Fly.pl: 1/3 klientów w lutym wybrała Egipt lub Turcję

W lutym wśród klientów fly.pl, 33 proc. rezerwowało wyjazdy do Egiptu lub Turcji. Te dwa kraje przyniosły prawie 35 proc. miesięcznych obrotów. Na ósmej pozycji pod względem liczby rezerwacji znalazła się Tunezja. Sprzedaż siadła 24 lutego, w pierwszym dniu agresji Rosji na Ukrainę.
W lutym najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Egiptu – 17,8 proc., ich wpłaty stanowiły 17,9 proc. obrotów; do Turcji – 15,2 proc. (16,9 proc. obrotów) i Grecji – 12,5 proc. (12,5 proc. obrotów).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki w lutym, to:
Hiszpania – 10,3 proc
Bułgaria – 9,7 proc.
Malta – 8,8 proc.
Cypr – 5,3 proc.
Tunezja – 4,6 proc.
Włochy – 2,4 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Egipt – 17,9 proc.
Turcja – 16,9 proc.
Grecja – 12,5 proc.
Hiszpania – 10,3 proc.
Bułgaria – 6,9 proc.
Tunezja – 4,8 proc.
Malta – 4,1 proc.
Cypr – 3,5 proc.
Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,6 proc.
Włochy – 2,5 proc.
Najchętniej samolotem do luksusowego hotelu z ofertą All Inclusive
W lutym klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na kwiecień – 19,6 proc. i czerwiec – 19,1. Lutowe imprezy wybrało 14,7 proc klientów, marcowe – 11,6 proc., majowe – 14,5 proc, lipcowe – 10,5 proc., sierpniowe – 5,9 proc., wrześniowe – 3,1 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 1,3 proc.
96 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 1 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 3 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (47 proc.) lub 5* (27 proc.), hotele 3* wybrało 24 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 71 proc. klientów, HB – 14 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w lutym 6 550,23 zł (w styczniu – 6 924,47 zł).
Grzegorz Bosowski, prezes fly.pl, powiedział: „Luty jako miesiąc sprzedażowy oceniamy bardzo dobrze. Udało nam się zrealizować założone plany i osiągnąć wyniki na poziomie 2019 roku. Sporym zainteresowaniem cieszyły się bieżące wyloty na trwające w lutym ferie zimowe, najbardziej jednak zadowoleni jesteśmy z rosnącego udziału w sprzedaży rezerwacji na Lato 2022. W obliczu znoszonych restrykcji i łagodzenia warunków wjazdowych klienci z coraz większym entuzjazmem planują wyjazdy wakacyjne.
Niestety sytuacja diametralnie zmieniła się 24 lutego. Atak Rosji na Ukrainę, co zrozumiałe i oczywiste, odsunął zainteresowanie podróżami na dalszy plan. Jesteśmy bardzo smutni i zatroskani sytuacją, staramy się wspierać klientów, zwłaszcza tych, którzy sami lub ich rodziny zostali bezpośrednio dotknięci wojną. Na dziś wszystkie wyjazdy odbywają się zgodnie z planem, dotyczą one kierunków niedotkniętych zagrożeniem.
Trudności branży turystycznej i spadki sprzedaży są dla nas obecnie mniej ważne. Koncentrujemy się na pomocy naszym ukraińskim sąsiadom. We FLY.PL przygotowujemy się na pomoc długofalową, będziemy chcieli zaoferować pracę osobom z Ukrainy przybyłym do Polski. Udostępnimy również nasze biuro potrzebującym stanowisk z Internetem lub innej pomocy. Wszyscy angażujemy się też prywatnie w pomoc, ja od niedzieli goszczę 6-osobową rodzinę z Ukrainy, pomagamy w zbiórkach i transporcie. Pamiętajmy, że uchodźcy z Ukrainy mogą potrzebować naszego wsparcia znacznie dłużej, dlatego planujmy działania także w perspektywie długoterminowej.”
POWIĄZANE WPISY
18 grudnia 2025
Tomasz Marzec nowym rzecznikiem prasowym Polskiej Organizacji Turystycznej
Od stycznia 2026 roku Tomasz Marzec będzie rzecznikiem prasowym POT, wnosząc do zespołu…
0 Komentarzy1 Minuty
18 grudnia 2025
MerlinX Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 grudnia 2025
Nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Touroperatorzy zyskają łatwiejszy dostęp do gwarancji ubezpieczeniowej
Podpisano nowelizację ustawy o imprezach turystycznych, która ułatwi touroperatorom…
0 Komentarzy4 Minuty
17 grudnia 2025
Itaka Złotym Partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia w hotelu Renaissance Warsaw Airport odbędzie się V Gala Waszej Turystyki,…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Gąsiory Turystyki 2025 przyznane! Poznajcie młode talenty polskiej branży turystycznej
W drugiej edycji konkursu Gąsiory Turystyki ponownie nagrodziliśmy nowe talenty branży…
0 Komentarzy6 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty










