Hamdan bin Mohammed zatwierdza Dubajską strategię jakości życia 2033. Obejmuje ona ponad 200 projektów i inicjatyw

Zgodnie z wytycznymi Jego Wysokości Szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, wiceprezydenta i premiera Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz władcy Dubaju, Jego Wysokości Szejka Hamdana bin Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, księcia koronnego Dubaj i przewodniczący Rady Wykonawczej Dubaju zatwierdzili dziś „Strategię jakości życia w Dubaju 2033”, mającą na celu zapewnienie dobrostanu wszystkich grup społecznych, w tym obywateli, mieszkańców i gości.
Strategia, obejmująca holistyczne i zintegrowane podejście do dobrego samopoczucia, ma na celu ugruntowanie pozycji Dubaju na światowym liderze w zakresie jakości życia i wzmocnienie jego statusu jako preferowanego na świecie miejsca do życia, pracy i zwiedzania.
Jego Wysokość Szejk Hamdan bin Mohammed podkreślił, że troska o ludzi pozostaje kamieniem węgielnym strategii zrównoważonego rozwoju Dubaju. Dobro jednostek jest ostatecznym celem naszych planów rozwoju i podstawowym kryterium powodzenia programów rządowych.
„Zatwierdziliśmy dziś Dubajską strategię jakości życia do roku 2033 w ramach naszych wysiłków na rzecz podniesienia naszej globalnej pozycji w gospodarce, a także w obszarach innowacji i dobrego samopoczucia. Aktywność i różnorodność kulturowa naszego społeczeństwa są kluczem do naszej ścieżki rozwoju” – mówi Jego Wysokość Szejk Hamdan bin Mohammed.
„Strategia jakości życia Dubaju obejmuje ponad 200 projektów, inicjatyw i planów. Strategia obejmuje dziesięć kluczowych filarów, z których wszystkie mają na celu wspieranie dobrobytu jednostek, społeczeństwa i miasta. Naszym celem jest uczynienie Dubaju jednym z najlepszych miast na świecie pod względem dobrego samopoczucia, zaoferowanie każdemu mieszkańcowi zdrowego, aktywnego i przyjemnego stylu życia, budowanie społeczeństwa dumnego ze swojej tożsamości i różnorodności kulturowej oraz oferowanie najwyższej jakości wypoczynku i rozrywka. Nazwa Dubaju stanie się synonimem dobrego życia na całym świecie” – dodał Jego Wysokość Szejk Hamdan bin Mohammed.
Strategia obejmuje zintegrowany plan działania na rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów miejskich w mieście dla wszystkich segmentów społeczności, którego celem jest urzeczywistnienie wizji Jego Wysokości co do przyszłości Dubaju i uczynienie go jednym z najlepszych miast na świecie pod względem dobrostanu.
Kluczowy filar
Obejmująca ponad 200 projektów, inicjatyw i planów wspierających, Dubajska Strategia Jakości Życia ma być wdrażana w trzech fazach od 2024 do 2033. Obejmuje 10 kluczowych filarów związanych z dobrostanem: kultura i rozrywka, środowisko naturalne, środowisko miejskie, mobilność, społeczeństwo i rodzina, środowisko gospodarcze, zatrudnienie i warunki pracy, edukacja, bezpieczeństwo i ochrona oraz zdrowie. Nowa strategia skierowana jest do jednostki, społeczeństwa i miasta, stawiając człowieka na pierwszym miejscu.
Strategia jest skierowana do wszystkich segmentów społeczności, w tym obywateli, mieszkańców i gości zagranicznych odwiedzających Dubaj. Dodatkowo skupia się na siedmiu kluczowych kategoriach demograficznych: kobietach, seniorach, obywatelach, osobach zdeterminowanych, dzieciach, młodzieży i pracownikach umysłowych.
Ponad 19 podmiotów w Dubaju współpracowało nad opracowaniem zintegrowanego planu dla wszystkich głównych inicjatyw i aspektów Strategii Jakości Życia oraz planu działania dotyczącego wdrażania pionierskich programów skierowanych do jednostki, społeczeństwa i miasta. Pracując wspólnie, określili bieżący stan każdej osi i cele wyznaczone do 2033 r.
Sektor prywatny będzie odgrywał aktywną rolę w realizacji inicjatyw i projektów Dubajskiej Strategii Jakości Życia, w ramach wpływowej roli, jaką odgrywa we wspieraniu wszechstronnego rozwoju gospodarczego emiratu. Sektor swoimi wysiłkami będzie zabiegał o przyspieszenie osiągnięcia ambitnych celów zawartych w Dubajskiej Agendzie Gospodarczej D33.
Strategia obejmuje 100 projektów i inicjatyw, które można wdrożyć we współpracy z sektorem prywatnym, zapewniając jego silną obecność i wyraźny wpływ poprzez wysokiej jakości projekty o wysokiej wartości, które przyczyniają się do dobrobytu społeczności Dubaju.
POWIĄZANE WPISY
26 września 2025
Jesień w Dolomitach: turystyka górska w rytmie slow i wellness
Jesień w Dolomitach Trydenckich to czas, kiedy góry odkrywają swoje najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2025
Szlak herbaciany Korei Południowej: smaki, zwyczaje i podróż przez regiony kraju
W Korei Południowej herbata to coś więcej niż napój - od wieków stanowi ważny element…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Angola z nową marką turystyczną: „Visit Angola – The Rhythm of Life”
Republika Angoli zaprezentowała nową identyfikację wizualną i hasło promocyjne „Visit…
0 Komentarzy1 Minuty
23 września 2025
Azja na czele destynacji podróży motywacyjnych w 2025 roku
Firmy coraz częściej wybierają podróże motywacyjne do Azji, które łączą nagrodę dla…
0 Komentarzy2 Minuty
19 września 2025
Bakery tourism w Emilii-Romanii: przewodnik po lokalnych piekarniach
City break we włoskich miastach sztuki - Bolonii, Rawennie, Modenie, Parmie czy Rimini -…
0 Komentarzy2 Minuty
7 października 2025
Tajlandia promuje się w Polsce kampanią „Cool Summer & Warm Winter”
Tajlandia ruszyła z nową kampanią promocyjną „Cool Summer & Warm Winter in Thailand”,…
0 Komentarzy4 Minuty
2 października 2025
TAP Air Portugal świętuje 80-lecie
Linie lotnicze TAP Air Portugal, obchodzące w tym roku 80-lecie działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
29 września 2025
Travelist: Egzotyczne wakacje krok po kroku – poradnik dla podróżnych
Egzotyczne wakacje są dostępne dla każdego - przekonuje Marek Pukas, podróżnik i twórca…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Jamajka prezentuje strategię rozwoju turystyki podczas JAPEX 2025
Jamajka zaprezentowała swoją strategię rozwoju turystyki opartą na zasadach…
0 Komentarzy1 Minuty
26 września 2025
Jesień w Dolomitach: turystyka górska w rytmie slow i wellness
Jesień w Dolomitach Trydenckich to czas, kiedy góry odkrywają swoje najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty
25 września 2025
Szlak herbaciany Korei Południowej: smaki, zwyczaje i podróż przez regiony kraju
W Korei Południowej herbata to coś więcej niż napój - od wieków stanowi ważny element…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Angola z nową marką turystyczną: „Visit Angola – The Rhythm of Life”
Republika Angoli zaprezentowała nową identyfikację wizualną i hasło promocyjne „Visit…
0 Komentarzy1 Minuty
23 września 2025
Azja na czele destynacji podróży motywacyjnych w 2025 roku
Firmy coraz częściej wybierają podróże motywacyjne do Azji, które łączą nagrodę dla…
0 Komentarzy2 Minuty
19 września 2025
Bakery tourism w Emilii-Romanii: przewodnik po lokalnych piekarniach
City break we włoskich miastach sztuki - Bolonii, Rawennie, Modenie, Parmie czy Rimini -…
0 Komentarzy2 Minuty
7 października 2025
Tajlandia promuje się w Polsce kampanią „Cool Summer & Warm Winter”
Tajlandia ruszyła z nową kampanią promocyjną „Cool Summer & Warm Winter in Thailand”,…
0 Komentarzy4 Minuty
2 października 2025
TAP Air Portugal świętuje 80-lecie
Linie lotnicze TAP Air Portugal, obchodzące w tym roku 80-lecie działalności,…
0 Komentarzy1 Minuty
29 września 2025
Travelist: Egzotyczne wakacje krok po kroku – poradnik dla podróżnych
Egzotyczne wakacje są dostępne dla każdego - przekonuje Marek Pukas, podróżnik i twórca…
0 Komentarzy2 Minuty
29 września 2025
Jamajka prezentuje strategię rozwoju turystyki podczas JAPEX 2025
Jamajka zaprezentowała swoją strategię rozwoju turystyki opartą na zasadach…
0 Komentarzy1 Minuty
26 września 2025
Jesień w Dolomitach: turystyka górska w rytmie slow i wellness
Jesień w Dolomitach Trydenckich to czas, kiedy góry odkrywają swoje najbardziej…
0 Komentarzy3 Minuty