Fly.pl świętuje rekordowy sierpień. Wynik o 35 proc. lepszy niż rok temu
![](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2023/09/engin-yapici-WA1u0scVLZU-unsplash.jpg)
Fly.pl zaprezentował swoje wyniki sprzedaży za sierpień 2023 roku. Letni miesiąc okazał się rekordowym, przynosząc wzrost o 35 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem oraz 65 proc. w porównaniu z sierpniem 2019 roku.
Średnia cena pakietów turystycznych wyniosła 6 518 zł i była ona niższa o 8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. W zestawieniu kierunków Turcja zajęła pierwsze miejsce, przyciągając 1/3 klientów biura podróży. Pozytywnie zaskoczył również Egipt, zdobywając drugie miejsce i wyprzedzając Grecję, która borykała się z pożarami lasów. Warto zwrócić uwagę na wzrost popularności Tunezji, której udział przekracza już 10 proc.
„Wynik ten cieszy, tym bardziej że w sierpniu dopisała pogoda w Polsce. Wygląda na to, że koszty wypoczynku w kraju skutecznie napędzają turystykę zagraniczną. Średnia cena wycieczki wyniosła 6 518 zł i okazała się niższa o 8 proc. od ubiegłorocznej. Wśród kierunków na czele zdecydowanie Turcja. Jej sukces wynika z dość przystępnych cen tego kierunku oraz poszerzonej w tym roku konkurencji, m.in. pojawienia się nowych graczy na rynku” – powiedział Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
Polacy kupują lato 2024
Również przedsprzedaż na wakacje w 2024 roku i zimę cieszy się dużym zainteresowaniem – ponad 6 proc. sierpniowych rezerwacji dotyczy wyjazdów w przyszłym roku, a niektórzy klienci już planują podróże nawet na październik 2024 roku.
Tradycyjnie, wakacje all inclusive cieszyły się największą popularnością, stanowiąc 82 proc. sprzedaży wycieczek. Co więcej, hotele czterogwiazdkowe przyciągały uwagę większości podróżujących, stanowiąc 54 proc. udziału w preferowanych miejscach zakwaterowania.
„Optymizmem bije ze statystyk przedsprzedaży zimy i lata 2024 – ponad 6 proc. sierpniowych rezerwacji dokonanych zostało na wyloty w roku 2024, mamy już rezerwacje nawet na październik przyszłego roku. Przy okazji chciałbym zaproponować inicjatywę obywatelską dla naszej branży, aby klientom, którzy w dniu wyborów 15 października będą za granicą, przekazywać informację o zasadach i możliwościach głosowania w ich miejscach wypoczynku” – dodał Grzegorz Bosowski.
POWIĄZANE WPISY
23 lipca 2024
Nowa atrakcja turystyczna w Zagrzebiu. Muzeum Krawatów już otwarte
Od niedawna Zagrzeb może pochwalić się jedynym w swoim rodzaju muzeum dedykowanym…
0 Komentarzy3 Minuty
23 lipca 2024
Odkryj Austrię offline. Projekt iamAUT zaprasza influencerów na cyfrowy detoks
Österreich Werbung, we współpracy z międzynarodowymi influencerami, uruchomił projekt…
0 Komentarzy2 Minuty
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 lipca 2024
Badanie Avis: Polacy coraz chętniej wybierają spontaniczne podróże
Blisko 75 proc. Polaków zdecydowałoby się na spontaniczną podróż, wynika z najnowszego…
0 Komentarzy2 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
18 lipca 2024
PSYjazna Wielkopolska. Kampania zachęca do zwiedzania z czworonogiem
W związku z coraz silniejszym trendem podróżowania z psami Wielkopolska Organizacja…
0 Komentarzy2 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
15 lipca 2024
Sun & Snow: miejsc na wakacje nie zabraknie, ale tańsze oferty szybko znikają
Jak zapewnia firma Sun & Snow miejsc dla turystów nie zabraknie – choć wiele ofert…
0 Komentarzy2 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty