Emilia Romagna zaprasza do siebie podczas EXPO

EXPO i terytoria – szlaki smaków i kultury to temat projektu przygotowanego przez rząd włoski, regiony Włoch i konsulaty w związku z tegoroczną edycją EXPO w Mediolanie. Jednym z elementów tej promocja regionu Emilia Romagna w Polsce. Temu służyła też prezentacja regionu w ambasadzie Włoch w Warszawie

Ambasador Włoch w Polsce, Alessandro De Pedys, powiedział mi.in.: „Tegoroczne EXPO w Mediolanie to swego rodzaju festiwal kulturalny i jednocześnie targi architektoniczne. Przecież każdy narodowy pawilon będzie zbudowany z innych materiałów budowlanych, według indywidualnych projektów.

Jednym z powodów spodziewanej przez nas wielkiej frekwencji na EXPO jest temat tegorocznej wystawy – wyżywienie. Drugim powodem jest miejsce, gdzie odbywa się EXPO – Włochy, kraj, który każdy człowiek musi odwiedzić przynajmniej raz w życiu. EXPO ma zachęcić do odwiedzenia nie tylko Mediolanu, ale i wszystkich regionów Italii od północy do południa. Dzisiaj zgromadziliśmy się, by poznac ofertę regionu Emilia Romagna. To dobrze wpisujący się w tegoroczne hasło EXPO region, słynący choćby octem balsamicznym, parmezanem, ale i innymi produktami lokalnymi. To region słynnych zabytków i… Ferrari.
EXPO to oczywiście możliwość zobaczenia, co mają do zaoferowania kraje z całego świata, ale przede wszystkim okazja do zapoznania się z kulturą i tradycją Italii.”

Dyrektor departamentu produktu aktywności regionu Emilia Romagna, Ruben Sacerdoti, dodał: „EXPO w Mediolanie to jedno z ważniejszych wydarzeń we Włoszech w ostatnich latach. Chcemy się prezentować w Polsce, bo coraz więcej firm z naszego regionu działa w Polsce.
Emila Romagna to region bogaty kulturalnie, od Adriatyku po Parmę. Jednocześnie region dobrze skomunikowany z Europą i reszta Włoch. Mamy trzy lotniska – Parmę, Bolonię i Rimini oraz dobre połączenia komunikacyjne między ważniejszymi miejscowościami. Z Mediolanu jest do nas tylko godzina jazdy.

Strategia Emila Romagna sprowadza się do trzech punktów: Dolina Żywności, Dolina Motoryzacji i Dolina Welness. Nic dziwnego, bo z tych trzech obszarów w przecież słyniemy. Żywność, na przykład, stanowi 12 proc. naszego eksportu. Mamy w regionie 41 produktów spożywczych lokalnych, Praktycznie każda miejscowość się do któregoś z nich przyznaje i każda ma na nie swój przepis. Naszą mocna stroną są zarówno produkty spożywcze, jak i przetwory. Słyniemy nie tylko z makaronów, ale na przykład również trzody chlewnej, której mamy w regionie więcej niż mieszkańców. Nasze wina nie są co prawda tak doskonałe jak toskańskie czy friulińskie, ale są coraz lepsze. Oczywiście największym producentem, a i najsłynniejszym jest Barilla, znana na całym świecie. Hasło Doliny Żywności jest „Żywność dla życia, żywność dla umysłu”, co dużo mówi o naszym podejściu do kwestii żywienia, także ekologocznego.

Jeśli chodzi o odwiedzających EXPO, przygotowaliśmy dla nich 80 pakietów turystycznych. Są to warianty wycieczek 1,2 i 7 dniowych. Proponujemy szlaki gastronomiczne promujące lokalna kuchnię oraz trasy po najwspanialszych zabytkach, miastach. Ponadto podczas pięciu miesięcy trwania EXPO zorganizujemy w regionie 800 imprez kulturalnych.”