I edycja Meet Latinoamerica

W ubiegłym tygodniu w czterech polskich miastach odbyła się I edycja Meet Latinoamerica Road Show.

W Warszawie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu z polskimi biurami podróży, touroperatorami oraz agentami spotkali się przedstawiciele wiodących marek hotelarskich oraz DMC specjalizujących się w wyjazdach do Ameryki Łacińskiej. Otwierające spotkanie w Warszawie uświetnili swoją obecnością ambasadorowie Kuby oraz Kolumbii.

,,Kolumbia wraca na turystyczną mapę świata – powiedział JE Assad José Jater-Peña, ambasador Kolumbii – W ubiegłym roku odwiedziło nas niemal 6,7 mln turystów. To rekordowy wynik, o 8.5 proc wyższy niż w roku ubiegłym”

JE Assad José Jater-Peña, ambasador Kolumbii /fot. Mieczysław Pawłowicz
JE Assad José Jater-Peña, ambasador Kolumbii /fot. Mieczysław Pawłowicz

W tym roku Kolumbia zakłada wizytę przynajmniej 6,5 mln turystów. Turystów z Polski przyjechało w 2024 r. około 10 tys. To w skali kraju niewiele, ale w porównaniu z poprzednim rokiem niemal podwoiliśmy naszą obecność. Duży w tym udział mają bezpośrednie przeloty czarterowe w sezonie zimowym. W tym roku do Kartageny samoloty czarterowe będą latały z Warszawy i Katowic.

Leżąca na Karaibach Kuba chce wrócić do łask także polskich turystów, mimo ograniczeń i sankcji.
,,Jestem wdzięczna za promocję mojego kraju – mówiła JE pani Margarita Emelina Valle Camino, ambasador Kuby – i pragnę przypomnieć, że Polacy są zawsze mile widzianymi gośćmi”

JE pani Margarita Emelina Valle Camino, ambasador Kuby. /fot. Mieczysław Pawłowicz
JE pani Margarita Emelina Valle Camino, ambasador Kuby. /fot. Mieczysław Pawłowicz

W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele firm latynoamerykańskich: Barcelo Hotel Group, Cuba Unica, Enjoy Travel Group, Eturia DMC, Gaviota Travel, Iberostar, Melia Hotels International, Touch DMC, Travel Solution DMC Colombia oraz Hiszpania – Latam de Luxe.