Expedia.com rzuca wyzwanie na rynku online
Amerykański serwis turystyczny oferujący zakup tanich biletów lotniczych, rezerwacje hotelowe, wynajem samochodów, organizację rejsów i ślubów oraz wszelkich usług turystycznych usprawnia swoją działalność i rzuca wyzwanie konkurencji w dziedzinie sprzedaży online.
Expedia wprowadza w życie trzy nowe funkcje mające na celu ułatwienie klientom palnowanie podróży. Warto się im przyjrzeć i być może wprowadzić podobne na rynku polskim. Te funkcje to: Flight Recommendations, Scratchpad and Itinerary Sharing a więc, w uproszczeniu – Rekomendację lotu, Notatnik i Marszrutę.
Rekomendacja lotu analizuje ponad trzy miliardy lotów dostępnych w wyszukiwarce Expedia, i biorąc pod uwagę sugestie klienta, w czasie rzeczywistym sugeruje lotniska, daty rejsów oraz czas podróży. Opcje wskazują anonimowe wzorce podróży odbywanych przez innych, dokonane rezerwacje i są przedstawiane klientowi zamiast poszukiwań standardowych. Na przykład istnieje ponad 3000 opcji przy zapytaniu o bezpośredni lot między Nowym Jorkiem a Los Angeles w danym dniu. Poprzez wykorzystanie tej liczby oraz danych na temat preferencji klienta, Expedia.com może obecnie zaproponować najbardziej dogodny termin, lepsze lotnisko, tak by to było najbardziej wygodne i najbardziej opłacalne dla klienta.
Rekomendacja lotu jest pierwszą w przemyśle turystycznym online funkcją wyszukującą alternatywne rozwiązania ze względu na oszczędności. Funkcja jest dostępna w Stanach Zjednoczonych na pulpitach klientów, zaś wprowadzenie na całym świcie spodziewane jeszcze w tym roku. Klienci, którzy zalogują się na swoje konto w Expedia.com mogą też skorzystać z nowej funkcji nazwanej Notatnik. Funkcja ta starannie przechowuje wszystkie sugestie i pytania klienta, ułatwiając ich szybkie znalezienie. Expedia.com zbadało, że klienci szukają lotu online średnio 48 godzin przed terminem.
Notatnik zapewnia, że mogą wrócić do poprzednich swoich poszukiwań. Klikając na guzik Notatnik na stronie Expedia.com, każdy klient może rozwinąć historię swoich dotychczasowych wyszukiwani i odświeżyć najnowsze uaktualnione ceny i pokazać remanent transakcji. Notatnik zapamiętuje wszystkie poszukiwania klienta i dzięki temu pozwala zaoszczędzić czas – klient nie musi za każdym razem zaczynać od początku. Ponadto Notatnik wysyła maile do klienta, przy każdej zmianie cen na danej trasie, co pozwala szybciej i skuteczniej zaplanować następne podróże.
Z kolei Marszruta pozwala udostępnić użytkownikowi swoją trasę online współpracownikom, przyjaciołom lub rodzinie. Mogą dzięki temu śledzić lot, orientować się w ewentualnych opóźnieniach lub zmianach trasy.
John Kim, wiceprezes ds. spraw globalnych produktów powiedział: „Klienci obecnie zbyt wiele czasu tracą na polowaniu i wydziobywaniu dobrych ofert. Dla każdego poszukiwanej oferty istnieją tysiące sposobów, by wyszukać daną podróż. Każde poszukiwanie to miliardy kombinacji. Rekomendacja lotu wykorzystuje nasze dane, aby znaleźć lot po najlepszej dostępnej cenie. Notatnik ułatwia podróżującym gromadzić wszystkie swoje notatki i opcje. Wyeliminowaliśmy problemy ze śledzeniem dotychczasowych działań, Notatnik pamięta wszystkie poszukiwania za nas. Z kolei Marszruta ułatwia udostępnianie naszych podróży innym. My czynimy podróżowanie łatwiejszym.”
Aktualizacja aplikacji Expedia.com jest możliwa do pobrania w Google Play i Apple App Store.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty