Fly.pl: Egipt ¼ klientów wybrała w styczniu Egipt

Egipt liderem sprzedaży we Fly.pl
Hotel Sunwing w Macadi Bay / fot. AG

W styczniu wśród klientów fly.pl, prawie 60 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu, Turcji lub Hiszpanii. Te kraje przyniosły ponad 54 proc. miesięcznych obrotów. Na dziewiątej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazła się Tanzania.

W styczniu najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 24,7 proc., ich wpłaty stanowiły 24,6 proc. obrotów; do Turcji – 21,7 proc. (17,1 proc. obrotów) i Hiszpanii – 11,6 proc. (12,5 proc. obrotów).

Pozostałe najpopularniejsze kierunki w styczniu, to:

Malta – 9,8 proc
Grecja – 7,4 proc.
Bułgaria – 4,4 proc.
Cypr – 3,5 proc.
Dominikana – 2,6 proc.
Tanzania – 12,4 proc.
Tunezja – 1,8 proc.

Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następujące:

Egipt – 24,6 proc.
Turcja – 17,1 proc.
Hiszpania – 12,5 proc.
Grecja – 6,8 proc.
Dominikana – 6,4 proc.
Tanzania – 4,9 proc.
Malta – 3,8 proc.
Cypr – 3,6 proc.
Bułgaria – 3,2 proc.
Tunezja – 1,8 proc.

Najchętniej – samolotem do luksusowego hotelu z ofertą all inclusive

W styczniu klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na luty – 21,9 proc. i styczeń – 19,9. Marcowe imprezy wybrało 5,9 proc klientów, kwietniowe – 8,1, majowe – 12,7 proc, zaś imprezami w pozostałe miesiące 2022 roku zainteresowanych było 32,2 proc.

Aż 98,9 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 0,7 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 0,4 proc. na dojazd własny.

Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (44,4 proc.) lub 5* (36,5 proc.), hotele 3* wybrało 18,6 proc.

Na formułę all inclusive zdecydowało się 78 proc. klientów, HB – 12 proc., pobyty tylko ze śniadaniem – 6 proc.

Średnia cena imprezy wyniosła w styczniu 6 924,47 zł (w grudniu – 6 585,17 zł).

Katarzyna Papis, dyrektor sprzedaży e-commerce fly.pl, powiedziała: „Styczeń rozpoczął bardzo dobrze nowy rok 2022 we Fly.pl. Popyt na wycieczki zagraniczne był zdecydowanie większy niż w ostatnich miesiącach, co pokazuje, że mimo wielu obostrzeń klienci pragną podróżować i realizują swoje marzenia.
Największym zainteresowaniem cieszyły się wyjazdy Last Minute na ferie zimowe do ciepłych destynacji – stanowiły one ponad 40 proc. całkowitej sprzedaży.
Do najpopularniejszych kierunków należały: Egipt, Wyspy Kanaryjskie, a także coraz częściej wybierane dalekie kraje jak Dominikana, Zanzibar i Emiraty Arabskie.
Większość klientów dla komfortu swojego rodzinnego wypoczynku wybierała hotele 4-5* z pakietem All Inclusive.
W styczniu odnotowaliśmy również zdecydowanie większe zainteresowania produktem Lato 2022. Rezerwacje First Minute stanowiły 43 proc. udziału w sprzedaży.
W sprzedaży wyjazdów wakacyjnych królowała zdecydowanie Turcja, ale również klienci wybierali chętnie Grecję, Bułgarię i Maltę.
Mamy nadzieję, że pozytywne tendencje dla naszej branży utrzymają się również w kolejnych miesiącach.”

Fly.pl: Turcja, Egipt, Grecja i Bułgaria wzięły w 2021 roku 2/3 rynku