Hydropolis nagrodzone Złotym Certyfikatem POT

Kapituła XVIII edycji konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT 2021 zdecydowała, że Złoty Certyfikat otrzyma wrocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis.
Nagrody wręczono podczas gali w warszawskim hotelu Sofitel. Kapituła kierowała się ideą, że produkty certyfikowane mają być swoistym drogowskazem dla turystów. Dokonując wyboru oferty turystycznej chcemy być pewni, że dobrze inwestujemy nasz czas i pieniądze.
Przypomnijmy, że od 2008 roku przyznawany jest również przez Polską Organizację Turystyczną Złoty Certyfikat – specjalna nagroda stworzona dla już certyfikowanych produktów turystycznych, które rozwijają się w unikalny i wyjątkowy sposób.
Certyfikaty POT są przyznawane przez Kapitułę powołaną przez Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej. W jej skład wchodzą wybitni eksperci z zakresu turystyki, marketingu, budowy i promocji produktów turystycznych, a także przedstawiciele środowisk akademickich oraz mediów.
Do konkursu zgłoszono zgodnie z regulaminem 49 produktów turystycznych, dziewięć do Złotego Certyfikatu i 14 do Certyfikatu Specjalnego. Łącznie odnotowano 72 zgłoszenia do etapu ogólnopolskiego.
Kapituła przyznała dziesięć Certyfikatów POT, a także jedno Wyróżnienie oraz Certyfikat Specjalny.
Prezes POT postanowił także uhonorować Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną za wyjątkowe zaangażowanie i aktywność w realizacji regionalnego etapu Konkursu.
W głosowaniu internautów, które odbyło się za pośrednictwem Narodowego Portalu Turystycznego, wygrała Juromania – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej.
Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej dla Najlepszego Produktu Turystycznego w 2021 roku otrzymały następujące produkty turystyczne:
1. Bajka Pana Kleksa w Katowicach
2. Geopark Świętokrzyski
3. Juromania – Święto Jury Krakowsko-Częstochowskiej
4. Kolejkowo
5. Muzeum Papiernictwa w Dusznikach-Zdroju
6. Rogalowe Muzeum Poznania
7. Twierdza Modlin
8. Tykocin – Pomnik Historii
9. ZielonyPonton.pl – Przygoda na Sanie
10. Żywe Muzeum Obwarzanka
Wyróżnienie otrzymały:
• Anielskie Ogrody – ekologiczna akademia ogrodowa
Certyfikat Specjalny otrzymała:
• Ekspozycja „Podziemny Olkusz”
Do finału zmagań o Złoty Certyfikat w tym roku zakwalifikowały się: Zamek w Mosznej (Zamek jak z bajki), Bałtowski Kompleks Turystyczny oraz Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis.
Złoty Certyfikat został przyznany Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis
Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK we Wrocławiu, które jest właścicielem Hydropolis, powiedział ze sceny: „Czuję się zaszczycony stoją tutaj przed tak zacnym gronem i odbierając Turystycznego Oscara. Złoty Certyfikat to nagroda dla Hydropolis, dla Wrocławia. A zawdzięczamy jej całemu naszemu zespołowi.”
Adam Gąsior, redaktor naczelny portalu WaszaTurystyka.pl, członek Kapituły konkursu, podkreślił: „Obrady trwały kilka godzin, ale za każdym razem – po dyskusji, często burzliwej – decyzję podejmowaliśmy jednomyślnie. Najdłużej debatowaliśmy po prezentacjach finałowej trójki kandydatów do Złotego Certyfikatu. Przypominam, że o zwycięstwie decyduje zarówno punktacja członków jury, jak i prezentacja atrakcji przed Kapitułą. Tegoroczny zwycięzca, znane mi doskonale Hydropolis w pełni zasłużyło na Złoty Certyfikat. Co roku Hydropolis jest gospodarzem i współorganizatorem Forum Promocji Turystycznej, organizowanego przez nasza redakcję. Mam nadzieję, że tak będzie dopóki będziemy Forum organizować”.
Rafał Szlachta, prezes POT, powiedział: „Nie ulega żadnej wątpliwości, że miejsca uhonorowane Certyfikatami Polskiej Organizacji Turystycznej to najbardziej wyróżniające się atrakcje turystyczne na mapie Polski. Chcemy, by odwiedzali je turyści krajowi, polskie rodziny oraz goście zagraniczni. Zachęcam do odwiedzenia strony polska.travel i poznania wszystkich laureatów. Regiony, w których znajdują się certyfikowane obiekty mogą być idealną destynacją wakacyjnych lub krótszych wyjazdów. Posiadanie Certyfikatu POT to ogromny prestiż i potwierdzenie jakości turystycznych doznań. Podnosi on rangę produktu turystycznego, wzmacnia pozycję w oczach klientów. Jego wpływ na prowadzone kampanie promocyjne jest z marketingowego punktu widzenia nieoceniony.”
Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostaną objęte specjalnym programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodatkowo nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu będzie dedykowana kampania promocyjna o wartości 150 tys. złotych.
POWIĄZANE WPISY
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
24 listopada 2025
Save the date! V Gala Waszej Turystyki już 9 stycznia 2026
Redakcja portalu WaszaTurystyka.pl serdecznie zaprasza na V Galę Waszej Turystyki, która…
0 Komentarzy2 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










