Egipt likwiduje Biuro ds Turystyki w Polsce

Minister turystki Egiptu, Khaled Rami zdecydował o zamknięciu 11 zagranicznych biur ds turystyki przy ambasadach Egiptu, w tym biura w Warszawie.
Informację taką podał dziennik Al-Masry Al Youm. Decyzja ta podjęta najprawdopodobniej bez dokładnych badań rynku, może przynieść Egiptowi dalsze zmniejszenie liczby turystów z Polski, która jest obecnie piątym rynkiem pod względem przysyłanych do Egiptu turystów. Decyzja ta kłóci się rónież ze słowami nowego ambasadora Egiptu, Youssefa Zady, który mówił m.in. „Egipt zamierza promować się na rynku polskim i pracować nad tym, by liczba turystów z Poslki wzrosła.”
Decyzja zbiegła się z decyzją o nie przyznawaniu wiz egipskich indywidualnym turystom na lotniskach (będzie je można uzyskać w ambasadach).
Za promocję na rynku polskim, a także na austriackim, szwajcarskim i niemieckim odpowiadać będzie biuro w ambasadzie Niemiec.
Biuro w Moskwie będzie promować Egipt w Rosji, Białorusi, Azerbejdżanie, Kazachstanie, Armenii, Estonii, Łotwie, Litwie. Biuro w Londynie będzie odpowiadać za: Wielką Brytanię, Irlandię, Norwegię, Finlandię, Danię, Szwecję, Islandię. Paryżowi podlegać będzie: Francja, Portugalia i Hiszpania, zaś Brukseli – Belgia, Holandia i Luksemburg. Rzym zajmie się promocją we Włoszech, Turcji, Grecji, Chorwacji, na Malcie, Cyprze oraz Słowenii. Praga nadzorować będzie promocję w: Czechach, na Słowacji, Ukrainie, Węgrzech, w Serbii, Rumunii i Gruzji oraz Bułgarii.
Od teraz biuro ds. turystyki Ambasady Egiptu w Nowym Jorku będzie odpowiedzialne za promocję Egiptu w USA, Kanadzie, Meksyku, Ameryce łacińskiej i na Karaibach, zaś biuro w Pekinie za promocję w Chinach, Wietnamie, Korei Południowe i na Filipinach. Biuro w Bombaju zajmie się promocją w: Indiach, Indonezji, Malezji, Tajlandii, Singapurze, Tajwanie, Japonii, Australii i Nowej Zelandii, zaś placówka w Abu Dabi będzie odpowiadać za: kraje Zatoki Perskiej, Liban i Jordanię
.
POWIĄZANE WPISY
28 listopada 2025
Gruzja na cztery pory roku
Pani Ambasador Gruzji, JE Diana Zhgenti uświetniła konferencję prasową i warsztaty…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Madera rozwija turystykę kulinarną: plantacje, winnice, warsztaty
Kulinaria stają się jednym z filarów promocji Maderze, a rosnąca liczba inicjatyw…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Ponad 300 tys. biegaczy wzięło udział w Dubai Run 2025
Dubai Run 2025 zgromadził rekordowe 307 tys. uczestników, odnotowując ponad trzykrotny…
0 Komentarzy2 Minuty
24 listopada 2025
Kiwi.com: Po otwarciu Wielkiego Muzeum Egipskiego wzrosło zainteresowanie lotami do Kairu
Otwarcie Wielkiego Muzeum Egipskiego w Kairze wywołało wyraźny wzrost zainteresowania…
0 Komentarzy1 Minuty
20 listopada 2025
Visit Madeira rusza z nową kampanią, która promuje odpowiedzialne podróżowanie
Agencja Visit Madeira rozpoczęła kampanię świadomościową zachęcającą odwiedzających oraz…
0 Komentarzy1 Minuty
19 listopada 2025
Zimowe ośrodki Trentino stawiają na pełną dostępność usług
Region Trentino wzmacnia swoją pozycję jako kierunek przyjazny osobom z…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dubai Airshow 2025: Emirates prezentują nowe technologie i produkty
Emirates zaprezentują na Dubai Airshow 2025 nowe technologie i rozwiązania, które mają…
0 Komentarzy2 Minuty
14 listopada 2025
World Travel Awards wyróżnia Portugalię jako najlepszy kierunek w Europie
Podczas 32. gali World Travel Awards 2025 w Forte Village Resort na Sardynii Portugalię…
0 Komentarzy1 Minuty
14 listopada 2025
Raport Registradores de España: Polacy wciąż aktywni na rynku nieruchomości w Hiszpanii
Hiszpania pozostaje atrakcyjnym kierunkiem dla zagranicznych inwestorów, w tym Polaków. W…
0 Komentarzy2 Minuty











Coś mi się wydaje, że turystyką zaczyna zarządzać facet od „wodociągów”. Skąd my to znamy. Szybko wrócą do tego co było, jak zobaczą, że uciekają im klienci.
Czy nie należałoby zweryfikować siatki polskich POIT-ów? Wyrywamy się na Daleki Wschód, skąd przyjazdy turystów są śladowe, a nie mamy ośrodków w większości krajów sąsiadujących z Polską /miliony turystów!/.