lotnisk (26,5 proc.), zabezpieczenie finansowe (21,8 proc.), zapisanie kontaktów alarmowych (20,4 proc.) oraz pakowanie niezbędnych rzeczy do bagażu podręcznego (18,9 proc.). Część podróżnych (18,9 proc.) woli rozwiązywać problemy na bieżąco, natomiast 16,8 proc. aktywnie planuje alternatywne opcje podróży.
W czerwcu 2025 roku liczba zakłóceń w lotach wzrosła o 120 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Przyczyną był głównie konflikt na Bliskim Wschodzie. Dane te pokazują wrażliwość globalnego transportu lotniczego i podkreślają znaczenie sprawnej obsługi klienta. Zakłócenia mogą wynikać z sytuacji geopolitycznych, strajków, problemów z kontrolą ruchu lotniczego, klęsk żywiołowych i innych nieprzewidzianych okoliczności.
W odpowiedzi na te wyzwania Kiwi.com wprowadziło Gwarancję Kiwi.com. Program wspiera klientów w przypadku opóźnień lub zmian rozkładów lotów, pomagając im dotrzeć do celu w możliwie najbardziej komfortowy sposób.
„Wspieranie naszych klientów w przypadku wystąpienia zakłóceń jest fundamentalnym elementem naszej strategii i rozwoju produktów. Zdajemy sobie sprawę, że jest to jedna z największych przyczyn niepokoju wśród podróżnych. Wprowadzając w zeszłym roku Gwarancję Kiwi.com, wiemy, że możemy chronić naszych klientów dotkniętych zakłóceniami. Tym, których loty zostały zakłócone przez konflikt na Bliskim Wschodzie, wypłaciliśmy w sumie ponad milion euro” – powiedział Oliver Dlouhý, współzałożyciel i prezes Kiwi.com.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Travelist.pl: Polacy coraz wcześniej rezerwują wyjazdy na lato 2026. Bałtyk pozostaje liderem
Polscy turyści coraz wcześniej planują wakacyjny wypoczynek. Jak wynika z danych portalu…
0 Komentarzy3 Minuty










