Gdzie jeżdżą najchętniej Chińczycy?
Tylko dwa kraje europejskie znajdują się w pierwszej dziesiątce planów podróżniczych Chińczyków. W 2014 roku 107 mln Chińczyków podróżowało za granicę, to o 20 proc. więcej niż w roku 2013. W ciągu najbliższych czterech lat liczba ta ma osiągnąć 174 mln.
Szacuje się, że za cztery lat chińscy turyści wydawać będą na podróże ok. 264 mld dolarów.
Według badań przeprowadzonych przez serwis rezerwacyjny Hotels.com, turyści z Chin są coraz młodsi, niezależni i korzystający z technicznych nowinek. Serwis przeprowadził badanie wśród ponad 3 tysięcy chińskich turystów oraz półtora tysiąca hotelarzy z całego świata i w ten sposób powstał raport o trendach wśród Chińczyków i ich wpływie na globalny rynek turystyczny.
Oto wyniki.
10 kierunków, które Chińczycy chcą odwiedzić w ciągu najbliższego roku:
1. Australia
2. Japonia
3. Francja
4. Hong Kong
5. Korea Południowa
6. Stany Zjednoczone
7. Malediwy
8. Niemcy
9. Tajlandia
10. Tajwan
Z kolei dziesięć miejsc, które trzeba zobaczyć za granicą, to wg Chińczyków:
1. Piramidy w Gizie w Egipcie
2. Góra Fuji w Japonii
3. Wieża Eiffla w Paryżu
4. Pałac Wersal w Paryżu
5. Wenecja
6. Wielki Kanion w Stanach Zjednoczonych
7. Mount Everest w Himalajach
8. Wodospad Niagara w Kanadzie
9. Akropolis w Atenach
10. Opera w Sydney
Za najbardziej gościnne kraje Chińczycy uważają:
1. Korea Południowa
2. Tajlandia
3. Japonia
4. Singapur
5. Malediwy
6. Hong Kong
7. Tajwan
8. Francja
9. Australia
10. Macau
POWIĄZANE WPISY
25 stycznia 2023
Stambuł: prawie 40 mln osób odwiedziło Wielki Bazar
Wielki Bazar lub Kryty Bazar, historyczne centrum handlu i zakupów, po odrestaurowaniu w…
0 Komentarzy2 Minuty
17 stycznia 2023
Runda Pucharu Świata w Snowboardzie odbędzie się w Bansko w Bułgarii
Bansko będzie gospodarzem Pucharu Świata w Snowboardzie, który rozpocznie się 21 i 22…
0 Komentarzy1 Minuty
16 stycznia 2023
Pierwszy multisensoryczny park rozrywki nowej generacji został otwarty w Dubaju
Pierwszy w swoim rodzaju park rozrywki oferuje 12 w pełni interaktywnych stref na…
0 Komentarzy1 Minuty
12 stycznia 2023
Tajlandia wprowadzi nową opłatę turystyczną
Tajlandia już rok temu planowała wprowadzenie nowej opłaty turystycznej w wysokości 300…
0 Komentarzy1 Minuty
11 stycznia 2023
Nowe połączenia z Polski do Bułgarii w sezonie 2023
W nadchodzącym sezonie letnim po raz pierwszy uruchomione zostanie regularne połączenie z…
0 Komentarzy1 Minuty
10 stycznia 2023
DZT: rośnie zainteresowanie podróżami przyjaznymi dla klimatu
Konsekwentne działania promocyjne turystyki przyjaznej dla klimatu i środowiska oraz…
0 Komentarzy4 Minuty
10 stycznia 2023
Odetchnij od zimy wypoczywając na Malcie. Słońce, łagodny klimat, zabytki i wydarzenia
Malta – idealny kierunek nawet dla najwybredniejszych turystów. Wyjazdy są stosunkowo…
0 Komentarzy6 Minuty
10 stycznia 2023
Dziesięć powodów, by odwiedzać Gran Canarię
Gran Canaria to piękna wyspa. Jest prawdziwym rajem wśród wód Atlantyku, który podbija…
0 Komentarzy5 Minuty
4 stycznia 2023
Najważniejsze wydarzenia w turystyce w 2022 roku
Wydawałoby się, że po covidowej rzeczywistości branża turystyczna wróci na właściwe tory.…
0 Komentarzy37 Minuty
Powyższe zestawienia tylko potwierdzają głupotę i nieodpowiedzialność naszych decydentów od turystyki, którzy władowali w tzw. “promocję wizerunkową” w ChRL ponad 40 mln złotych. Eksperci przestrzegali, że to nie najmniejszego sensu i oczywiście niespotykane w naszej branży fundusze poszły w błoto. Czy Najwyższa Izba Kontroli nie powinna się jednak pochylić nad tym ewidentnym marnotrawstwem??!!