Egipt i Grecja coraz lepiej się sprzedają w biurach podróży

AG

W pierwszym tygodniu grudnia, liczba rezerwacji wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 o 8,1 proc., zaś liczba klientów – o 9,8 proc. Egipt sprzedaj się o jedną trzecią lepiej niż przed rokiem a Grecja o jedną czwartą.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnich siedmiu dniach listopada, stanowiły 83,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym 11,2 proc. a autokarowe – 5,3 proc. W ostatnim tygodniu, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, liczba sprzedanych imprez samolotowych wzrosła tylko o 6,3 proc., z dojazdem własnym – o 40,3 proc, zaś autokarowe zanotowały dynamikę w wysokości 16,4 proc.

Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem był Egipt, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Grecja, Hiszpania, Turcja, Włochy, Tunezja, Portugalia, Cypr, Bułgaria, Maroko.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to pierwszą dziesiątkę zdominowały Egipt i Grecja (po trzy lotniska). Miejsca na podium zajęły: Hurghada, Sharm El Sheik , Antalya,).
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Egipcie – w Hurghadzie (2163 zł) i Sharm El Sheik (2099 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (3074 zł) i na Krecie, w Heraklionie (3002 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich czterech tygodniach, to Raport PZOT pokazuje, że w ostatnich czterech tygodniach wzrosła ona o 12,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2013. Utrzymuje się wysoka dynamika wzrostu sprzedaży wycieczek autokarowych – 44,5 proc., samolotówki wzrosły o 11,3 proc. a imprezy z dojazdem własnym o 6,8 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2014 liczba klientów wzrosła o 10,5 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 75,1 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się Egipt (w porównaniu z ubiegłym rokiem +34,6 proc.). Dalej zaś: Hiszpania (+8,3 proc.), Grecja (+27,5 proc.), Turcja (+10,6 proc.), Włochy (+9,1 proc.), Tunezja (minus 22,9 proc.), Portugalia (+14,8 proc.), Kuba (brak porównania), , Austria (minus 21,3 proc.), Tajlandia (+155 proc.).