Jamajka prezentuje strategię rozwoju turystyki podczas JAPEX 2025

fot. materiały prasowe

Jamajka zaprezentowała swoją strategię rozwoju turystyki opartą na zasadach zrównoważonego rozwoju podczas targów Jamaica Product Exchange (JAPEX), które odbyły się w dniach 22-24 września w Montego Bay.

Na wydarzeniu obecni byli przedstawiciele branży turystycznej z Europy, w tym siedmiu touroperatorów, którzy nawiązali nowe partnerstwa z jamajskimi interesariuszami. Z Polski uczestniczyli przedstawiciele firm Incentive: Kaja Kuba z Plej oraz Maciej Gruczyński z Weco Travel.

„Ekspansja Jamajki to coś więcej niż tylko kamień milowy dla turystyki; to katalizator transformacji kraju. Nasza wizja jest jasna – turystyka musi przynosić korzyści wszystkim Jamajczykom, naszym gościom i naszym partnerom” – powiedział minister turystyki, Edmund Bartlett.

Minister Bartlett wskazał na realizowane inwestycje infrastrukturalne obejmujące m.in. nowe drogi i hotele. Jamajka wdrożyła również plan Destination Assurance Framework, który ma na celu zagwarantowanie jakości, bezpieczeństwa i dostępności oferty turystycznej.

„Z każdym nowym lotem, każdą nową drogą, każdym zachowanym terenem zielonym i zabytkiem oraz każdym przeszkolonym pracownikiem budujemy branżę turystyczną, która odzwierciedla ducha Jamajki – tętniącą życiem, światowej klasy i zaangażowaną we wspólny sukces” – podsumował Edmund Bartlett.

W ramach działań na rzecz rozwoju kadr ponad 20 tys. pracowników zdobyło certyfikaty w Jamajskim Centrum Innowacji Turystycznych. Program emerytalny dla pracowników turystyki ma zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo finansowe.