Emirates kupią 40 Dreamlinerów

Linie lotnicze Emirates złożyły warte 15,1 mld dolarów (55,4 mld AED) zamówienie na 40 samolotów typu Boeing 787-10 Dreamliner.
W obecności Szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, wiceprezydenta i premiera Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz emira Dubaju, Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates, podpisał umowę z prezesem firmy Boeing Commercial Airplanes Kevinem McAllisterem podczas pierwszego dnia wystawy Dubai Airshow 2017.
Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, powiedział: „Dostawy w ramach dzisiejszego zamówienia Emirates rozpoczną się w 2022 roku i będą kontynuowane jeszcze w latach 30. Część z nich zastąpi starsze maszyny, dzięki czemu utrzymamy młodą i wydajną flotę, a inne umożliwią dalszy rozwój naszej oferty kierunków. Boeing 787 stanowi znakomite uzupełnienie samolotów Boeing 777 i Airbus A380, zapewniając nam większą elastyczność przy obsłudze różnych kierunków w miarę rozszerzania naszej globalnej siatki połączeń. Strategia Emirates zawsze polegała na inwestowaniu w najnowocześniejsze i najwydajniejsze samoloty, a dzisiejsze zamówienia to potwierdzają. Świadczą one ponadto o naszej wierze w przyszłość lotnictwa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całym regionie.”
Kevin McAllister, prezes firmy Boeing Commercial Airplanes, dodał: „Bardzo nas cieszy, że linie Emirates postawiły oprzeć przyszły rozwój swojej floty i działalności na samolotach Boeing 787-10 Dreamliner. To samolot, który wyznaczy nowe standardy w zakresie wydajności operacyjnej w lotnictwie komercyjnym, gdy wejdzie do służby w przyszłym roku. Wybór Dreamlinera przez Emirates stanowi kolejny etap naszej wieloletniej współpracy i pozwoli na utrzymanie wielu miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych.”
Obecnie linie Emirates oceniają silniki dostępne w zamówieniu na Dreamlinery.
Umowa przewiduje możliwość konwersji samolotów do modelu 787-9, dając liniom Emirates jeszcze większą swobodę dostosowania ich do przyszłych potrzeb związanych z rozwojem floty i siatki połączeń. Dreamlinery Emirates zostaną dostarczone w konfiguracjach dwu- i trzyklasowych. W zależności od wersji będą mogły przewieźć maksymalnie od 240 do 330 pasażerów. Dostawy zostaną podzielone na kilka etapów i rozpoczną się w 2022 roku.
POWIĄZANE WPISY
7 listopada 2025
Ryanair proponuje słoneczne kierunki na długi listopadowy weekend
Ryanair przygotował ofertę dla podróżnych planujących długi listopadowy weekend. Linia…
0 Komentarzy2 Minuty
7 listopada 2025
Ryanair przechodzi na cyfrowe karty pokładowe od 12 listopada
Ryanair poinformował, że od 12 listopada, wprowadza obowiązkowe cyfrowe karty pokładowe.…
0 Komentarzy1 Minuty
6 listopada 2025
PLL LOT uruchomiły połączenie z Warszawy do Marrakeszu
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły bezpośrednie połączenie z Warszawy do Marrakeszu.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
PLL LOT prezentują zimową siatkę połączeń 2025/2026
Polskie Linie Lotnicze LOT zaprezentowały zimową siatkę połączeń na sezon 2025/2026. W…
0 Komentarzy2 Minuty
5 listopada 2025
ETI i Enter Air łączą siły. Pierwszy lot z Katowic do Hurghady już w listopadzie
Z początkiem sezonu zimowego ETI dołącza do grona partnerów Enter Air, oferując regularne…
0 Komentarzy1 Minuty
5 listopada 2025
Katowice Airport z nowym połączeniem czarterowym do Jordanii
Z Katowice Airport wystartował pierwszy lot czarterowy do jordańskiej Akaby, inaugurując…
0 Komentarzy1 Minuty
4 listopada 2025
Finnair zwiększa liczbę lotów do Tajlandii w sezonie zimowym 2026
Linie lotnicze Finnair ogłosiły rekordową siatkę połączeń do Tajlandii w sezonie zimowym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 listopada 2025
Ryanair z rekordowym półroczem: 2,54 mld euro zysku i 119 mln pasażerów
Linia lotnicza Ryanair poinformowała o wynikach finansowych za pierwsze półrocze roku…
0 Komentarzy3 Minuty
4 listopada 2025
Air France i KLM prezentują zimowy rozkład lotów 2025/2026
Grupa Air France-KLM ogłosiła zimowy rozkład lotów na sezon 2025/2026, obowiązujący od 26…
0 Komentarzy2 Minuty










