Itaka, TUI i Neckermann najlepsze w last minute

Polscy klienci nadal chętnie poszukują ofert na ostatnią chwilę. Najczęściej przeglądają oferty czołowych touroperatorów, interesuje ich Chorwacja i Hiszpania. Takie wnioski płyną z badań firmy SEMSTORM, która przeanalizowała frazy wpisywane w najpopularniejsze wyszukiwarki internetowe.

Z przeprowadzonego badania wynika, że najwięcej osób interesuje się Chorwacją, o której miesięcznie najczęściej szukamy informacji (90 500 wyszukiwań). Druga w kolejności w wyszukiwaniach pojawia się Hiszpania (49 500). Podobnym, równorzędnym zainteresowaniem (40 500) cieszą się: Egipt, Dubaj, Malta, Turcja i Wyspy Kanaryjskie. Większa liczba zapytań dotyczy krajów europejskich.

Co ciekawe, nadal nie lubimy planować urlopu, a o zorganizowaniu wypoczynku przypominamy sobie dopiero w czerwcu i lipcu, często zaraz przed wyjazdem. Zapytań dotyczących wycieczek last minute jest ponad 75 razy więcej w tych miesiącach, niż first minute w styczniu i lutym. W kontekście wyjazdów „na ostatni dzwonek” najchętniej poszukujemy wypoczynku w egzotycznym klimacie Egiptu, Grecji oraz Chorwacji. Najwięcej tego rodzaju zapytań dotyczy biur podróży: Itaka, TUI oraz Neckermann.

37 700 razy w skali miesiąca poszukujemy kierunków, wycieczek, wczasów all inclusive. Zapytania te najczęściej dotyczą wypoczynku w Chorwacji (7%), Egipcie (4%), Grecji (4%), Turcji (3%) i Bułgarii (3%). Ta opcja najbardziej interesuje nas w kontekście wyjazdów last minute.

33 520 razy w skali miesiąca Polacy szukają wczasów na każdą kieszeń. Z oglnych kierunków wyjazdowych, najbardziej interesuje nas po prostu „nad morzem” (5 320 zapytań w skali miesiąca). Gdzie jeszcze? W Chorwacji (1 490), Polsce (1 150), Grecji (960) i Egipcie (230). Z kolei, jeśli chodzi o miasta, które chcielibyśmy zwiedzić jak najniższym kosztem są to: Paryż, Rzym, Praga i… Czarnobyl.

SEMSTORM dostarcza danych przydatnych do uruchomienia i prowadzenia kampanii SEO i PPC. Przeznaczony jest dla każdego, kto prowadzi działania w wyszukiwarkach. To baza istotnych informacji zarówno dla właścicieli sklepów, stron internetowych, jak i pozycjonerów czy agencji marketingowych. Właścicielem systemu jest SEMSTORM Sp. z o.o. powstała w 2013 roku. W tym samym roku spółka pozyskała dwóch inwestorów – Xevin Investments oraz Poznański Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości. www.pl.semstorm.com