Egipt na sprzedaje się najlepiej
![Jeden z hoteli egipskich AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2014/11/31776f6e6bf414b76f4b8377969aab66.jpg)
W pierwszym tygodniu listopada, liczba rezerwacji spadła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 o minus 1,6 proc., zaś liczba klientów – o minus 4,5 proc. Najlepiej sprzedaje się oferta egipska. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w październiku stanowiły 81 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym 11,4 proc. a autokarowe – 7,5 proc. W ostatnim tygodniu, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, liczba sprzedanych imprez samolotowych spadła o minus 6,5 proc., z dojazdem własnym zmalały o minus 15,2, autokarowe zaś wzrosły o 63,5 proc..
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem był Egipt, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Grecja, Hiszpania, Turcja, Włochy, Tunezja, Maroko, Portugalia, Austria, Chorwacja.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to pierwszą dziesiątkę zdominowały Wyspy Kanaryjskie (trzy lotniska) i Egipt (trzy lotniska). Miejsca na podium zajęły: Hurghada, Sharm El Sheik.i Antalya..
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – w Hurghadzie (2230 zł) i Sharm El Sheik (2173 zł). Najdrożej jest na Wyspach Kanaryjskich – Teneryfie (3529 zł) i Fuerteventurze (2899 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach wzrosła ona o 8,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła o 6,3 proc. Wycieczek samolotowych na Lato 2014 sprzedano o 68,7 proc. więcej niż rok temu.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Egipt (w porównaniu z ubiegłym rokiem +30,9 proc.). Dalej zaś: Hiszpania (spadek o minus 20,4 proc.), Włochy (minus 8 proc.), Grecja (+50,8 proc.), Turcja (+11,9 proc.), Kuba (brak porównania), Portugalia (+26,3 proc.), Austria (-34,7 proc.), Tajlandia (+131,5 proc.), Dominikana (minus 18,5 proc.).
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty