Jak zakupy – to w Dubaju
Dubaj to raj dla miłośników zakupów. Tu znajdziemy szeroką ofertę sklepów dostępnych o każdej porze dnia. Niezależnie od tego, czy poszukujemy designerskich must-have, czy lokalnego rękodzieła, aromatycznych przypraw czy świątecznych pamiątek Dubaj zachwyci bogactwem asortymentu.
Gdzie warto kupować
Dubaj, oprócz znanych centrów handlowych proponuje szeroką ofertę handlową opartą o bardziej lokalne i tradycyjne formy zakupów. Proponujemy poznanie rodzimego handlu detalicznego opartego o tradycyjne arabskie targi, okazyjne outlety i globalną willę.
Suki – czyli targi arabskie zlokalizowane są z dala od blichtru centrów współczesnego Dubaju. Polecamy szczególnie suki położone w okolicach starego miasta, gdzie z powodzeniem można robić zakupy w oparciu o tradycyjne formy targowania się. Tu znajdziesz misterną biżuterię dostępną w korzystnych cenach, perfumy oraz zioła i przyprawy orientalne.
Wśród znanych outletów polecamy szczególnie The Outlet Village i Dubai Outlet Mall, gdzie w okazyjnych cenach znajdziesz ponad 100 sklepów oferujących końcówki serii znakowane znanymi markami. Jeśli jednak poszukujesz innych produktów, niż te sygnowane luksusowymi znakami Tiffany’ego czy Calvina Kleina, proponujemy udać się do Dragon Mart – centrum handlowego zrzeszającego ponad 4000 sklepów. Tu znajdziesz wszystko od mebli, przez bieliznę, ubrania i buty, zabawki, materiały po sprzęt elektroniczny. Sklepy zlokalizowane w Dragon Mart swoją ofertę kierują zarówno do klientów detalicznych, jak i hurtowych.
Globalna Willa to ośrodek kulturalno-handlowo-rozrywkowy otwarty od listopada do kwietnia. Przez pół roku staje się miejscem, gdzie mieszkańcy i turyści polują na unikane przedmioty, podarunki i pamiątki z całego świata. Wszystko odbywa się w przyjaznej, gościnnej atmosferze, w której można próbować wyśmienitych potraw pochodzących z różnych części globu.
Kilka podstawowych rad
Arabowie to ludzie interesu – handel jest dla nich codziennością. Pamiętaj, że zawsze warto się targować. Oto kilka podstawowych zasad, którymi warto się kierować wyruszając na zakupy w Dubaju.
Odwiedź więcej niż jeden sklep – w ten sposób poznasz oferty innych sprzedawców. Będziesz mieć silniejszą pozycję negocjacyjną podczas targowania się. Warto wiedzieć, że jeśli będziesz uzbrojony w wiedzę z zakresu cen w innych placówkach, większość sprzedawców będzie skłonnych do obniżenia oferowanej przez siebie ceny.
Bądź przyjazny, ale stanowczy – to pomoże zbudować nić więzi pomiędzy Tobą a sprzedawcą. Zawsze witaj się wchodząc do sklepu. To sprawi, że handlowiec będzie bardziej skłonny do targowania się. Warto wykorzystać kilka trików – świetnie sprawdza się umiejętność posługiwania się kilkoma zwrotami w języku arabskim – zamiast hello powiedz “Marhaba”, a negocjując cenę użyj zwrotu “Akher se’er” (wymowa fonetyczna: Aa-kher-saa-er), co w przybliżeniu oznacza „Czy możesz dać mi niższą cenę?” Boisz się, że powiesz coś nie tak? Przypomnij sobie, jakie wrażenie robią obcokrajowcy mówiący po polsku „dzień dobry”.
Pamiętaj, że język ciała w handlu także gra dużą rolę. Jeśli pokażesz, że jesteś zakochany w jednym z dostępnych towarów sprzedawca będzie wiedział, że zdecydujesz się zapłacić każdą cenę, jaką wskaże. Dlatego lepiej pokazywać ograniczone zainteresowanie – wtedy będziesz mieć silniejszą pozycję negocjacyjną. Staraj się także utrzymywać kontakt wzrokowy ze sprzedawcą – to może pomóc w budowaniu zaufania, które zaowocuje uzyskaniem lepszej ceny produktu.
Zacznij targowanie od niskiej ceny. Rozsądne jest targowanie się szczególnie w przypadku, kiedy kupujesz wiele przedmiotów u jednego sprzedawcy. Najlepiej zacząć od kwoty stanowiącej ok. 50 proc. zaproponowanej wartości, wtedy możesz się spodziewać, że zapłacisz za produkt ok. 75% jego pierwotnej ceny. Targowanie się jest sztuką – znakiem doświadczonego przedsiębiorcy, pamiętaj, że jak wszystko ten rodzaj umiejętności także trzeba rozwijać latami.
Noś przy sobie gotówkę – siła rzeczywistego pieniądza jest wielka i pozwala znacząco poprawić Twoją pozycję negocjacyjną. Płacenie gotówką utrudnia sprzedającemu stawianie oporu, także w zakresie negocjacji cen.
Jeśli sprzedawca nie jest zainteresowany obniżeniem ceny na dany towar, a Tobie zależy, żeby przedmiot kupić zaproponuj, aby sprzedał go po wskazanej cenie dodając jakiś gratis – dodatkowe usługi lub akcesoria. W ten sposób zarówno Ty, jak i on zakończycie transakcję usatysfakcjonowani.
Kupuj późno – najlepsze efekty w targowaniu się przynosi moment, kiedy sprzedawcy zależy na jak najszybszym pozbyciu się towarów. Warto robić zakupy końcem dnia, miesiąca, sezonu – wtedy Twoja pozycja negocjacyjna będzie wyższa. Wymiana lub uzupełnienie towaru wraz z nastaniem nowego sezonu, dążenie do realizacji miesięcznych celów finansowych czy znużenie wynikające z całego dnia spędzonego w pracy to dobre momenty, które możesz maksymalnie wykorzystać dla swoich celów. Co więcej, zakupy w czasie, kiedy w sklepie jest jeszcze wielu innych klientów sprawiają, że sprzedawca nie będzie mógł Ci poświęcić uwagi. Co więcej, będą go interesowali ludzie, którzy kupują jego towar bez targowania się. Warto zatem poczekać, aż w placówce zrobi się cicho – wtedy z powodzeniem możesz przystąpić do negocjacji.
Nie bój się odejść, kiedy nie uzyskałeś oferty spełniającej Twoje oczekiwania. Pamiętaj, że chęć rezygnacji z zakupu jest potężnym narzędziem negocjacyjnym. Poza tym, zawsze możesz wrócić później i ponownie rozpocząć przerwane negocjacje.
POWIĄZANE WPISY
29 listopada 2023
Rainbow: zimą ciepłe kraje odwiedzi blisko 180 tys. turystów
W Rainbow zakończyły się pierwsze loty do wszystkich egzotycznych miejsc na zimę 2023/24.…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2023
Atrakcyjna Mołdawia na wyciągnięcie ręki
Mołdawia jest jednym z nielicznych miejsc w Europie, które nadal pozostawia wiele do…
0 Komentarzy6 Minuty
25 listopada 2023
Prawie 80 mln euro inwestycji w ośrodki narciarskie Słowenii
76,5 mln euro przeznaczono na poprawę infrastruktury i rozszerzenie całorocznej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
20 listopada 2023
W Trentino zaczął się sezon narciarski. Ubiegłej zimy największym rynkiem była Polska
W ubiegły weekend rozpoczął się sezon narciarski w Trentino. Czy w tym roku Polacy także…
0 Komentarzy4 Minuty
17 listopada 2023
Kiwi.com: tej zimy podróżnicy z Polski stawiają na Tajlandię i Indie
Mimo pory deszczowej, Azja jest dostępna praktycznie przez cały rok. Jednak wielu…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2023
Westminster Abbey głównym motywem Tatrzańskiej Świątyni Lodowej na Hrebienku
Najpopularniejsza zimowa atrakcja Tatr Wysokich – Tatrzańska Świątynia Lodowa – otwiera…
0 Komentarzy5 Minuty
14 listopada 2023
Saksonia – kraj na miarę światową
Od lat Saksonia jest uważana za jeden z najciekawszych w Europie kierunków podróży…
0 Komentarzy5 Minuty
8 listopada 2023
Ras Al Khaimah i Oman nawiązują partnerstwo w celu rozwijania produktów turystycznych
Urząd ds. Promocji i Rozwoju Emiratu Ras Al Khaimah (RAKTDA) ogłosił zawarcie…
0 Komentarzy3 Minuty
7 listopada 2023
Visit Hungary wznawia działania w Polsce. W 2023 Polska drugim największym rynkiem turystycznym dla Węgrów
Jeszcze przed pandemią Polska była dla Węgrów szóstym największym rynkiem turystyki…
0 Komentarzy3 Minuty