Emirates kupią 40 Dreamlinerów
Linie lotnicze Emirates złożyły warte 15,1 mld dolarów (55,4 mld AED) zamówienie na 40 samolotów typu Boeing 787-10 Dreamliner.
W obecności Szejka Mohammeda bin Rashida Al Maktouma, wiceprezydenta i premiera Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz emira Dubaju, Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates, podpisał umowę z prezesem firmy Boeing Commercial Airplanes Kevinem McAllisterem podczas pierwszego dnia wystawy Dubai Airshow 2017.
Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, powiedział: „Dostawy w ramach dzisiejszego zamówienia Emirates rozpoczną się w 2022 roku i będą kontynuowane jeszcze w latach 30. Część z nich zastąpi starsze maszyny, dzięki czemu utrzymamy młodą i wydajną flotę, a inne umożliwią dalszy rozwój naszej oferty kierunków. Boeing 787 stanowi znakomite uzupełnienie samolotów Boeing 777 i Airbus A380, zapewniając nam większą elastyczność przy obsłudze różnych kierunków w miarę rozszerzania naszej globalnej siatki połączeń. Strategia Emirates zawsze polegała na inwestowaniu w najnowocześniejsze i najwydajniejsze samoloty, a dzisiejsze zamówienia to potwierdzają. Świadczą one ponadto o naszej wierze w przyszłość lotnictwa w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całym regionie.”
Kevin McAllister, prezes firmy Boeing Commercial Airplanes, dodał: „Bardzo nas cieszy, że linie Emirates postawiły oprzeć przyszły rozwój swojej floty i działalności na samolotach Boeing 787-10 Dreamliner. To samolot, który wyznaczy nowe standardy w zakresie wydajności operacyjnej w lotnictwie komercyjnym, gdy wejdzie do służby w przyszłym roku. Wybór Dreamlinera przez Emirates stanowi kolejny etap naszej wieloletniej współpracy i pozwoli na utrzymanie wielu miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych.”
Obecnie linie Emirates oceniają silniki dostępne w zamówieniu na Dreamlinery.
Umowa przewiduje możliwość konwersji samolotów do modelu 787-9, dając liniom Emirates jeszcze większą swobodę dostosowania ich do przyszłych potrzeb związanych z rozwojem floty i siatki połączeń. Dreamlinery Emirates zostaną dostarczone w konfiguracjach dwu- i trzyklasowych. W zależności od wersji będą mogły przewieźć maksymalnie od 240 do 330 pasażerów. Dostawy zostaną podzielone na kilka etapów i rozpoczną się w 2022 roku.
POWIĄZANE WPISY
2 lutego 2023
Polskie lotniska regionalne obsłużyły prawie 27 mln pasażerów w 2022
Związek Regionalnych Portów Lotniczych opublikował statystyki dotyczące ruchu…
0 Komentarzy3 Minuty
2 lutego 2023
TT-Line zwiększa potencjał przewozowy z drugą jednostką Green Ship Peter Pan
Zawinięcie drugiego promu GreenShip Peter Pan do Terminala Promowego w Świnoujściu jest…
0 Komentarzy4 Minuty
1 lutego 2023
LOT: w sezonie letnim wznowimy połączenie z Rzeszowa do Gdańska
Od 2 czerwca do 5 września 2023 roku samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT znów zabiorą…
0 Komentarzy3 Minuty
1 lutego 2023
Zmiany w zarządzie Brussels Airlines
Peter Gerber, obecny prezes zarządu Brussels Airlines, zrezygnował wczoraj (31 stycznia)…
0 Komentarzy1 Minuty
31 stycznia 2023
Air France zwiększa liczbę lotów do Chin
Linie lotnicze zapowiadają od 1 lipca wprowadzenie do rozkładu codziennych połączeń do…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2023
Wizz Air: w 2022 przewieźliśmy rekordową liczbę pasażerów – ponad 45 mln osób
Wizz Air świętuje swój rekord, przewożąc ponad 45 milionów pasażerów w roku kalendarzowym…
0 Komentarzy3 Minuty
30 stycznia 2023
Zysk netto Ryanaira w III kwartale 2022 wyniósł 211 mln euro
Ryanair ogłosił dziś (30 stycznia) osiągnięty zysk netto za trzeci kwartał w wysokości…
0 Komentarzy5 Minuty
27 stycznia 2023
Nowa inwestycja Air France-KLM – cztery samoloty transportowe i trzy pasażerskie
Grupa Air France-KLM inwestuje w nowe samoloty. Proces odmładzania floty ma istotny…
0 Komentarzy3 Minuty