Kiwi.com: współpraca z Sherpa usprawni podróżnym przebieg procesu wizowego

Firma Sherpa, dostawca dokumentów oraz procedur dla podróżujących nawiązała współpracę z firmą Kiwi.com. Podróżny, który dokona rezerwacji na portalu Kiwi.com będzie mógł sprawdzić wymogi wizowe dla swoich miejsc docelowych oraz przesiadkowych, a także bezpośrednio ubiegać się o eVisa.

W ramach nawiązanej współpracy Kiwi. com przygotowuje się również do zwolnienia z obowiązku wizowego ETIAS (europejski system informacji o podróży oraz zezwoleń na podróż), który Unia Europejska planuje wprowadzić pod koniec 2022 roku. Po jego wprowadzeniu, osoby narodowości którym przyznano bezwizowy wjazd do UE, będą musiały złożyć formularz ETIAS, umożliwiający im 90-dniowy pobyt we wszystkich 26 krajach członkowskich, tworzących strefę Schengen.

„Pandemia znacząco zmieniła nasze życie. Tymczasowe podróże stały się bardziej skomplikowane. Pasażerowie muszą na bieżąco sprawdzać ograniczenia podróży przed zakupem biletu, wymagania przed jej rozpoczęciem, a w razie potrzeby zabezpieczyć eVisa i wypełnić różne formularze lokalizatora pasażerów przed i po wyjeździe. Zrozumieliśmy, że jest to problem dla naszych klientów i dlatego nawiązaliśmy współpracę z Sherpa. Chcemy zaoferować podróżującym więcej informacji oraz możliwość bezpośredniej aplikacji eVisa za pośrednictwem opcji Zarządzaj moją rezerwacją.” – powiedział wiceprezes ds. rozwoju biznesu w Kiwi.com Luc Viguie.

Sherpa została założona w 2015 roku z wizją zapewnienia każdemu podróżującemu niezbędnych informacji i dokumentacji do bezpiecznego przemieszczania się. Dzięki współpracy, firma oferuje użytkownikom Kiwi.com dostęp do informacji oraz zrozumienie międzynarodowych zasad i wymogów wizowych, a także zapewnia większą elastyczność w przemieszczaniu się po świecie.

Firma obecnie oferuje eVisa i eTA (elektroniczne zezwolenia na podróż) do 22 krajów, w tym USA, Kanady, Nowej Zelandii, Kambodży, Laosu i wielu innych. Na wybranie oferty wpływ ma narodowość podróżującego. Proces zatwierdzania wniosków trwa od kilku minut do kilku dni – aplikujący są na bieżąco informowani o przebiegu.

„Pandemia miała ogromny wpływ na globalne aplikacje eVisa i eTA. Niektóre kraje, jak na przykład Arabia Saudyjska, całkowicie zawiesiły swoje programy eVisa, podczas gdy inne, jak Kenia, dołożyły wszelkich starań, aby je przyspieszyć.” – powiedział Max Tremaine, współzałożyciel i dyrektor generalny Sherpa. – „Nałożone przez rządy ograniczenia dotyczące podróżowania znacznie utrudniły możliwość swobodnego przemieszczania się przez granice, w związku z czym zapotrzebowanie na e-wizy i eTA znacząco spadło. Obecnie obserwujemy ponowny wzrost popytu – zwłaszcza od czasu, gdy zmiany w ograniczeniach dotyczących podróży do USA weszły w życie 8 listopada 2021 r.” – dodaje.