Fly.pl świętuje rekordowy sierpień. Wynik o 35 proc. lepszy niż rok temu
Fly.pl zaprezentował swoje wyniki sprzedaży za sierpień 2023 roku. Letni miesiąc okazał się rekordowym, przynosząc wzrost o 35 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem oraz 65 proc. w porównaniu z sierpniem 2019 roku.
Średnia cena pakietów turystycznych wyniosła 6 518 zł i była ona niższa o 8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W zestawieniu kierunków Turcja zajęła pierwsze miejsce, przyciągając 1/3 klientów biura podróży. Pozytywnie zaskoczył również Egipt, zdobywając drugie miejsce i wyprzedzając Grecję, która borykała się z pożarami lasów. Warto zwrócić uwagę na wzrost popularności Tunezji, której udział przekracza już 10 proc.
„Wynik ten cieszy, tym bardziej że w sierpniu dopisała pogoda w Polsce. Wygląda na to, że koszty wypoczynku w kraju skutecznie napędzają turystykę zagraniczną. Średnia cena wycieczki wyniosła 6 518 zł i okazała się niższa o 8 proc. od ubiegłorocznej. Wśród kierunków na czele zdecydowanie Turcja. Jej sukces wynika z dość przystępnych cen tego kierunku oraz poszerzonej w tym roku konkurencji, m.in. pojawienia się nowych graczy na rynku” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
Polacy kupują lato 2024
Również przedsprzedaż na wakacje w 2024 roku i zimę cieszy się dużym zainteresowaniem – ponad 6 proc. sierpniowych rezerwacji dotyczy wyjazdów w przyszłym roku, a niektórzy klienci już planują podróże nawet na październik 2024 roku.
Tradycyjnie, wakacje all inclusive cieszyły się największą popularnością, stanowiąc 82 proc. sprzedaży wycieczek. Co więcej, hotele czterogwiazdkowe przyciągały uwagę większości podróżujących, stanowiąc 54 proc. udziału w preferowanych miejscach zakwaterowania.
„Optymizmem bije ze statystyk przedsprzedaży zimy i lata 2024 – ponad 6 proc. sierpniowych rezerwacji dokonanych zostało na wyloty w roku 2024, mamy już rezerwacje nawet na październik przyszłego roku. Przy okazji chciałbym zaproponować inicjatywę obywatelską dla naszej branży, aby klientom, którzy w dniu wyborów 15 października będą za granicą, przekazywać informację o zasadach i możliwościach głosowania w ich miejscach wypoczynku” – dodał Grzegorz Bosowski.
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty