Hostel a&o Warszawa działa od roku w nowej rzeczywistości

Mija ponad rok od otwarcia i wprowadzenia obostrzeń spowodowanych pandemią Covid-19. Hostel a&o Warszawa wciąż pozostaje otwarte, dostosowując się do „nowej normalności”. Warszawski zespół a&o, pomimo tego, że miasto znów znalazło się w czerwonej strefie, nieustannie pracuje nad nowymi usługami dla gości.
Daniel Szeliga, menadżer a&o ds. Sprzedaży, powiedział: „Warszawski obiekt został otwarty 8 lutego zeszłego roku i od tego czasu, mimo pandemii cały czas jest otwarty. a&o Warszawa było jednym z nielicznych hoteli otwartych zarówno w czasie pierwszego lockdownu, jak i podczas narodowej kwarantanny wprowadzonej 28 grudnia. Uznajemy to za duży sukces. Przyjmowaliśmy tylko i wyłącznie osoby przewidziane w rozporządzeniu, wszystkie pobyty były zgodne z treścią nowo wprowadzanych rozporządzeń. Od razu po zniesieniu restrykcji obłożenie zdecydowanie się poprawiło. Już pierwszego dnia przyjechały do nas 72 osoby. Obłożenie hostelu utrzymuje się na poziomie 30 proc.
Wyczekiwanie na poluzowanie obostrzeń
Arkadiusz Piasecki, kierownik a&o Warszawa, dodał: „Trzeba pamiętać, że a&o Warszawa dysponuje 199 pokojami i 600 łóżkami. Wysoki poziom obłożenia pokazuje też, popularność naszego hostelu w Warszawie. Wiemy, że inne obiekty mają większe problemy” dodaje.
Także pracownicy bardzo czekali na moment, w którym zaczną pojawiać się goście. Arkadiusz Piasecki, Kierownik a&o Warszawa: „W czasie narodowej kwarantanny w hotelu panowała straszna cisza, co niewątpliwie wpływało negatywnie na samopoczucie personelu. Wyczekiwaliśmy momentu, kiedy znów w a&o pojawi się życie, kiedy znów będziemy mogli służyć pomocą naszym gościom. Spora część naszego personelu to studenci, dlatego dla nich powrót do pracy był szczególnie ważny.”
Dywersyfikacja i poszukiwanie klientów
Przyjazdy grupowe od zawsze stanowiły jeden z kluczowych filarów działalności. „W 2019 roku sieć a&o gościła 19 600 grup szkolnych, do tego dochodziły także inne grupy turystyczne. W tym momencie na tego typu przyjazdy grupowe praktycznie nie ma co liczyć Musimy być otwarci na nowe pomysły i maksymalnie dywersyfikować grupy celowe.” – konkluduje Daniel Szeliga.
Obecnie w a&o przede wszystkim staramy się docierać do różnorodnych grup. Naszą ofertę kierujemy do medyków na dłuższy pobyt, do studentów, dziennikarzy i sportowców, rozmawiamy także z tour operatorami, aby wspólnie tworzyć pakiety rodzinne na pobyty w Warszawie. Takie oferty na pewno niebawem się pojawią. Pomimo lockdownu pracujemy nad rozwiązaniami, dzięki którym klienci przebywający w a&o będą mogli zostać i dokończyć swój pobyt.
Udogodnienia i elastyczność
„Skupiamy się na pozyskaniu klientów z różnych grup zawodowych, a także wśród organizatorów turniejów sportowych. Rozpoczęliśmy także współpracę z EXPO XXI i z niecierpliwością czekamy na pierwszą okazję, aby zakwaterować wystawców lub odwiedzających. We wrześniu ubiegłego roku a&o wsparło w organizacji warszawski Festiwal Marketingu. Równolegle odbywał się w Warszawie turniej siatkówki, a a&o Warszawa był oficjalnym obiektem noclegowym tego wydarzenia – mieliśmy wówczas obłożenie na poziomie 80%. Mamy nadzieję, że już od kwietnia takich wydarzeń będzie więcej.” – z nadzieją mówi Szeliga.
„W a&o wprowadziliśmy darmową anulację rezerwacji dla grup nawet do godziny 18 w dniu przyjazdu. Nie wymagamy również zaliczek. Od razu po wprowadzeniu tych rozwiązań było widać efekty” podkreśla Szeliga, a Piasecki dodaje „Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja jest dynamiczna. Przy ponownym wprowadzeniu narodowej kwarantanny chcemy, aby potencjalni goście pamiętali, że jesteśmy otwarci dla wszystkich, którzy spełnią wymogi kolejnych rozporządzeń i ograniczeń sanitarnych.“
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
IGHP: listopad 2025 z lepszymi wynikami niż rok temu
Wyniki hoteli w listopadzie 2025 roku były wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty










