Polscy klienci nadal chętnie poszukują ofert na ostatnią chwilę. Najczęściej przeglądają oferty czołowych touroperatorów, interesuje ich Chorwacja i Hiszpania. Takie wnioski płyną z badań firmy SEMSTORM, która przeanalizowała frazy wpisywane w najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe.
Z przeprowadzonego badania wynika, że najwięcej osób interesuje się Chorwacją, o której miesięcznie najczęściej szukamy informacji (90 500 wyszukiwań). Druga w kolejności w wyszukiwaniach pojawia się Hiszpania (49 500). Podobnym, równorzędnym zainteresowaniem (40 500) cieszą się: Egipt, Dubaj, Malta, Turcja i Wyspy Kanaryjskie. Większa liczba zapytań dotyczy krajów europejskich.
Co ciekawe, nadal nie lubimy planować urlopu, a o zorganizowaniu wypoczynku przypominamy sobie dopiero w czerwcu i lipcu, często zaraz przed wyjazdem. Zapytań dotyczących wycieczek last minute jest ponad 75 razy więcej w tych miesiącach, niż first minute w styczniu i lutym. W kontekście wyjazdów „na ostatni dzwonek” najchętniej poszukujemy wypoczynku w egzotycznym klimacie Egiptu, Grecji oraz Chorwacji. Najwięcej tego rodzaju zapytań dotyczy biur podróży: Itaka, TUI oraz Neckermann.
37 700 razy w skali miesiąca poszukujemy kierunków, wycieczek, wczasów all inclusive. Zapytania te najczęściej dotyczą wypoczynku w Chorwacji (7%), Egipcie (4%), Grecji (4%), Turcji (3%) i Bułgarii (3%). Ta opcja najbardziej interesuje nas w kontekście wyjazdów last minute.
33 520 razy w skali miesiąca Polacy szukają wczasów na każdą kieszeń. Z oglnych kierunków wyjazdowych, najbardziej interesuje nas po prostu „nad morzem” (5 320 zapytań w skali miesiąca). Gdzie jeszcze? W Chorwacji (1 490), Polsce (1 150), Grecji (960) i Egipcie (230). Z kolei, jeśli chodzi o miasta, które chcielibyśmy zwiedzić jak najniższym kosztem są to: Paryż, Rzym, Praga i… Czarnobyl.
SEMSTORM dostarcza danych przydatnych do uruchomienia i prowadzenia kampanii SEO i PPC. Przeznaczony jest dla każdego, kto prowadzi działania w wyszukiwarkach. To baza istotnych informacji zarówno dla właścicieli sklepów, stron internetowych, jak i pozycjonerów czy agencji marketingowych. Właścicielem systemu jest SEMSTORM Sp. z o.o. powstała w 2013 roku. W tym samym roku spółka pozyskała dwóch inwestorów – Xevin Investments oraz Poznański Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości. www.pl.semstorm.com
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty