Grecja wciąż się świetnie sprzedaje
Liczba klientów oraz liczba rezerwacji w minionym tygodniu wzrosła z analogicznym okresem roku 2013 po 18,7 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że w biurach podróży – w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zanotowano wzrost w stosunku do sprzedaży w roku 2013 w wyjazdach samolotowych – o plus 23,2 proc., spadek zaś, w wycieczkach typu autokar + hotel – o minus 6,9 proc. oraz wyjazdach z dojazdem własnym – o minus 19,7 proc.
Imprezy samolotowe w tym tygodniu stanowiły ponad 90 proc. (90,5 proc.) sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,5 proc. a autokarowe – 4,9
proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem kolejny tydzień jest Grecja, której udział w sprzedaży wyniósł 27,3 proc., na pozostałych pozycjach uplasowały się zaś: Turcja (16,4 proc.), Egipt (15,3 proc.), Hiszpania (9,8 proc.), Bułgaria (4,7 proc.), Tunezja (4,7 proc.), Włochy (2,2 proc.), Chorwacja (1,8 proc.), Portugalia (1,5 proc.) i Cypr (1 proc.).
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to znowu pierwszą dziesiątkę zdominowała Grecja (pięć lotnisk). Miejsca na podium zajęły : turecka Antalya i egipskie Hurgahda oraz grecki Heraklion.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – Sharm El Sheik (1800 zł) i Hurghada (156zł). Najdrożej jest na Rodos (2544 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach wzrosła ona o 22,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013.
W ostatnich czterech tygodniach wzrosła jedynie sprzedaż wyjazdów samolotowych (26,6 proc. w stosunku do analogicznego miesiącu rok temu). Wyjazdy bus + hotel zmalały w tym czasie o minus 1,2 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały o – 26,6 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła o 31,6 proc. Wycieczek samolotowych na Lato 2014 sprzedano aż o 87,5 proc. więcej niż rok temu.
Jeśli chodzi o porównanie najpopularniejszych krajów i kierunków w obecnym sezonie i poprzednim, to na pierwszym miejscu wciąż jest Grecja (20,5 proc. udziału w rynku i 20,05 proc. wzrostu w stosunku do roku ubiegłego). Dalej zaś: Egipt (odpowiednio: 14,7 proc. i 6,7 proc.), Turcja (14,3 proc. i 17,7 proc.), Hiszpania (11,6 proc. i 17,9 proc.) i Tunezja (4,2 proc. i 69,4 proc.). Jeśli chodzi o kierunki to największy wzrost, zanotowała wyspa Korfu (78,3 proc.)
POWIĄZANE WPISY
28 marca 2024
Ponad 50-proc. wzrost, dominacja Egiptu. Fly.pl podsumował zimę
Sezon Zima 2023/2024 dobiega końca. Z pierwszych podsumowań branży turystycznej wynika,…
0 Komentarzy6 Minuty
26 marca 2024
Travelplanet.pl rozwija sprzedaż w kanale franczyzowym. Podsumowanie roku i nagrody dla najlepszych na gali Top of the Top 2023
Partnerzy franczyzowi Travelplanet.pl w 2023 roku zwiększyli swe przychody o 43 proc.…
0 Komentarzy3 Minuty
25 marca 2024
Otwarcie 300. salonu Wakacje.pl
Wakacje.pl uruchomił 300. salon sprzedaży w Swadzimiu koło Poznania. W wydarzeniu udział…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Itaka zwycięzcą Mobile Trends Awards 2024
Mobile Trends Awards przyznawane są od 13 lat i trafiają do firm, których projekty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 marca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych idą systematycznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2024
Itaka startuje ze sprzedażą sezonu zima 2025. W ofercie egzotyczna nowość
Hasłem O! Zima 24/25 Itaka rozpoczyna sprzedaż kolejnego sezonu. Na start przygotowano…
0 Komentarzy5 Minuty
22 marca 2024
One Event zaprezentował się w Warszawie
Około 40 przedstawicieli biur podróży i agencji MICE poznało ofertę One Event na…
0 Komentarzy1 Minuty
21 marca 2024
Ostatnie dni promocji na wakacje.pl
Jeszcze przez kilkanaście dni trwa promocja na letnie wyjazdy www.wakacje.pl. Niższe…
0 Komentarzy6 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty