Jak i gdzie wypoczywają Polacy wg fly.pl
Według danych FLY.PL, wiosenne wyjazdy odbywające się w drugim kwartale roku, czyli w miesiącach kwiecień – czerwiec, to niemal jedna czwarta spośród wszystkich sprzedawanych wycieczek. Najczęściej są to wyjazdy tygodniowe. Taka długość wypoczynku dominuje również w pozostałych okresach roku.
Kacper Daszke, marketing manager FLY.PL powiedział: “Wiosenna oferta wyjazdów niczym nie odbiega od propozycji jakie mamy dla klientów w pozostałych okresach roku, zwłaszcza podczas wakacji. Każdy znajdzie coś dla siebie, niezależnie czy marzą mu się wysokie temperatury Egiptu czy wiosenna bryza Turcji. Każdy wybierze dostosowaną do swoich potrzeb ofertę – fani leniuchowania na plaży, zwiedzania czy atrakcji sportowych. Zwykle klienci wybierają kierunki krótkiego zasięgu ze względu na ograniczoną liczbę wolnych dni. Dzięki temu nie tracą czasu na długie dojazdy i całe 7 dni urlopu mogą spędzić na słonecznej plaży.”
Od lat najpopularniejsze destynacje zagranicznych wyjazdów Polaków to Egipt i Grecja, które przyciągają doskonałą pogodą, pięknymi widokami, a także atrakcyjnymi ofertami cenowymi. Polacy są wierni tym kierunkom także podczas wiosennych wyjazdów.
W latach 2008-2012 wiosenny wypoczynek pod piramidami wybrała jedna trzecia turystów. Wiosna w Egipcie szczególnie popularna była w latach 2010 i 2012. Rok 2014 jest pierwszym, kiedy kierunek ten nie jest na czele wiosennych destynacji Polaków. W Egipcie niezmiennie najpopularniejszy jest wypoczynek w Hurghadzie, która jest bazą wypadową do innych atrakcji turystycznych, takich jak wycieczki do Kairu i Luksoru. Popularnym celem podróży jest również słynące z raf koralowych Sharm El Sheikh.
Z roku na rok wzrastała również popularność Grecji, którą w 2013 roku wybrał co czwarty turysta planujący wiosenny wypoczynek, co dało jej silną drugą pozycję. Niewątpliwie popularność tego kierunku ugruntowuje poszerzenie oferty. W tym sezonie, poza najpopularniejszymi Kretą czy Rodos, turyści mogą wypoczywać na greckich wyspach Santorini, Skiathos, Milos, Pharos, Naxos czy Lesbos.
W ostatnich latach popularnością wśród wiosennych wyborów Polaków cieszyły się również Tunezja, Wyspy Kanaryjskie i Turcja, która w 2012 roku była szóstym najchętniej odwiedzanym krajem na świecie. W bieżącej sprzedaży wycieczek na sezon „Wiosna 2014″ we FLY.PL Turcja jest na pozycji lidera. Kierunek ten przyciąga turystów pięknymi plażami, licznymi zabytkami, a także dobrym stosunkiem jakości hoteli do cen.
Doświadczenia biur podróży z ostatnich lat pozwalają wysnuć wniosek, że Polacy niechętnie planują wakacje w odległych terminach. Wśród kupowanych wycieczek dominuje oferta last minute, czyli zakup wycieczki na maksymalnie 14 dni przed wyjazdem. Nie inaczej jest w przypadku wiosennych wyjazdów. W zdecydowanej większości są to urlopy organizowane w ostatniej chwili. Dane podsumowujące okres od 2007 do końca pierwszego kwartału 2014 roku wyraźnie pokazują przewagę ofert Last Minute i oferty katalogowej.
Zgodnie z danymi sprzedażowymi za pierwszy kwartał 2014 roku, wśród wiosennych wyborów Polaków dominuje oferta First Minute, jednak według prognoz FLY.PL ta tendencja ulegnie zmianie. Świadczy o tym wzrastająca z roku na rok popularność wiosennej oferty Last Minute, która według przewidywań ekspertów tego biura podróży w 2014 osiągnie pułap 50 proc. udziału w sprzedaży wiosennych wycieczek.
Niewątpliwie największy wpływ na wybory Polaków mają atrakcyjne warunki cenowe ofert last minute, które pozwalają na znaczne oszczędności oraz pogoda w kraju. Jeśli prognozy nie są optymistyczne i trudno zorganizować wypoczynek nad Bałtykiem czy w polskich górach, Polacy decydują się na zagraniczny wyjazd, który zagwarantuje im słońce i wysokie temperatury. Tym bardziej, że koszt takiego wyjazdu może nie odbiegać znacznie od ceny urlopu spędzonego w Polsce, a nawet często zagraniczna wycieczka okazuje się tańsza niż pobyt w kraju.
Dane sprzedażowe FLY.PL pokazują, że na wiosenne wycieczki Polacy niechętnie wybierają się w pojedynkę. W zdecydowanej większości, podobnie jak w pozostałych okresach roku, podróżują pary.
Kacper Daszke skomentował: “Oczywiście w ofercie mamy wiele atrakcyjnych wyjazdów dla rodzin z dziećmi, jednak nasze doświadczenia pokazują, że rodzinny wypoczynek głównie planowany jest w okresie wakacji szkolnych. Jeśli rodziny decydują się na wiosenne wakacje, zwykle szukają wyjazdów z okolicach początku maja i tzw. długiego weekendu. Tylko w tym okresie dzieci nie opuszczając zbyt wielu dni w szkole mogą spokojnie wyjechać i odpocząć przed trudami związanymi z końcem semestru.”
Według prognoz ekspertów FLY.PL, w sezonie 2014 na zagraniczny wyjazd właśnie w okolicach 1-3 maja zdecyduje się co piąty turysta planujący wiosenny wypoczynek.
Długi majowy weekend jest popularnym okresem wyjazdów. Wielu naszych klientów szuka ofert właśnie w tym czasie, gdyż bez zbytniego nadwyrężania puli wolnych dni, jakie przysługują im w pracy, mogą zorganizować wiosenną wycieczkę, natomiast pozostałe dni wykorzystać w lecie na kolejny wyjazd czy pozostawić je na inne okazje – mówi Kacper Daszke. Zauważamy, że Polacy po prostu coraz chętniej wyjeżdżają i wypoczywają poza granicami naszego kraju. Najlepszym tego przykładem jest pojawiająca się tendencja spędzania świąt poza Polską. Coraz większa grupa naszych rodaków decyduje się na „jajeczko” w innych zakątkach świata –dodaje.
POWIĄZANE WPISY
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty
21 marca 2024
Ostatnie dni promocji na wakacje.pl
Jeszcze przez kilkanaście dni trwa promocja na letnie wyjazdy www.wakacje.pl. Niższe…
0 Komentarzy6 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Biura podróży – znaczący spadek cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty