Kampania Polskiej Organizacji Turystycznej została nominowana do TravMedia 2021

fot. POT

Kampania marketingowa „Now vs. Later” przeprowadzona przez Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej w Londynie została nominowana do nagrody TravMedia 2021 w kategorii Najlepsza Kampania Internetowa. Znalazła się ona pośród 5 najlepszych kampanii reklamowych przeprowadzonych na terenie Wielkiej Brytanii przez narodowe organizacje turystyczne w roku 2020. TravMedia Awards to jeden z popularniejszych konkursów w branży turystycznej.

Kampania prowadzona była od 25 maja do 22 czerwca 2020 r. Jej celem było podtrzymanie zainteresowania podróżami do Polski w momencie ogłoszenia pierwszego lockdownu, czyli w czasie kiedy podróżowanie nie było fizycznie możliwe. Akcję marketingową prowadziła Polska Organizacja Turystyczna na platformach społecznościowych. W jej ramach wykorzystano m.in. materiały zdjęciowe pochodzące od realnych użytkowników. Promowanym obszarem była turystyka aktywna. Kampania oparta została na brytyjskim poczuciu humoru i idealnie wpasowała się w nastroje, jakie panowały wtedy w społeczeństwie.

Do stworzenia reklam posłużono się zdjęciami pozyskanymi od mieszkańców Wielkiej Brytanii, które połączono ze zdjęciami z biblioteki POT. Zaowocowało to powstaniem kampanii, która uzyskała prawie milion wyświetleń, a stopień zaangażowania pod postami wyniósł 20 tys. Była to pierwsza kampania przeprowadzona w pierwszym etapie lockdownu przez jakąkolwiek narodową organizację turystyczną działająca na terenie Wielkiej Brytanii.

Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi podczas uroczystej gali 5 kwietnia w Londynie.

Nagrody TravMedia to wyróżnienie za najlepsze osiągnięcia dziennikarzy, influencerów i działania PR w obszarze turystyki. Wyznaczają nowy standard w honorowaniu projektów każdego z tych sektorów. Nagrody przyznawane są wybitnym talentom w 24 kategoriach, w tym najważniejszych: Travel Writer of the Year, Influencer of the Year i PR Professional of the Year. W tym roku nagrody przyznawane są również w nowych kategoriach: Exclusive of the Year, Specialist Travel Writer of the Year i Sustainability Writer of the Year w sektorze dziennikarskim oraz najlepszej kampanii internetowej, w której to właśnie nominowana została kampania Polskiej Organizacji Turystycznej.