Hotailors: w 2019 osiągniemy 10-krotny wzrost sprzedaży

Polski start-up stawia na zagraniczną ekspansję – poza Stanami Zjednoczonymi szykuje inwestycje m.in. w Dubaju. Celem jest rozwój oferowanych usług, zdobycie nowych klientów oraz przekroczenie 10 mln euro sprzedaży.
Hotailors ułatwia przedsiębiorstwom – wykorzystując sztuczną inteligencję – organizowanie podróży służbowych. Partnerami biznesowymi start-upu są Google, Microsoft, Amadeus, Kiwi i EY.
Filip Błoch, prezes Hotailors, powiedział: „Ubiegły rok był dla nas przełomowy. Chcemy iść za ciosem i wykonać jeszcze większy skok.”
12 miesięcy to w rozwoju start-upu właściwie epoka. 2018 r. Hotailors zaczynał z 11 pracownikami i siedzibą w Poznaniu. Początek tego roku to już 32 pracowników, biura w Warszawie, Dublinie, San Francisco oraz rosnąca sprzedaż: ponad 3 tys. aktywnych użytkowników, prawie 1 tys. zarezerwowanych przelotów i prawie 2 tys. rezerwacji hotelowych.
Maciej Stopierzyński, dyrektor ds. technologii Hotailors, dodał: „Do obsługi rezerwacji hotelowych wprowadziliśmy dodatkowo możliwość rezerwacji biletów lotniczych. Dzięki temu możemy zapewnić kompleksową organizację podróży służbowych. Ponieważ wszystkie usługi są dostępne w ramach jednej aplikacji, zaplanowanie podróży trwa zaledwie 5 minut. A przełożony jest w stanie błyskawicznie zaakceptować podróż, nawet kiedy jest poza biurem.”
Hotailors już jest widoczny w Stanach Zjednoczonych. Został finalistą konkursu dla najciekawszych rozwiązań na konferencji Future of Travel Tech Summit w Miami.
Filip Błoch podkreślił: „Najważniejsze jest, że doceniono, jak skutecznie pomagamy przedsiębiorstwom w organizacji podróży służbowych. Na Florydzie spotkamy się z przedstawicielami takich firm jak Uber, Kayak czy Airbnb. Zaprezentujemy im nasze rozwiązanie.”
Konferencja w Miami to tylko jeden krok. Hotailors na 2019 r. zaplanowało dużo więcej.
Filip Błoch skomentował: „Główny cel biznesowy to 10-krotne zwiększenie sprzedaży, do ponad 10 mln euro. Sposobem na to będzie ekspansja zagraniczna. Hotailors inwestuje w rozwój na całym świecie. Do Warszawy, Dublina, San Francisco i Nowego Jorku dołączył Dubaj.”
Michał Szeksztełło, dyrektor operacyjny Hotailors, dodał: „W tych pięciu lokalizacjach prowadzimy już działania sprzedażowe. Każde z nich jest dużym hubem lotniczym i ważnym miejscem biznesowym. Na Bliskim Wschodzie Hotailors wspomaga Adam Kwaśniewski, pierwszy pracownik Google’a w Polsce oraz były dyrektor tej firmy w Dubaju.”
Start-up wzbudza również duże zainteresowanie u inwestorów.
Filip Błoch zauważył: „Rozmawiamy z kilkunastoma funduszami inwestycyjnymi i prywatnymi inwestorami w Europie i w USA. To są długie rozmowy, bo musimy się dobrze rozumieć i dobrze zgrać. To będzie jedna z najważniejszych inwestycji w Hotailors. Chcemy, żeby pomogła nam w szybkiej i skutecznej ekspansji międzynarodowej.”
Hotailors cały czas rozwija też swoje rozwiązanie. Celem jest, by w jednym miejscu osoba podróżująca służbowo mogła zorganizować wszystko: od samolotu, pociągu, taksówki, hotelu, apartamentu i sali konferencyjnej aż po wizę, ubezpieczenie czy odszkodowanie za opóźnione loty. W tym roku szczególnie istotne będzie tworzenie coraz lepszego systemu rekomendacji, dopasowującego wyniki wyszukiwania zarówno do potrzeb podróżującego jak i założeń budżetowych firmy.
Maciej Stopierzyński podkreślił: „Planujemy rozwijanie dynamicznych polityk podróży czyli takich, które automatycznie dopasowują założenia naszych klientów do zmieniających się okoliczności. W ten sposób jesteśmy w stanie zmniejszyć lub nawet całkowicie zlikwidować konieczność manualnego akceptowania wyjazdu przez przełożonego. Jeżeli pracownik mieści się w założonym budżecie biorąc pod uwagę cel wyjazdu, region czy stanowisko, jego podróż zostanie automatycznie zaakceptowana i zarezerwowana. Kolejnym rozwiązaniem ułatwiającym podróżowanie ma być sterowanie głosem. Firma cały czas rozbudowuje też dostępną bazę hotelową i lotniczą, dzięki czemu podróżujący mają dostęp do największej ilości ofert dostępnych wśród systemów obsługujących podróże służbowe.”
POWIĄZANE WPISY
30 stycznia 2023
Travelplanet.pl: w minionym roku wakacje zdrożały o ponad 18 proc. w porównaniu do 2021
Travelplanet.pl przygotował Raport Podróznika na podstawie zarezerwowanych wakacji, który…
0 Komentarzy8 Minuty
30 stycznia 2023
Biura podróży – średnia cena sierpniowa wyższa o ponad 900 zł
W ostatnim tygodniu badanie w biurach podróży w Polsce, średniej ceny imprez wobec cen…
0 Komentarzy3 Minuty
27 stycznia 2023
Wakacje.pl nagrodziły swoich pracowników na Dominikanie
Podsumowanie roku 2022 firmy odbyło się w listopadzie na Dominikanie. Wakacje.pl…
0 Komentarzy5 Minuty
23 stycznia 2023
Biura podróży – spadek cen imprez sierpniowych
W ostatnim tygodniu, w biurach podróży w Polsce, średnia cena dla wycieczek z wylotami…
0 Komentarzy3 Minuty
20 stycznia 2023
Ecco Holiday zaprezentował nowe logotypy swoich marek
Podczas obchodów 20-lecia firmy zaprezentowano nowe logotypy, jakimi od teraz będą…
0 Komentarzy2 Minuty
19 stycznia 2023
Exim Tours rusza z kolejną rekrutacją
W dniu dzisiejszym (19 stycznia, czwartek) Exim Tours ruszył z kolejną rekrutacją. W…
0 Komentarzy1 Minuty
19 stycznia 2023
Tomasz Przygocki i Maciej Żentkowski nowymi managerami w Wakacje.pl
Wakacje.pl wzmacniają struktury odpowiedzialne za współpracę franczyzową. Do zespołu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 stycznia 2023
Fostertravel.pl osiąga rekordowe wyniki i podwoi swoją sieć agentów
Sieć agencyjna Fostertravel.pl zaprezentowała wyniki za miniony rok oraz wręczyła nagrody…
0 Komentarzy3 Minuty
18 stycznia 2023
Pierwszy jarmark turystyczny promujący klientów GAR-u za nami
17 stycznia odbył się pierwszy wspólny jarmark turystyczny w restauracji AvanGARda w…
0 Komentarzy2 Minuty