Hit z Bollywood ma promować Warszawę
Szesnaście dni zdjęciowych spędziła w stolicy ekipa filmowa z Indii kręcona najnowszy film „Kick” z Salmanem Khanem w roli głównej.
Jak ważna sprawa może to być dla promocji Warszawy w Indiach przekonywali na konferencji przedstawiciele producentów, Polskiej Organizacji Turystycznej i władz stolicy.
Na wstępie ambasador Indii w Polsce Monika Kapil Mohta powiedziała m.in.: „Mnie nie trzeba przekonywać do Polski. Dwa i pół roku, jakie tu już spędziłam, wystarczyło, żebym myślała o Polsce o jednym z najpiękniejszych miejsc na świecie… Jeśli Polska się otworzy bardziej na rynek Indii, jeśli dzięki temu filmowi moi rodacy zechcą odwiedzić Polskę, jeszcze będziecie prosić, żebyśmy nie przyjeżdżali tak licznie.”
Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej powiedział: „Wierzę, że film jest idealnym narzędziem promocyjnym, zwłaszcza taki fil, w którym Polska gra Polskę. cztery lata temu rozpoczęliśmy starania, by filmowcy z Bollywood zainteresowali się naszym krajem, Cieszę się, że odnieśliśmy sukces, bo tak trzeba traktować dwutygodniową wizytę ekipy filmu Kick w Warszawie.”
Wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska dodała: „Film to dla Warszawy wielka szansa na promocję, na pozycjonowanie się jako miejsce plenerowe. Wierzę, że przełoży się to na wizyty dalszych ekip filmowych, ale i na zainteresowanie Warszawą widzów filmów.”
Wiceprezydent Warszawy, Michał Olszewski skomentował: „Film, który w Azji obejrzą dziesiątki, być może steki milionów widzów, to możliwość pokazania Warszawy i przyciągnięcia potencjalnych gości. Nie ponieśliśmy w związku z wizytą filmowców żadnych kosztów. Oczywiście ponieśliśmy tzw. koszty administracyjne związane z obsługą logistyczną przedsięwzięcia, ale są one niewielkie w porównaniu z przewidywanymi efektami promocyjnymi.”
Krzysztof Sołek, prezes Film Polska Productions, firmy realizującej polską część produkcji podkreślił: „Ten film to swoisty test. Test dla Warszawy, jako miejsca plenerowego, test dla naszej firmy. Chciałbym podkreślić, że pokazanie warszawy szerokiej publiczności, ale i innym filmowcom, może udowodnić, że stolica Polski i sama Polska może być atrakcyjna dla światowego przemysłu filmowego. Nasz ekipa udowodniła, że potrafimy sprostać najwyższym wymaganiom ekipy z Bollywood, która słynie z perfekcyjności i niezwykle wysokiej jakości pracy.”
Oprócz przedstawicieli firm i organizacji zaangażowanych w produkcję i promocję filmu, bohaterami konferencji byli goście z ekipy filmowej, a więc reżyser Sajid Nadiadwala, aktorzy indyjscy: Salman Khan i Randeep Hooda oraz Jacqueline Fernandez byłą Miss Sri Lanki. Wszyscy podkreślali, że Warszawa im się spodobała, nie tylko jako plan filmowy i że postarają się polecić ją swoim znajomym
.
.
.
.
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2024
Video Podcast Waszej Turystyki: Mazowsze – region, który zaskakuje na każdym kroku
W trakcie XV Forum Promocji Turystycznej, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora…
0 Komentarzy1 Minuty
12 grudnia 2024
W promocji Mazowsza staramy się być o „krok przed”. Punktem odniesienia są najlepsze regiony turystyczne na świecie
Mazowsze z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością wśród turystów, także…
0 Komentarzy9 Minuty
12 grudnia 2024
W tych muzeach Mazowsza dzieci się nie nudzą
Mazowsze to region pełen wyjątkowych atrakcji dla dzieci. To wiele miejsc, gdzie…
0 Komentarzy7 Minuty
11 grudnia 2024
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych – świeże spojrzenie na tworzenie produktów turystycznych
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych to długofalowy projekt Mazowieckiej Regionalnej…
0 Komentarzy4 Minuty
9 grudnia 2024
10 lat z Modą na Mazowsze
Moda na Mazowsze obchodzi 10 urodziny. W tym czasie projekt realizowany przez MROT…
0 Komentarzy5 Minuty
9 grudnia 2024
Aktywna zima na Mazowszu
Oto trzy wybrane propozycje na aktywne spędzenie zimowych dni w Warszawie i na Mazowszu.
0 Komentarzy3 Minuty
6 grudnia 2024
Świąteczna iluminacja Warszawy
Jak zwykle w okolicach Mikołajek Warszawa rozbłyska świąteczną iluminacją. To znak, że…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2024
TFP wypłaci środki za wycieczki odwołane przez powódź
Od 4 grudnia podróżni oraz organizatorzy turystyki mogą składać wnioski o wypłatę dotacji…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2024
Wrocław Miasto Przygody z nagrodą za najlepszy na świecie spot promujący miasto w 2024 roku
W ubiegłym tygodniu podczas World Tourism Film Awards w Walencji Wrocław otrzymał nagrodę…
0 Komentarzy3 Minuty
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że Warszawa „zagrała”, ale LONDYN!
Czy promowanie w Azji innych stolic europejskich to również zadanie Polskiej Organizacji Turystycznej?