ENIT: podwyżki w gastronomii i więcej kobiet w turystyce

Konferencja prasowa ENIT na ITB z udziałem minister Daniela Garnero Santanchè. Fot. Messe Berlin GmbH

Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej zakończyła proces restrukturyzacji. Forma spółki akcyjnej ma uczynić z ENIT organizację innowacyjną, elastyczną i efektywną. Kolejnym krokiem ma być zwiększenie liczby kobiet na stanowiskach kierowniczych w turystyce.

Na restrukturyzację Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej (ENIT) zwróciła w Berlinie uwagę minister turystyki Włoch Daniela Garnero Santanchè. Władze liczą, że organizacja odpowiedzialna za promocję turystyczną kraju dzięki nowej strukturze lepiej dostosuje się do zmieniających się trendów. W planach jest decentralizacja działań promocyjnych oraz większy udział kobiet w zarządzaniu promocją turystyczną. Minister Santanchè podkreśliła, że mimo iż kobiety stanowią 62 proc. branży, to ich odsetek na stanowiskach kierowniczych jest minimalny.

Kolejną kluczową kwestią zdaniem prezes ENIT Alessandry Priante jest zrównoważony rozwój. Coraz więcej turystów podejmuje decyzje zakupowe, oceniając zaangażowanie w ESG podmiotów turystycznych i oczekuje realizacji w praktyce celów zrównoważonego rozwoju.

„Dotyczy to także odpowiedzialności społecznej. Jakość musi mieć pierwszeństwo przed rosnącą liczbą turystów. Dzięki restrukturyzacji ENIT ta jakość pozostanie wysoka przez cały czas” – mówiła prezes Priante.

W trakcie konferencji prasowej ENIT mówiono także o podwyżkach wynagrodzeń dla pracowników branży gastronomicznej. Chodzi nie tylko o odwrócenie trendu braku wykwalifikowanych pracowników, ale także o podniesienie prestiżu zawodu. Włoska kuchnia jest jednym z magnesów przyciągających turystów, ale należy pamiętać, że na jej sukces wpływ ma także obsługa.