Fly.pl: Egipt numerem jeden rezerwacji

W marcu wśród klientów fly.pl, 21,8 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu. Przyniosło to prawie 55 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazł się Cypr, na dziewiątej zaś Polska.
W marcu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 21,8 proc., ich wpłaty stanowiły 24,2 proc. obrotów; do Grecji – 12,1 proc. (12,2 proc. obrotów) i Bułgarii – 11,6 proc. (8,8 proc. obrotów).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki w marcu, to:
Hiszpania – 11,1 proc
Turcja – 10,7 proc.
Cypr – 9,7 proc.
Malta – 6,1 proc.
Tunezja – 5,8 proc.
Polska – 1,7 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 1,5 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 24,2 proc.
Turcja – 12,9 proc.
Grecja – 12,2 proc.
Hiszpania – 10 proc.
Bułgaria – 8,8 proc.
Cypr – 8 proc.
Tunzja – 7,9 proc.
Malta – 2,7 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,1 proc.
Polska – 0,8 proc.
Najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z ofertą All Inclusive
W marcu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 23,2 proc. i maj – 23,2. Marcowe imprezy wybrało 15,7 proc klientów, czerwcowe – 10,7 proc., lipcowe – 9,7 proc, sierpniowe – 4,6 proc., wrześniowe – 3,6 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 0,5 proc.
96,1 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,2 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1,7 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (49 proc.) lub 5* (25 proc.), hotele 3* wybrało 23 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 74 proc. klientów, HB – 15 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 6 530,45 zł (w lutym – 6 550,23 zł).
Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży E-commerce, powiedziała: „Marzec był miesiącem, w którym sytuacja związana z wojną na Ukrainie bardzo mocno wpływała na decyzyjność klientów co do planów wyjazdowych.
W pierwszej połowie miesiąca zainteresowanie wyjazdami było zdecydowanie niższe niż w styczniu i lutym.
W ciągu ostatnich dwóch tygodni marca z każdym dniem notowaliśmy więcej rezerwacji, a ostatni tydzień przyniósł zdecydowane wzrosty sprzedaży, co pozwoliło nam zamknąć miesiąc dobrym wynikiem.
Najchętniej rezerwowanym kierunkiem w marcu był Egipt, którego sprzedaż stanowiła prawie ¼ obrotu. W czołówce popularnych kierunków znalazły się również: Grecja, Bułgaria i Hiszpania.
Zaskoczeniem dla nas była dopiero piąta pozycja Turcji w rankingu i jej 5 proc. spadek w ilości rezerwacji w porównaniu do lutego.
Ze względu na sytuację geopolityczną odnotowaliśmy spadek udziału rezerwacji z bliskim terminem wylotu oraz na Lato 2022.
Klienci najchętniej rezerwowali wyjazdy wiosenne – aż 55 proc. rezerwacji to podróże w kwietniu i maju.
Zauważalny jest także spadek średniej ceny rezerwacji – 6550,23 zł w lutym i 5530,43 zł w marcu.
Jest to spowodowane niskimi cenami Last Minute na wyjazdy w marcu, które pojawiły się w pierwszych 2-3 tygodniach po wybuchu wojny a także spadkiem udziału egzotyki (w lutym – 7,9 proc., w marcu – 3,4 proc.) związanym z końcem sezonu na niektórych kierunkach.”
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Wesprzyj naszą aukcję charytatywną. Zgłoś przedmiot i pomóż najmłodszym w trakcie V Gali Waszej Turystyki
Podczas kolejnej edycji Gali Waszej Turystyki, która odbędzie się 9 stycznia 2026 roku…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Anex Tour Poland szkoli agentów w Marsa Alam
W dniach 30 listopada - 4 grudnia 2025 roku w Marsa Alam odbyło się wydarzenie branżowe…
0 Komentarzy1 Minuty
3 grudnia 2025
Kiwi.com: Polska wśród najpopularniejszych kierunków świątecznych w Europie
Tegoroczny sezon świąteczny przynosi Polsce wzrost ruchu turystycznego, a liczba…
0 Komentarzy2 Minuty
2 grudnia 2025
eSky: Wenecja, Malta i Teneryfa najpopularniejszymi kierunkami na przełomie roku
Zbliżający się przełom roku to okres zwiększonego zainteresowania wyjazdami…
0 Komentarzy2 Minuty
28 listopada 2025
Gala Exim Tours 2025 zgromadziła agentów i partnerów branży turystycznej w Warszawie
W Warszawie odbyła się Gala Exim Tours 2025, która zgromadziła agentów, partnerów oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
27 listopada 2025
Biuro Rainbow podsumowało III kwartał 2025 roku. Blisko 13 proc. wzrostu przychodów, nowe hotele i większa flota
Po udanym III kwartale 2025 roku Rainbow zapowiada dalszy rozwój. Spółka zwiększa skalę…
0 Komentarzy4 Minuty
26 listopada 2025
eSky: Rekordowe zainteresowanie wyjazdami na jarmarki bożonarodzeniowe. Budapeszt, Praga i Wiedeń w czołówce
Grudzień otwiera dla turystów jeden z najbardziej atrakcyjnych okresów wyjazdowych -…
0 Komentarzy3 Minuty
25 listopada 2025
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30 proc. niższe niż w święta
Wakacje.pl: Przełom listopada i grudnia najtańszym momentem na podróż. Ceny wyjazdów o 30…
0 Komentarzy3 Minuty
24 listopada 2025
Black Week 2025: Skyscanner podpowiada, jak szukać najlepszych ofert
Nadchodzący Black Week ponownie przyciąga uwagę podróżnych, a Skyscanner prezentuje…
0 Komentarzy2 Minuty










