Kiedy lotniska najbardziej zatłoczone?

W której porze dnia zdarza się najwięcej problematycznych lotów? Kiedy jest najbardziej zatłoczony dzień na lotniskach? AirHelp sprawdził, jak wygląda okres urlopowy na polskim niebie.
Na podstawie statystyk za poprzednie lata firma AirHelp sporządziła przegląd najważniejszych trendów w podróżowaniu z polskich lotnisk podczas wakacji. Jak się okazuje, trasą sprawiającą podróżnym najwięcej problemów jest połączenie pomiędzy Warszawą a Londynem (Heathrow). Aż 58 proc. lotów zrealizowano z 3 godzinnym lub dłuższym opóźnieniem lub je odwołano. Na drugim miejscu uplasowała się trasa Warszawa – Bruksela z 47 proc. wskaźnikiem zakłóconych kursów. Podium zamyka relacja Warszawa – Kraków (45 proc.).
Tłoczny koniec sierpnia
Podczas dwumiesięcznego okresu wakacyjnego to koniec sierpnia jest tym najbardziej zatłoczonym czasem na lotniskach. W poprzednim roku warszawskie Okęcie przeżywało oblężenie 25 sierpnia, podobnie jak i katowicki port lotniczy. W Gdańsku największą liczbę pasażerów odnotowano 23 sierpnia, a w Krakowie 28. We Wrocławiu ten dzień przypadł na 27 sierpnia.
Pechowe piątki
Z danych AirHelp za cały poprzedni rok wynika, że najlepszym dniem na podróżowanie samolotem jest sobota – wskaźnik odwołanych bądź opóźnionych lotów jest wtedy najniższy i wynosi 17,8 proc. Zbliżony wynik jest także we wtorek i w niedzielę – w kolejności 18,4 proc. i 18,5 proc. Najwięcej utrudnień zdarza się w piątki – 24,7 proc. lotów w tym dniu nie odbywa się zgodnie z planem. Najgorszą porą dnia na podróż samolotem jest natomiast wieczór – w godzinach 16:00-21:59 25,3 proc. kursów miało bowiem zakłócenia. Im wcześniej, tym mniejsze ryzyko opóźnienia. Rano (6:00-11:59) ten wskaźnik wyniósł 14,7 proc.
„Większa liczba problematycznych lotów w godzinach wieczornych może wynikać z kumulacji opóźnień z całego dnia. Dlatego mając możliwość wyboru godziny wylotu, decydujmy się na poranek” – radzi Eugeniusz Loski z AirHelp.
Opóźnienia i odwołania
Z badań przeprowadzonych przez IMAS International na zlecenie AirHelp wynika, że co piąty Polak doświadczył w swoim życiu odwołania lub opóźnienia lotu bądź odmowy wejścia na pokład ze względu na przepełnienie samolotu. 39 proc. z nich ubiegało się później o odszkodowanie.
Badanie ilościowe zrealizowane zostało metodą ankiety internetowej na próbie 1004 Polaków w wieku 18-65 lat. Przeprowadził je IMAS International na zlecenie firmy AirHelp.
POWIĄZANE WPISY
19 grudnia 2025
FlixBus: co drugi Polak planuje wyjazd na święta. Podróże autobusem zyskują na popularności
Ponad połowa Polaków planuje wyjazd w czasie tegorocznej przerwy świątecznej – wynika z…
0 Komentarzy2 Minuty
19 grudnia 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenia z Krakowa i Gdańska
Wizz Air uruchamia trzy nowe połączenia z Polski. Przewoźnik wprowadzi trasę z Krakowa do…
0 Komentarzy1 Minuty
19 grudnia 2025
Finnair połączy Helsinki z Melbourne w Australii
Finnair zapowiedział uruchomienie pierwszego w swojej historii regularnego połączenia do…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
KLM rozszerza europejską siatkę połączeń. Nowe trasy do Jersey, Santiago de Compostela i Oviedo
KLM zapowiedział uruchomienie trzech nowych połączeń w sezonie letnim 2026. W ofercie…
0 Komentarzy2 Minuty
17 grudnia 2025
Polskie Linie Lotnicze LOT połączą Warszawę z Bangkokiem
Polskie Linie Lotnicze LOT poszerzają swoją siatkę połączeń dalekodystansowych o nową…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Ponad 10 mln zł na modernizację punktu kontroli bezpieczeństwa w Jasionce
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka im. Rodziny Ulmów podpisał umowę na dostawę nowoczesnego…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Rekordowy listopad na Lotnisku Chopina – ponad 1,8 mln pasażerów
Listopad 2025 okazał się rekordowym miesiącem w historii Lotniska Chopina w Warszawie.…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rozkład lotów na lato 2026
Ryanair powiększa bazę w Gdańsku i ogłasza rekordowy rozkład lotów na lato 2026,…
0 Komentarzy1 Minuty
2 grudnia 2025
TAP Air Portugal rozszerza program NDC i podpisuje nową umowę z Amadeus
TAP Air Portugal ogłosił rozwój programu NDC dzięki podpisaniu nowej umowy z Amadeus oraz…
0 Komentarzy1 Minuty










