Hotele: goście zostawiają wszystko – psy, wibratory…

Z ankiety przeprowadzonej po pierwszym miesiącu wakacji wśród pracowników 386 obiektów – partnerów portalu Nocleg.pl wynika, że większość z nas zostawia coś w hotelach – najczęściej: drobne kosmetyki, zabawki czy pojedyncze elementy garderoby.
Jednak aż 40 proc. gości zostawia w pokoju coś wartościowego: drogą biżuterię, w tym obrączki, diamentowe kolczyki czy złote zegarki, ale też ekskluzywne perfumy, telefony, albo akcesoria do nich – ładowarki, przewody, słuchawki. Protezy zębowe, aparaty słuchowe, a nawet dywanik modlitewny – tego typu pozostawione przedmioty nie robią już większego wrażenia na znalazcach. Jednak są i takie zguby, które nawet doświadczonych pracowników hoteli i innych obiektów turystycznych wprawiają w osłupienie, jak na przykład szczotka do włosów zamknięta w sejfie ze słoikiem ogórków kiszonych. Uśmiech budzi też ogromna różnorodność akcesoriów erotycznych od wibratorów, po dmuchaną lalkę.
Karolina Solis z Nocleg.pl, powiedziała: „Zdarzyło się, że ktoś zostawił w apartamencie kamizelkę kuloodporną i amunicję, w pokoju pewnego ośrodka znaleziono za to znak drogowy – konkretnie zakaz wjazdu. Szczególnie martwiliśmy się o pewnego porzuconego szczeniaka, znalezionego w hotelowym pokoju, rozpaczliwie czekającego na swojego pana, który wyłączył telefon. Na szczęście ten przypomniał sobie o zgubie i wrócił po pupila.”
Równie szybko klienci wracają po zagubione pieniądze, tak jak po pozostawioną w skarpecie w stoliku nocnym rolkę banknotów o wartości 5000 złotych. Co zrobią pracownicy hotelu, gdy znajdą naszą zgubę? Takie kwestie najczęściej doprecyzowują regulaminy obiektów.
Karolina Solis wyjaśniła: „Zazwyczaj pracownicy ośrodka starają się skontaktować z właścicielem, o ile oczywiście podał prawdziwe dane. Kiedy uda się nawiązać kontakt, ustalają zasady zwrotu. Jeśli nie uda się tego zrobić, przechowują przedmioty, tak długo, aż klient się po nie zgłosi.”
Koszty zwrotu najczęściej ponosi zapominalski gość, ale zdarza się, że ośrodek nastawiony na dobre relacje z klientem przesyła zgubę na własny koszt. Czasem potrzebne jest wsparcie z zewnątrz – tak jak w przypadku amunicji odnalezionej wraz z kamizelką kuloodporną w dolnośląskim ośrodku. Wezwana policja ustaliła, że jest to amunicja myśliwska, ale i tak zabezpieczono ją do wyjaśnienia.
TOP 10 najczęściej gubionych:
1. Bielizna
2. Kosmetyki
3. Zabawki
4. Perfumy
5. Ładowarka do telefonu
6. Drobna elektronika
7. Pieniądze
8. Erotyczne akcesoria
9. Książki
10. Czasopisma
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2025
IGHP: Październik przyniósł stabilne wyniki w polskich hotelach
Obłożenie hoteli w Polsce w październiku 2025 roku utrzymało się na stabilnym poziomie, a…
0 Komentarzy3 Minuty
19 listopada 2025
Otwarto nowy najwyższy hotel na świecie – Ciel Dubai Marina
15 listopada 2025 roku oficjalnie otwarto Ciel Dubai Marina, należący do Vignette…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż „Konie, Byki, Limeryki”
Hotel Mercure Warszawa Centrum zorganizował wernisaż zatytułowany „Konie, Byki,…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
TRIBE współpracuje z ASP Wrocław i MIXD w projekcie edukacyjnym dla studentów
TRIBE ogłasza rozpoczęcie projektu edukacyjnego „Exploring TRIBE” realizowanego we…
0 Komentarzy2 Minuty
12 listopada 2025
Arche otworzy hotel Metalowiec w Muszynie
Arche SA przygotowuje otwarcie nowego hotelu w Muszynie. Arche Metalowiec Muszyna,…
0 Komentarzy2 Minuty
7 listopada 2025
Mazury bez tłumów: Karwica przyciąga miłośników ciszy i natury
Coraz więcej Polaków wybiera Mazury zamiast zagranicznych kurortów, szukając ciszy,…
0 Komentarzy6 Minuty
6 listopada 2025
Accor podsumowuje wyniki za trzeci kwartał 2025 roku
Grupa Accor poinformowała o wzroście przychodów w trzecim kwartale 2025 roku o 3,1 proc.…
0 Komentarzy2 Minuty
31 października 2025
GRIFID Hotels prezentuje pięciogwiazdkowy hotel Noa w Złotych Piaskach
Grupa GRIFID Hotels prezentuje swój najnowszy obiekt - pięciogwiazdkowy hotel GRIFID Noa,…
0 Komentarzy2 Minuty










