Jacek Kowalczyk odchodzi ze stanowiska

Od piątku 1 marca Jacek Kowalczyk przestaje pełnić funkcję dyrektora Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego.
Jacek Kowalczyk napisał na facebooku: „Bardzo dziękuję wszystkim, których spotkałem na swojej dotychczasowej drodze zawodowej. Mam nadzieję, że nasze wspólne działania wzmocniły Markę Świętokrzyskie w różnych dziedzinach. Do zobaczenia na szlakach turystycznych, arenach sportowych, wydarzeniach kulturalnych czy edukacyjnych. Gdzieś w Świętokrzyskiem.
Pozostaję do dyspozycji Marszałka Województwa Świętokrzyskiego.”.
Jacek Kowalczyk urodził się w 1969 roku. To absolwent Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach – magister politologii i nauk społecznych, z wykształcenia i tradycji rodzinnych także hotelarz. Absolwent studiów Master of Business Administration prowadzonych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów oraz Uniwersytet Gdański.
Swoją karierę zawodową rozpoczął w Centrum Biznesu Exbud w Kielcach. W latach 1997-1999 pracownik Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, a od 1999 roku Urzędu Marszałkowskiego. W latach 2002-2006 członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego. Od 2007 roku Dyrektor Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego. Prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Ekspert z zakresu wdrażania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej
Współtwórca regionalnego systemu informacji turystycznej, wspierał powstanie takich atrakcji turystycznych jak: JuraPark w Bałtowie, Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny czy Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie.
Współtworzył kampanię promocyjną „Świętokrzyskie czaruje. Poleć na weekend” uznaną za najlepszą w kraju w konkursie „Złote Formaty”. Z zamiłowania turysta rowerowy, fan sportu w każdej postaci.
Na liście100 najbardziej wpływowocyh osóbw polskiej turystyce w 2018 roku zajął 34.miejsce.
Kapituła napisała o nim: „Stworzył silny i wpływowy ROT, z którym wypromował świętokrzyskie jako markę turystyczną. Jeden z nielicznych urzędników samorządowych, który rozumie konieczność współpracy z branżą. Pozostaje nadzieja, że nowe władze województwa świętokrzyskiego nie będą chciały zaprzepaścić tych dokonań.”
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










